مشاغلی که موجب ابتلا به کووید و آنفلوآنزا می‌شوند

50

1400/4/20

13:17


مشاغلی که موجب ابتلا به کووید و آنفلوآنزا می‌شوند

سلامت نیوز:براساس نتایج تحقیقات جدید، شغل شما ممکن است خطر ابتلا به آنفلوآنزا را به‌طور قابل‌توجهی افزایش دهد و پیامدهای بالقوه‌ای در گسترش سایر بیماری‌های عفونی ازجمله کووید-۱۹ داشته باشد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،، به‌طور متوسط ابتلا ‌افراد شاغل به آنفلوآنزا به میزان ۳۵ درصد بیشتر از افراد بیکار است اما تجزیه و تحلیل داده‌های فدرال ایالات‌متحده اختلاف زیادی در این زمینه بین مشاغل خاص و صنایع را نشان می‌دهد.


به گزارش نیوز،هرچه ارتباط افراد با دیگران بیشتر باشد، خطر ابتلا به آنفلوآنزا بیشتر است. به‌عنوان‌مثال، افرادی که در کار فروش هستند ۴۱ درصد بیشتر از کشاورزان و افرادی که در مشاغل آموزش‌وپرورش، بهداشت و خدمات اجتماعی فعالیت می‌کنند ۵۲ درصد بیشتر از معدنکاران در معرض خطر قرار دارند.
در این یافته‌ها خصوصیات فردی مانند واکسیناسیون و بیمه درمانی در نظر گرفته شده است.


طبق تحقیق پذیرفته شده برای چاپ در مجله اقتصاد عمومی، این ارقام در سال‌های همه‌گیری آنفلوآنزا بالاتر است و از نظر اندازه شرکت، تعداد مشاغل و ساعات کار نیز متفاوت است.


محققان اظهار کردند که یافته‌های آنان می‌تواند سیاست‌های دولت را در چندین موضوع شرکت‌های خصوصی ازجمله طراحی و مدیریت فضاهای کار فیزیکی تا سیاست‌های مرخصی استعلاجی و کار از راه دور تحت تاثیر قرار دهد.


محقق این تحقیق، دانگیا کوه، استادیار اقتصاد در دانشگاه آرکانزاس و کالج تجارت سام ام والتون گفت: این یافته‌ها نباید کسی را متعجب کند. امیدواریم که آنها برای درک شیوع آنفلوآنزا و سایر بیماری‌های عفونی منتقل شده از طریق قطرات تنفسی یا بیماری‌های ناشی از تماس نزدیک انسان‌ها با یکدیگر ازجمله سارس و کووید موثر باشند.


کوه بیان کرد: این نتایج مسیری را برای ارزیابی سیاست‌های غیر دارویی برای مبارزه با سرایت و احتمالا بیماری‌های همه‌گیر ارائه می‌کند.
وی افزود: از این نظر فکر می‌کنیم این نتایج زمینه‌ای برای سیاستی سازمانی فراهم کرده که هم از کارگران محافظت و هم تولید و کارایی را بهینه می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو