دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش با حضور در برنامه نگاه یک طی سخنانی اظهار داشت: اقیانوس اطلس به عنوان سومین اقیانوس بزرگ جهان در سال‌های اخیر با دزدی دریایی مواجه شد و کانون های نا امنی در خلیج عدن شکل گرفت و این باعث شدکشورهای منطقه هوشیاری بهتری پیدا کنند.

وی افزود: نیروهای دریایی معنا دار در شرق و شمال اقیانوس هند حضور دارند نیروی دریایی ایران هم در شمال اقیانوس هند به عنوان یک نیروی دریاییکه قدرت اقیانوس پیمایی دارد مطرح است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: میزبانی دوره ششم اجلاس آیونز در سال ۹۷ به عهده ایران گذاشته شد و در همان اجلاس کشور فرانسه به عنوان میزبان بعدی مطرح شد. در همان اجلاس به فرانسوی ها گفتیم که قرار است کجا اجلاس بعدی را برگزار کنید گفتند در پاریس و ما گفتیم که شما به دلیل حضور در جزیره ریونیون در این اجلاس حضور دارید و باید اجلاس بعدی را در این جزیره برگزار کنید.

دریادار خانزادی تصریح کرد: در حاشیه این اجلاس با فرماندهان نیروهای دریایی آلمان و هلند و فرانسه داشتیم و مواضع قاطع جمهوری اسلامی ایران رادر مورد ائتلاف های منطقه ای که آنها هم عضو آن هستند مطرح کردیم و آنها هم کفتند که این مواضع را به کشورهای خود منتقل می کنند و به نشر میرسد اروپایی ها قصد دارند راه خود را از آمریکایی ها جداکنند.

وی اظهار داشت: در دیدار با فرمانده نیروی دریایی فرانسه نقشه ای از خلیج فارس را پهن کردیم و موقعیت ناوهای کشورهای مختلف را نشان دادیم. دراین دیدار مطرح کردم که چه معنی دارد وقتی نا امنی در خلیج عدن وجود دارد شما در منطقه خلیج فارس  ائتلاف تشکیل می دهید.  فرمانده نیروی دریایی فرانسه گفت که نظر شخصی من هم با شما موافق است.

دریادار خانزادی مطرح کرد: به نظر می رسد اروپایی ها تحت فشار آمریکایی ها هستند و این آمریکا است که در این میان شیطنت می کند.

دریادار خانزادی درباره اعزام ناوگروه ارتش به اقیانوس اطلس عنوان کرد: ناو مکران یک بندر متحرک دریایی است و این ناو می تواند ظرفیت خوبی برای حضور ناوگروه های ما دردریاهای آزاد است. ناو سهند نیز از روزی که ساخته شده است ۴۰۰ روز دریانوردی کرده است و این گویای این است که یک ظرفیت بزرگ دانشی در جوانان این کشور وجود دارد.

پیام صریح ارتش ایران به آمریکایی ها /حضور اسراییل در جغرافیای ایران مانند یک خواب و سرآب است

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: امروز در منطقه اقیانوس اطلس این ما هستیم که در حال تولید روند هستیم. البته بخشی از این حضور هم به دلیلش این است که آمریکایی ها می کفتند ایرانی ها قادر به حضور در اقیانوس اطلس نیستند. وقتی ناوگروهای از جمهوری اسلامی در محدوده دماغه امید نیک واقیانوس اطلس حضور پیدا می کند دارای پیام خاصی است. ما اصلا برنامه ای برای حضور در خلیج مکزیک نداشتیم. نگرانی های آمریکا از این است که امروز برای اولین بار در تاریخ ایران دروازه های اقیانوس اطلس به روی ما گشوده است.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب روزی به ما گفتند برنامه ریزی کنید تا در کشوری مانند گامبیا که آمریکایی ها از آنجا برده داری را شروع کردند بروید. حضورنیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی که نماینده کشوری است که حامی مستضعفان است نیز دارای پیام خاصی است. اتفاق هفته گذشته ناوگروه ما دراین کشور حضور داشت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: آمریکایی ها طی سالیان گذشته در اطراف ما پایگاه ایجاد کردند و امروز وقتی ما در فاصله پنج هزار کیلومتری از  آنها حضور داریم به وحشت افتاده اند. این وحشت بدلیل آن است که حضور ایران هیمنه آمریکا را می شکند.

خانزادی اظهار داشت: امروز اقدامات تروریستی دریایی در دریای سرخ درحال اجرا است و در شرایطی که فروش نفت ایران تحریم است آنها به دنبال ضربه زدن به نفتکش های ما هستند و ما حدود دو سال است که از ابتدای دریای سرخ تا کانال سوئز و برعکس نفتکش ها را اسکورت می کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره وضعیت امنیت مرزهای آبی کشور مطرح کرد: امنیت مرزهای آبی ما بسیار بالا است و امکان ندارد شناوری قصد تقرب  به این منطقه را داشته باشد و لحظه به لحظه مورد رصد و پایش قرار نگیرد. پهپادهای نیروهای دریایی و هوایی ظرفیت خوبی را ایجاد کرده است تامناطقی که در ماموریت ارتش است و حتی مناطقی که در محدوده ماموریت سپاه است در امنیت کامل قرار دارد.

خانزادی عنوان کرد: اینکه اسراییل در جغرافیای ما حضور پیدا کند مانند یک خواب و سرآب است.