خیز احتمالی قیمت طلا در راه است

منبع: برترین ها

46

1400/4/20

10:08


رئیس انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی خراسان رضوی گفت: اگر برنامه‌های اقتصادی کلان کشور همین برنامه‌هایی باشد که در حال حاضر در دست اجراست، احتمال دارد که با رشد دوباره قیمت دلار و طلا مواجه شویم.

ایسنا: رئیس انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی خراسان رضوی گفت: اگر برنامه‌های اقتصادی کلان کشور همین برنامه‌هایی باشد که در حال حاضر در دست اجراست، احتمال دارد که با رشد دوباره قیمت دلار و طلا مواجه شویم.

شهرام مرصعی در خصوص وضعیت بازار طلا بعد از انتخابات ۱۴۰۰، اظهار کرد: شرایط گویای این است که اقتصاد کشور تابع سیاست بوده و این یک امر اشتباه است. زیرا در شرایط مطلوب، سیاست باید تابع اقتصاد و سیاست‌گذاری‌های اقتصادی باشد.

وی افزود: انتظار می‌رود که با انتخاب رئیس جمهور جدید و مشخص شدن تقریبی وضعیت کشور، بخش اقتصادی نیز برنامه‌هایش را بر همین مبنا پایه‌گذاری کند.

رئیس انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی خراسان رضوی بیان کرد: البته کشور ما تابع اقتصاد دنیا نیز است. در واقع ما در یک برهه زمانی زندگی‌ می‌کنیم که از لحاظ سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دوران گذار دارد و دوران گذار در خود آشفتگی‌ها و نابسامانی‌هایی به همراه داشته و پیش‌بینی را کمی مشکل می‌کند. اما با اطلاعاتی که در حال حاضر از شرایط اقتصادی در دست است، می‌توان پیش‌بینی کرد که احتمالا کشور یک دوره چند ماهه و کوتاه مدت را با نوسانات اقتصادی اندک، چه افزایشی و چه کاهشی پشت‌سر خواهد گذاشت.

مرصعی اضافه کرد: اگر برنامه‌های اقتصادی کلان کشور همین برنامه‌هایی باشد که در حال حاضر در دست اجراست، احتمال دارد که با خیز دوباره قیمت دلار و طلا مواجه شویم.

وی با اشاره به تاثیرات برجام گفت: درازمدت شدن زمان مذاکره و تکراری شدن مبحث آن، نشان می‌دهد که ما گرفتار یک لووپ (چرخه) شده‌ایم که انرژی‌ و توان‌مان را چه به لحاظ اقتصادی و چه سیاسی تحت تاثیر قرار داده است. بنابراین در درازمدت باید انتظار نوسانات بیشتری را داشته باشیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو