میکروبلیدینگ چیست و چه عوارضی دارد؟

میکروبلیدینگ چیست و چه عوارضی دارد؟


منبع: آرگا

164

1400/4/20

10:48


میکروبلیدینگ به دلیل اینکه طرح طبیعی به ابروها می دهد در بین خانم ها رایج شده است اما این روش عوارض بیش تری نسبت به مزایا دارد و قبل از انجام این کار بهتر است که از عوارض آن با خبر باشید.

در دنیای امروز بسیاری از خانم به دلیل اینکه به زیبایی خود اهمیت می دهند ابروهای خود را هاشور می کنند اما از عوارض خطرناک آن مطلع نیستند و فقط می خواهند به روز باشند، بهتر است قبل از اینکه دست به همچنین کاری بزنند از عوارض آن آگاه شوند که چه مشکلاتی را در آینده به دنبال خواهد داشت در این مقاله قصد داریم شما را با میکروبلیدینگ، همچنین عوارض آن آشنا کنیم، بنابراین اگر شما نیز تمایل زیادی به انجام این روش زیبایی دارید پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید تا بیشتر با این نوع روش آشنا شوید و اطلاعات کافی در مورد آن به دست آورید.

میکروبلیدینگ چیست؟

عوارض میکروبلیدینگ

 این روش که با بهره گیری شیوه های تبلیغاتی در فضای مجازی طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است و یک روش دائمی می باشد، در واقع زیر مجموعه تاتو و هاشور می باشد که جدیدتر و نیمه دائم است، این روش به وسیله نوعی قلم تاج انجام می شود و بر روی دستگاه میکروبلیدینگ، یک قطعه نصب شده است که دارای سوزن های ریز و به هم پیوسته می باشد که آموزش دیده با استفاده از این دستگاه، هاشورهای بسیار ریز و کرکی شکلی به طور نامساوی و در جهت رشد ابروها در لا به لای موهای ابرو ایجاد می کند. بنابراین پس از بی حسی موضعی ابروها قلم زدن ابروها آغاز می شود و سپس با تزریق رنگ گیاهی در لابه لای خطوط قلم زده به بافت پوست این فرایند به پایان می رسد. و همان گونه که از نامش پیداست روشی است که با استفاده از تیغ یا همان بلید پوست را برش داده و به دلیل اینکه اپیدرم پوست پاره می شود رنگ را به میزان بسیار بیشتر به لایه های زیرین پوست انتقال می دهند هنگامی که پوست پاره می شود مقداری خون و لنف به همراه رنگ به بیرون منتقل می شود اما به دلیل پارگی پوست، میزان ورود رنگ و غلظت آن گونه ای است که پاسخ ایمنی بدن را سرکوب می کند البته نا گفته نماند که این روش نیاز به مجوز داشته و هرکسی نمی تواند این کار را انجام دهد.

مزایای هاشور زدن:

یکی از مزایای میکروبلیدینگ این می باشد که با ایجاد هاشور های نامنظم و غیر یکنواخت حالتی طبیعی به چهره می دهد البته به دلیل عدم کنترل عمق نفوذ رنگ و میزان تخریب پوست خطرات و مشکلات جبران ناپذیری را به همراه می آورد.

هاشور ابرو

عوارض هاشور زدن:

یکی از عوارض رایج میکرو بلیدینگ زخم هایی می باشد که ناشی از ایجاد زخم و پارگی اپیدرم است که در نهایت باعث ایجاد بافت فیبروزه می شود و همچنین خطرات جبران ناپذیر دیگر این کار، انتقال عفونت و بیماری های واگیر می باشد توجه داشت باشید که این روش در مقالات و کتب مرجع علوم پزشکی پذیرفته نشده است بنابراین، بهتر است سرانجام کار و فعالیت خود را به اصول غیر علمی گره نزنید.

میکروبلیدینگ ابرو

چه کسانی نباید این روش را انجام دهند:

  • افرادی که بیماری های جدی مانند سرطان، صرع و اختلالات خود ایمنی دارند.
  • افرادی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند.
  • خانم های که باردار هستند.
  • خانم های که به نوزادشان شیر می دهند.
  • افرادی که هرنوع اختلالات خونی و یا اختلالات گردش خون دارند قبل انجام این کار باید با پزشک مشورت کنند.

نکات مهم:

  • امگا ۳ را یک هفته قبل از انجام میکروبلیدنگ مصرف نکنید.
  • از سه روز قبل از درمان زیر نور شدید آفتاب قرار نگیرید.
  • روزی که قرار است این کار انجام دهید از نوشیدنی های انرژی زا خودداری کنید.
  • آسپرین، ویتامین E، نیاسین و ایبوپروفن را ۲۴ ساعت قبل از انجام میکروبلدینگ مصرف نکنید.

نکاتی که پیش از انجام تاتو ابرو باید انجام دهید.

  • پرهیز از نوشیدنی های کافئین دار در همان روز
  • پرهیز از سایه یا مداد کشیدن ابرو پیش از انجام میکرو بلدینگ
  • وکس نکردن و ابرو برنداشتن دو روز پیش از انجام میکروبلدینگ
  • شستن موها قبل از میکروبلدینگ
  • خودداری از برنزه کردن سه روز پیش از انجام کار

نکاتی که پیش از تاتو ابرو باید بدانید

مراقبت هایی پس از تاتو ابرو

۱. در صورتی که بعد از انجام میکروبلدینگ ابروهایتان دچار قرمزی و خارش شد با کمک وازلین می تونید این مشکلات را کمتر کنید.

۲. اگر بعد از انجام اینکار رنگ ابروهایتان به نظرتان پر رنگ است کاملا طبیعی بوده و جای هیچ گونه نگرانی نمی باشد زیرا، در هفته اول بین سی تا چهل درصد کم رنگ خواهد شد.

۳. تا چند رو پس از میکرو بلدینگ از انجام فعالیت هایی که مانند : شنا، ورزش، جکوزی، فعالیت های سنگین و… که منجر به تعریق می شود خودداری نمایید

۴. به مدت چند روز از شستن ابرو ها پرهیز کرده و یا اگر مجبور به شستن هستید در زمان شستن از مالش ابرو ها خودداری نمایید.

۵. به هیچ وجه از کرم های ضد آفتاب و لوازم آرایشی در قسمت ابرو به مدت ده روز استفاده نکنید.

۶. در صورت احساس خارش از خاراندن آن خودداری کنید.

۷. به مدت یک هفته از مصرف غذاهای تند خودداری کنید.

۸. برای مدت ده روز به صورت نخوابید.

مراقبت های بعد از تاتو ابرو

 میکروبیلدینگ تا چه میزان طبیعی می باشد؟

در این روش رنگ به شکل خط به خط مشابه تارها ابرو کشیده می شود و به نسبت میکروپیگمنتیشن که در آن تمام قاب ابرو از جوهر پر می شود طبیعی تر به نظر می رسد.

از اینکه این مقاله را همراهی کردید بسیار سپاس گزاریم، امیدواریم از مطالب گفته شده در مورد میکروبلیدینگ و عوارض آن نهایت بهره برده باشید، در پایان به شم پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مزایا و معایب هاشور زدن ابرو کلیک کنید و بیشتر با این نوع روش آشنا شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو