باغ ژاپنی اصفهان و نگاهی به تفریحات و معماری زیبای آن

باغ ژاپنی اصفهان و نگاهی به تفریحات و معماری زیبای آن


منبع: آرگا

110

1400/4/20

10:15


باغ ژاپنی های اصفهان یکی از باغ های گردشگری و توریستی است که با وجود امکانات تفریحی مجهز و به روز به تازگی در اصفهان احداث شده است. ان پارک در منطقه کوهستان های صفه قرار دارد و با وجود جذابیت هایی که در فضای سبز، حیات وحش و تفریحات آن وجود دارد مورد توجه است.

اصفهان یکی از شهرهای پر جاذبه در ایران است این شهر جذابیت های توریستی و تفریحی زیادی دارد و هر ساله گردشگران زیادی را جذب می کند این شهر توریستی در سال های اخیر نیز پیشرفت های زیادی داشته است و امکانات تفریحی و توریستی زیادی در این شهر برای گردشگران احداث شده است یکی از مهم ترین این امکانات تفریحی باغ ژاپنی اصفهان است که جذابیت های زیادی برای گردشگران دارد. این پارک دارای امکانات تفریحی جذابی برای گردشگران و علاقه مندان است این پارک به تازگی در شهرداری ۵ اصفهان احداث شده است این باغ در کوهستان های صفه واقع شده است و دارای برنامه های اجرایی با اهمیتی است این برنامه به تازگی اجرایی شده است و به جاذبه های این شهر افزوده است. این پارک دارای بخش های مختلفی است و امکانات رفاهی که برای گردشگران در آن در نظر گرفته شده است به امتیازات آن افزوده است.

باغ ژاپنی اصفهان را بشناسید:

اصفهان شهری توریستی با جاذبه های دیدنی بی شمار است این شهر از جذابیت های بسیار زیادی برای گردشگران و علاقه مندان برخوردار می باشد. شهر اصفهان ارزش تاریخی و فرهنگی بسیار زیادی دارد و بسیاری از گردشگران برای بازدید از جاذبه های فرهنگی تاریخی به این منطقه سفر می کنند این شهر توریستی در سال های اخیر پیشرفت های زیادی داشته است و امکانات تفریحی بیشتری به آن افزوده شده است. این امکانات به روز موجب رضایت بیشتر برای گردشگران شده است و در راستای راحتی گردشگران تدابیر زیادی در زمینه جذب توریست در این شهر صورت گرفته است.

جاذبه های باغ ژاپنی

در سال های اخیر باغ ها و پارک های تفریحی زیادی در شهرداری های این شهر ساخته شده است که به جاذبه های آن افزوده است. با معرفی مکان های دیدنی اصفهان شما می توانید با یکی از پارک های جذاب آن آشنا شوید که در این مقاله به آن اشاره می کنیم.

عملیات اجرایی و احداث این باغ به سبک باغ های ژاپن انجام شده است این باغ در منطقه کوهستان صفه شهر اصفهان قرار گرفته است و یکی از جاذبه های به روز در این شهر است که می توانید تجربه بازدید از آن را داشته باشید. برای ساخت این باغ هزینه های زیادی پرداخت شده است و عملیات ساخت آن نیز در چند مرحله صورت گرفته است. طبق گقته های شهرداری پنج اصفهان برای ساخت این باغ مبلغ پنج میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

با توجه به اینکه این باغ در منطقه کوهستان صفه واقع شده است شما می توانید از جاذبه های اطراف این باغ در این کوهستان نیز دیدن کنید رستوران ها، کافی شاپ و … از امکاناتی هستند که در این منطقه برای گردشگران ارائه می شود و می تواند موجب جذب توریست بیشتر شود.

باغ ژاپنی اصفهان

اقدامات مهمی که در این باغ انجام شده است؟

این باغ یکی از جاذبه های توریستی جدیدی است که در شهر اصفهان احداث شده است از امکانات و اقداماتی که در این باغ صورت گرفته است می توان به آب نما، ایمنی سازی بنده اصلی و مسیر، کامل کردن دیوارهای فضای سبز که در مسیر اصلی کوه هستند، محصور کردن صفه، بهسازی آّب نما و … اشاره کرد. این اقدمات در سال های جاری انجام شده است و بخش های مهمی از برنامه های تفریحی و پروژه های تفریحی را تکمیل کرده است. این پارک از مکان های دیدنی حومه اصفهان نیز محسوب می شود و بسیاری از اصفهانی ها برای تعطیلات آخر هفته ای این پارک را انتخاب می کنند.

این باغ در سال های جاری نیز بخش های جدیدی به آن افزوده می شود شهرداری منطقه ۵ بیان کرده است که چشمه های مصنوعی قلعه کوه صفه از دیگر برنامه هایی است که در سال جاری در این باغ قابل اجرا است. این باغ دارای امکانات دیگری نیز می باشد که موجب راحتی بیشتر و امنیت بهتر برای گردشگران می شود سیستم مدار بسته، نوسازی کوه های صفه و بازسازی آن، سرویس های بهداشتی برای رفاه گردشگران، راه اندازی سایت زیپ لاین، پارک وحش باغ، بهبود بخشیدن به فضای سبز، جلبک زدایی التراسنیک و منابع آبی، محوطه سازی پایین دست پاچنار، سازماندهی کردن چشمه درویش و … از دیگر اقداماتی است که در این باغ برای گردشگران ارائه می شود.

طبیعت باغ ژاپنی

این باغ در سال های جاری نیز اقدامات جدیدتری در آن صورت گرفته است که موجب گسترش آن شده است و راحتی بیشتری برای گردشگران فراهم کرده است تجهیز نمازخانه و تکمیل کردن آن نیز از دیگر برنامه هایی است که برای این پارک در نظر گرفته شده است تکمیل کردن برکه، نصب کردن پرچم بلند در قلعه کوه صفه، چشمه پاچنار و دیگر برنامه ها در حال راه اندازی هستند و می تواند امتیازات ویژه ای برای باغ ژاپن اصفهان محسوب شود.

سبک معماری باغ:

این پارک دارای سبک معماری جذاب و ویژه ای است از همه مهم تر معماری این پارک همانند پارک های ژاپنی است باغسازی های ژاپنی دارای زیبایی های منحصر به فردی هستند و در آن عناصر ویژه ای به کار رفته است که موجب برجستگی های آن می شود. طبیعت زیبا، فضای سبزمتنوع و منحصر به فرد از مهم ویژگی های معماری پارک به سبک ژاپنی ها است.

آشنایی با باغ ژاپنی

پارک های ژاپنی دارای ویژگی های منحصر به فرد دیگری نیز می باشند ترکیب گیاهان و گل های رنگارنگ از مهم ترین ویژگی های این باغ است این گیاهان رنگارنگ بسیار متنوع هستند یکی دیگر از ویژگی های مهمی که در این باغ های دیده می شود ترکیب گل ها در اجزا مختلف پارک است شما گل های رنگارنگی را مشاهده می کنید که بر روی پله های سنگی، برکه های کم آب، نرده های خیزران، حصارهای سنگی، پله های جوبی پل های سنگی و چوبی کشیده شده اند از سویی برکه ها و جزایر مصنوعی در این منطقه نیز از جذابیت های زیادی برخوردار می باشند و دارای مناظر زیبایی هستند.

باغ ژاپنی های اصفهان یکی از مهم ترین مکان های دیدنی استان اصفهان به شمار می آید این پارک دارای جذابیت های بسیار منحصر به فردی است این باغ دارای جذابیت های بسیار ویژه ای است و از سوی علاقه مندان زیادی می تواند مود توجه باشد همچنین با امکاناتی که دارا بسیار جذاب است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو