با توجه به این موضوع، نوشیدن آب آشامیدنی در خانه و از آب لوله کشی شهری دیگر فایده و سودی برای افراد ندارد و باید به دنبال راه حلی برای سالم کردن آب‌ها بود. یکی از بهترین روش‌ها که تا به امروز جواب داده است، خرید بهترین دستگاه‌های تصفیه آب خانگی است. اما ممکن است از خودتان بپرسید که در زمان خرید سراغ کدام برند برویم و چه سیستم فیلتراسیونی را برای خانه خود بخریم.

اگر به دنبال خرید دستگاه جدید و پرداخت هزینه خرید و راه اندازی دستگاه تصفیه آب خانگی هستید، به راحتی می‌توانید تعداد زیادی از برندها و مدل‌های موجود را در بازار پیدا کنید. اما اینکه کدام بهتر است، مسئله است. در این مقاله قبل از اینکه بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی را معرفی کنیم، درباره سیستم دستگاه‌های تصفیه آب خصوصا دستگاه‌های تایوانی توضیح خواهیم داد تا به شما در روند خرید و همچنین قیمت دستگاه تصفیه آب تایوانی کمک کنیم.

انواع سیستم تصفیه آب

سیستم تصفیه آب

دستگاه‌های تصفیه آب دارای انواع سیستم‌های تصفیه هستند که هر کدام یک ویژگی و کارایی دارد. خرید دستگاه به این بستگی دارد که آب در منطقه خانه شما چه میزان سختی دارد و میزان مواد جامد محلول در آن به چه اندازه است.

اگر نوع آب در خانه شما آب سخت است، باید به فکر این باشید که دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس خریداری کنید. در این مورد دستگاه‌های اصل تایوان بهترین دستگاه‌ها با سیستم اسمز معکوس هستند. اگر میزان مواد جامد محلول در آب کم باشد و به اصطلاح آب سخت نباشد، بنابراین نرم است. برای این منظور دستگاه‌های اسمز معکوس اصلا پیشنهاد خوبی نخواهند بود. اگر سطح آلودگی آب زیاد است، حتما به دستگاه تصفیه آب یو وی دار UV فکر کنید. اما اگر آب سخت است و آلودگی نیز زیاد است، دستگاه تصفیه آب RO + UV بخرید.

با توجه به این مواردی که عنوان کردیم، می‌توان نتیجه گرفت که خرید دستگاه های تصفیه آب خانگی زیرسینکی باید ابتدا با مشخص شدن آب منطقه خانه شما باشد. برند مینروا فیلتر برای هر نوع آبی، دستگاه مناسب دارد و شما می‌توانید با خرید هر یک از این دستگاه‌ها نیاز خود را برآورده کنید. اما قبل از نام بردن این دستگاه‌ها جدول زیر را درباره مقایسه سریع انواع تصفیه آب بخوانید.

مقایسه سریع انواع تصفیه آب

منبع آب

سطح باکتری‌ها

نوع تصفیه آب پیشنهادی

آب سخت

آب زیرزمینی، آب چاه یا تانکر

باکتری و ویروس زیاد در آب

RO + UV

آب سخت

آب زیرزمینی، آب چاه یا تانکر

باکتری و ویروس کم در آب

RO

آب نرم

آب رودخانه‌ها، دریاچه‌ها، باران و آب تصفیه خانه‌های شهری

باکتری و ویروس زیاد در آب

UV

آب نرم

آب رودخانه‌ها، دریاچه‌ها، باران و آب تصفیه خانه‌های شهری

باکتری و ویروس کم در آب

UV

بهترین برند بازار برای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

مینروا فیلتر

شرکت مینروا فیلتر، از بزرگترین وارد کنندگان و عرضه کنندگان انواع دستگاه تصفیه آب خانگی ساخت کشور تایوان است که تمامی دستگاه‌ها، فیلتر تصفیه آب خانگی و قطعات یدکی آن همگی با ساخت تایوان هستند و بالاترین کیفیت را دارند. مینروا فیلتر با بیش از 10 سال سابقه تخصصی در زمینه افزایش کیفیت آب آشامیدنی شما را در امر انتخاب و خرید دستگاه تصفیه آب خانگی همراهی کرده است و در حال حاضر نیز، تیم حرفه‌ای مینروا فیلتر با کارشناسان مجرب و متخصص به ارائه خدمات ارزنده در کنار عرضه دستگاه تصفیه آب خانگی می‌پردازند. تمام دستگاه‌های مینروا فیلتر دارای استاندارد جهانی بهداشت NSF، گواهینامه کنترل کیفیت بهداشت آب، گواهی سازمان بهداشت غذا و دارو آمریکا FDA و استاندارد CE اروپا هستند. انواع دستگاه‌های تصفیه آب که می‌توانید یکی از آنها را بسته به نیازتان از مینروا فیلتر انتخاب کنید شامل موارد زیر می‌شود:

  • تصفیه آب هشت مرحله ای اکسیژن ساز مینروا مدل Minerva RO8_O2PLUS

  • تصفیه آب هفت مرحله ای یونیزه قلیایی مینروا مدل Minerva Ro7_Alkaline

  • تصفیه آب شش مرحله ای معدنی ساز مینروا مدل Minerva Ro6_50G

  • تصفیه آب 8 مرحله ای لامپ یو وی دار اشعه ماورا بنفش مینروا مدل Minerva Ro8_UV

شما با بررسی آب منطقه خود و مشخص شدن میزان سختی و آلودگی آن، می‌توانید یکی از موارد بالا را انتخاب کنید. اما اگر در مورد این موارد تردید و شک دارید، می‌توانید با کارشناسان مینروا تماس بگیرید و بر اساس آنچه نیاز دارید از آنها مشورت بگیرید.

دستگاه‌های مینروا از 6 مرحله تا 8 مرحله می‌باشند که قیمت آنها بر اساس کارایی و تعداد فیلترهای آن فرق می‌کند. قیمت محصولات مینروا را می‌توانید در جدول زیر به طور کامل مشاهده کنید ( این لیست قیمت مربوط به تیر ماه 1400 میباشد :

قیمت دستگاه‌های آب تصفیه کن تایوانی

3,990,000 تومان

تصفیه آب 8 مرحله ای اکسیژن ساز مینروا

3,740,000 تومان

تصفیه آب 7 مرحله ای یونیزه قلیایی مینروا

3,490,000 تومان

تصفیه آب 6 مرحله ای معدنی ساز مینروا

4,490,000 تومان

تصفیه آب 8 مرحله ای لامپ یو وی دار مینروا (مناسب آب چاه خانگی)

هزینه‌های خرید و نصب دستگاه تصفیه آب

برای اینکه دستگاه تصفیه آب در خانه خود داشته باشید،‌ باید بدانید که هزینه خرید آن تنها به خرید دستگاه محدود نمی‌شود و برخی از وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌ها هستند که هزینه‌هایی مازاد مانند هزینه ایاب و ذهاب و هزینه نصب را از شما دریافت می‌کنند. شما باید هزینه خرید فیلتر در زمان تعویض را به هزینه خرید دستگاه اضافه کنید.

به همین خاطر باید قبل از هر اقدامی برای خرید، قیمت فیلتر تصفیه آب، هزینه نصب، هزینه ارسال، هزینه تعویض و موارد دیگر را در نظر داشته باشید. اما این را در مورد مینروا فیلتر باید بدانید که این برند تنها هزینه کالا را از شما دریافت می‌کند و هزینه نصب و تعویض فیلترها توسط این برند رایگان است. بنابراین دستگاه برای شما رایگان ارسال می‌شود، در خانه شما به رایگان نصب می‌شود، در زمان تعویض فیلتر برای تعویض هزینه‌ای پرداخت نخواهید کرد و ایاب و ذهابی نیز برای آمد و شد کارشناسان نمی‌پردازید.