همسر زورگو چه نشانه هایی دارد؟

همسر زورگو چه نشانه هایی دارد؟


منبع: آرگا

73

1400/4/20

13:03


بسیاری از نشانه های رفتاری در افراد نشانه های واضح نیستند و به همین دلیل باید مورد شناسایی قرار بگیرند. یکی از این نشانه های رفتاری نشانه همسر زورگو است که که از طریق شناسایی این رفتار می توانید این خصلت را در همسر خود کنترل کنید.

بسیاری از افراد در دوره ای خاص از زندگی خود دچار رفتارهای غیر هنجاری می شوند که در حقیقت از آن ها با نام رفتارهای ناسالم در روابط یاد می شود. همسر سلطه گر یا زورگو، فردی است که به شدت همسر خود را تحت کنترل دارد و در انجام کارها او را سرزنش می کند و در حقیقت در او احساسی از قلدر بودن وجود دارد که تصور می کند می تواند فرد دیگری را تحت سلطه خود قرار دهد و یا حتی او را تحقیر کند. این افراد در زندگی مشترک خود و در روابط عاطفی دچار مشکل می شوند و نمی توانند رابطه ای خوب و بادوام داشته باشند زیرا حس احترام متقابل را به فرد خود نمی دهند.

 

همسری که زورگو است

نشانه های همسر زورگو

همسر سلطه گر برای اینکه بر روی همسرش تسلط داشته باشد از ابزارهای مختلفی استفاده می کند و از انجام این کار احساس خاصی در آن ها ایجاد می شود که به سمت آن سوق دارند. همانطور که بیان شد یکی از علت های اصلی روی آوردن زنان یا مردان به رفتارهای زورگویانه احساس کنترل و قدرتمندی است که در آن ها به وجود آمده است و موجب بروز چنین رفتارهایی در آن ها می شود.

همسر زورگو؛ دارای رفتارهای ناسالم و آزار دهنده ای است که در نهایت می تواند رابطه شما را دچار خطر کند، بنابراین برای حفظ چنین رابطه ای باید از راهکارهای مناسبی استفاده کرد تا از میزان این حساسیت های رفتاری کاست. اما یکی از اصولی ترین راهکارها و اولین قدم برای رفع چنین رفتاری در فرد شناسایی آن و آگاهی از آن است که بسیار کمک کننده است.

نشانه های همسر زورگو

قطع کردن رابطه با دوستان و نزدیکان:

همسر شما به دلیل حساسیت های بالایی که دارد ممکن است در اولین قدم به کم کردن روابط شما با اطرافیان دست بزند. در یک حالت ساده او از خانواده و دوستان شما خوشش نمی آید و این موجب می شود تا با زورگویی و تهدید شما این رابطه ها را قطع کند.

انتقادات شدید:

اینگونه از افراد بسیار منتقد دیگران هستند و از حرکات و کارهای بزرگ و کوچک شما انتقاد می کنند ممکن است همسرتان به نوع لباس پوشیدن شما، راه رفتن و غذا خوردن شما انتقاد داشته باشد. بهترین راه برای کنار آمدن با این موضوع پذیرفتن انتقادها از کسی است که به شما علاقه دارد و به شما اهمیت می دهد.

همسران زورگو

ابراز علاقه شرطی:

یکی از نشانه های همسر زورگو شرطی شدن در ابراز محبت و علاقه است عموما این افراد در مقابل کاری که برایشان انجام می دهید ابراز علاقه می کنند و زمانی که برخلاف آن ها عمل کنید با شما مقابله می کنند و عشق و علاقه خود را از شما سلب می کنند.

به کار گرفتن حس عذاب وجدان:

این افراد به قدری دارای احساس قدرت هستند که که می تواند از این موضوع برای تحمیل عقاید خود به دیگران استفاده کنند یکی از کارهایی که عموما در یک همسر سلطه گر دیده می شود برانگیختن حس عذاب وجودان فرد است که موجب می شود تا فرد بیشتر عقاید آن ها را بپذیرد.

زورگو بودن همسران

بدهکار کردن:

یکی از عواملی که موجب می وشد شما در رابطه با این افراد بدهکار شوید استفاده از احساس عشق و محبت است یعنی این افراد ابتدا برای رسیدن به خواسته های خود با شما به طرزی عاشقانه و احساسی برخورد می کنند و زمانی که شما نتوانید به خواسته های آن ها برسید شما را بدهکار خواهند کرد.

رفتار جاسوسانه:

این نشانه در همسر زورگو بسیار دیده می شود و یکی از بارزترین رفتارها در او است که سعی دارد با جاسوسی از شما روابط شما را متوجه شود و سر از کار شما در بیاورد.

چرتکه انداختن برای کمک های خود :

رابطه های سالم و بادوام به شکل کاملا متقابل هستند و ذات چنین روابطی به این صورت است که طرفین به منظور کمک به یکدیگر از هیچ فرصتی دریغ نمی کنند. اما در صورتی که طرف مقابلتان برای حتی کوچکترین چیز هایی که برایتان انجام داده، چرتکه می اندازد، حال چه به دلیل کینه گرفتن از شما باشد و یا تلافی کردن عملی از شما، نشان دهنده آن است که می خواهد جایگاهی بالاتر از شما برای خودش حفظ کند.

همسران زورگو

پارانوی، حسود و تهمت زن :

ممکن است حسادت های همسرتان در ابتدا برایتان جذاب باشد، زیرا تصورتان بر این است که برایش اهمیت دارید و مواظبتان می باشد، اما زمانی که حسادت ها بیشتر و شدیدتر شد، کمی ترسناک و تملک گرایانه می شود.

کسی که به روابط شما با دیگران شک می کند و شما را به خاطر روابط سالمی که با دیگران دارید، سرزنش می کند، چنین فردی حسود، مضطرب، بی اعتماد و پارانویا است، ضمن اینکه از این طریق برای کنترل تان در رابطه نیز استفاده می کند.

عدم احترام برای وقت هایی که دوست دارید تنها باشید :

این هم یکی دیگر از روشهای از بین بردن قدرت شما می باشد، ایجاد احساس عذاب وجدان به خاطر مواقعی که دوست دارید، تنها باشید و اینکه موجب شوید طرف مقابلتان احساس کند به میزان کافی دوستش ندارید.

حال شما تمایل دارید زمان هایی را بدون آنها سپری کنید، اینکه دو طرف به یک اندازه به این اوقات تنهایی نیاز نداشته باشند، امری طبیعی است، حتی در صورتی که هر دو طرف برون گرا باشند.

همسر سلطه گر

افرادی که از روابط سالمی برخوردارند، گفتگو درباره این نیاز ها می تواند بین آنها مصالحه ایجاد نماید، اما در صورت سلطه گر بودن یکی از طرفین، می تواند طرفی را که نیاز به زمانی برای تنها بودن دارد، متهم به خودخواهی کرده و خواسته های وی را نادیده بگیرد.

در پایان امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد، در صورت تمایل برای آشنایی با ویژگی های همسر مغرور و همسر کنترل گر و نیز چگونگی رفتار صحیح با آنها می توانید بر روی لینک های مربوطه کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو