کمبودی برای واکسیناسیون افراد بالای ۶٠ سال نداریم

62

1400/4/20

17:22


کمبودی برای واکسیناسیون افراد بالای ۶٠ سال نداریم

سلامت نیوز: رئیسی گفت: برای واکسینه کردن جمعیت بالای ۶٠ سال هیچ کمبودی نداریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: تجربه ما در درمان کرونا بسیار کمک کننده بود. طبق شواهد میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در هرمزگان و سیستان و بلوچستان بسیار پایین است.

او افزود: میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کشور ۶٨ درصد است، با این شرایط نمی‌توانیم بیماری را مدیریت کنیم.

رئیسی ادامه داد: برای مثال ازدحام در حرم مطهر امام رضا (ع) بسیار زیاد بود. باوجود اینکه خادمان اینکه ماسک و مواد ضدعفونی رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهند اما مردم تمایلی استفاده به ماسک در حرم مطهر رضوی ندارند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ما ٢ هزار و ٨١٣ تیم واکسیناتور داریم و باید ٧٠٠ تیم دیگر تشکیل دهیم. تعداد تیم و پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون تربت حیدریه، خوی و اصفهان رکورددار هستند.

رئیسی بیان کرد: خمین، خلخال، اراک، شیراز، دزفول، گناباد و ساری بیش از ٩ درصد جمعیت هدف خود را واکسینه کرده‌اند. برخی بی انصافی می‌کنند و می‌گویند امارات ٧۴ درصد جمعیت خود را واکسن زده است، در حالیکه این آمار درصدِ جمعیت تک دُز است اما وقتی به ما می‌رسند جمعیتی که دو دُز را تزریق کرده‌اند، ملاک قرار می‌دهند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره میزان واکسن‌های توزیع شده در کشور، گفت: تاکنون ٧ میلیون و ٨٣٧ هزار واکسن توزیع کرده ایم و امروز یک میلیون دُز واکسن دیگر توزیع خواهد شد.

رئیسی بیان کرد: ما سامانه واکسیناسیون را برای ثبت نام افراد ۶۵ سال به بالا باز کرده‌ایم. در شهر‌های بالای ٢٠ هزار نفر، نوبت دهی به صورت ٢ سال، ٢ سال انجام می‌شود.

او ادامه داد: واکسیناسیون باید ٢ شیفت صبح و بعداز ظهر باشد. مقرر شده در برخی استان‌های گرمسیر شیفت صبح تا ساعت ١٣ و یک شیفت عصر از ساعت ١۶ تا ٢١ شب باشد.

سخنگوى ستاد مقابله با کرونا تصریح کرد: پرهیز جدی از نوبت دهی دستی باید صورت گیرد. تا جایی که امکان دارد و در عین تکریم مراجعه کنندگان باید مردم را به سمت نوبت دهی سوق دهید و کسی بدون پیامک نوبت مراجعه نکند و از رسانه‌ها برای این کار کمک بگیرید.

رئیسی با بیان اینکه ما برای واکسینه کردن جمعیت بالای ۶٠ سال هیچ کمبودی نداریم، گفت: باید به سرعت به سمت تزریق برویم. طبق آمار افراد بالای ۵٠ سال، ١۵ میلیون و ٧٠٠ هزار نفر هستند که در آینده نزدیک، این جمعیت را با تامین واکسن، واکسینه می‌کنیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: امروز سرتیپ سلیمانی اعلام کردند ما هیچ مشکلی برای ایجاد پایگاه‌های تجمیعی و تامین نیرو نداریم، بنابراین دیگر هیچ بهانه‌ای برای کندی واکسیناسیون نداریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو