بیست و هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران؛ تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره هنرهای تجسمی جوانان

منبع: سینما پرس

93

1400/4/20

18:13


سینماپرس: مهلت ارسال آثار به بیست و هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان تا سه شنبه ۲۹ تیر تمدید شد.

جشنواره هنرهای تجسمی جوانان

سینماپرس: مهلت ارسال آثار به بیست و هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان تا سه شنبه ۲۹ تیر تمدید شد.

به گزارش سینماپرس، رضوان صادق زاده دبیر بیست و هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ضمن اعلام خبر تمدید مهلت ارسال آثار گفت: تصمیم گرفتیم تاریخ نهایی ارسال آثار را تا سه شنبه ۲۹ تیر تمدید کنیم. به همین ترتیب آثار رسیده از ۲ تا ۴ مرداد داوری خواهند شد و اسامی پذیرفته شدگان نهایی در روز پنجم مرداد ماه اعلام خواهد شد. در همین راستا در ماه‌های اخیر شورای سیاست‌گذاری جشنواره چندین جلسه برگزار کرده و به بررسی کم و کیف کار پرداخته است. همچنین برای داوری آثار هر رشته نیز سه نفر انتخاب شده و به زودی معرفی خواهند شد.

وی بیان کرد: تا پیش از شیوع کرونا جشنواره هنرهای تجسمی جوانان هر سال در یک استان برگزار می‌شد و این حسن بزرگ و نقطه تمایز این جشنواره با سایر رویدادهای هنری است. به نظر من این جشنواره محاسن زیادی دارد و اینکه هنرجویان، اساتید و داوران در کنار هم جمع می‌شوند و کار می‌کنند مانند یک کلاس درس برای نسل آینده هنرمندان است. البته همین مسئله باعث می‌شود که برگزاری این جشنواره بسیار دشوار باشد و مراحل متعددی برای برگزاری هر دوره آن طی شود، با این حال مزایای زیادی برای شرکت‌کنندگان دارد و حضور در آن برای جوانان هنرمند بسیار مفید است.

این هنرمند نقاش افزود: از سال گذشته به دلیل پاندمی کرونا امکان برگزاری جشنواره به شکل حضوری را نداشتیم. ابتدا به این فکر کردیم که این رویداد را لغو کنیم اما در نهایت تصمیم گرفته شد که جشنواره به شکل مجازی و با حضور اساتید و برگزارکنندگان در خانه هنرمندان ایران برپا شود. اگرچه در ابتدا بسیار ناامید بودیم اما جشنواره با استقبال بسیار خوبی برگزار شد و راضی‌کننده بود.

صادق زاده اظهار کرد: هرچند جشنواره مجازی قابل مقایسه با جشنواره حقیقی و حضوری نیست، اما اساتید تلاش کردند همانند دوره‌های قبلی که کارگاه‌ها به شکل حضوری برگزار می‌شد، تمام مدت در کارگاه مجازی حضور پیدا کنند و به مدت سه روز از پشت کامپیوتر هنرجویانی را که در خانه‌های خود حضور داشتند راهنمایی کردند. از نظر فنی هم مشکلی وجود نداشت و برای شرکت‌کنندگان اینترنت در نظر گرفته شده بود تا مشکلی برای حضور در کارگاه‌ها نداشته باشند. با وجود اینکه ابتدا گمان می‌کردیم این کار بسیار دشوار باشد یا نتوان آثار را داوری کرد، اما همه‌چیز به خوبی پیش رفت. امسال هم تمام سعی خود را خواهیم کرد که جشنواره بهتر از سال گذشته برگزار شود.

دبیر بیست و هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوان افزود: در این دوره نیز مانند سال‌های گذشته برای هر رشته هنری اساتید و داوران پیشکسوت و جوان را گرد هم می‌آوریم و سعی می‌کنیم داوران جدید را به جشنواره دعوت کنیم.

فراخوان بیست هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ابتدای خرداد ۱۴۰۰ منتشر شد، آخرین مهلت ثبت نام در سایت: سه شنبه ۲۹ تیر، داوری آثار و انتخاب هنرجویان: ۲ تا ۴ مرداد، اعلام اسامی پذیرفته شدگان: ۵ مرداد، افتتاحیه مجازی جشنواره شنبه ۹ مرداد، شروع و پایان کارگاه‌های مجازی: ۹ تا ۱۲ مرداد، داوری نهایی آثار: ۱۳ مرداد و اختتامیه مجازی جشنواره: جمعه ۱۵ مرداد خواهد بود.

علاقمندان و هنرجویان می‌بایست در سایت جشنواره www.yafestival.ir ثبت نام کنند، انتخاب هنرجویان از روی فایل آثار ثبتی خواهد بود. شرکت کنندگان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات با دبیرخانه جشنواره با شماره تلفن‌های: ۶۶۹۴۶۹۱۰ - ۶۶۹۴۶۹۱۱ تماس حاصل کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو