بیت‌کوین مراحل تکامل را دنبال می‌کند و زمانی که مانند دلار و طلا پایدار شود، می‌تواند به عنوان واحد پول جهانی مورد استفاده قرار گیرد.

قیمت بیت کوین در حوالی ساعت ۱۳ و ۴۰ دقیقه به وقت ایران در حوالی ۳۳ هزار و ۶۸۲ دلار قرار داشت. تغییرات قیمتی آن نسبت به ۲۴ ساعت گذشته منفی بود. سرمایه بازار این رمزارز ۶۳۱ میلیارد دلار بود و بیشترین و کمترین قیمت آن در ۲۴ ساعت گذشته ۳.۲ درصد اختلاف داشتند.

قیمت اتریوم در حوالی ۲ هزار و ۱۱۳ دلار قرار داشت. تغییرات قیمتی آن نسبت به ۲۴ ساعت گذشته منفی بود. سرمایه بازار این رمزارز در حوالی ۲۴۶ میلیارد دلار ثبت شده بود و بیشترین و کمترین قیمت آن در ۲۴ ساعت گذشته ۳.۶ درصد اختلاف داشتند.

آیا بیت کوین در حال تکامل یافتن است؟

اخیرا ال سالوادور بیت کوین را به عنوان یک ابزار قانونی برای نقل و انتقالات مالی به رسمیت شناخت و در دوره‌ای که تلفن بیش از بانک در دسترس افراد قرار دارد، این قانون جدید می‌تواند نقل و انتقالات مالی را تسهیل کند. تغییراتی که در شبکه بیت کوین ایجاد شده هزینه نقل و انتقالات مالی را کاهش و سرعت آن را افزایش داده است. برخی تحلیل‌گران معتقدند که بیت کوین در حال تبدیل شدن به یک واحد پول جهانی است. فرد می‌تواند با یک تلفن ارزان قیمت نقل و انتقالات مالی خود را در سراسر دنیا انجام دهد و این مسئله به نوعی برتری بیت کوین نسبت به پول فیات مانند دلار یا طلا محسوب می‌شود. اما نوسان قیمتی بیت کوین یک نقطه ضعف محسوب می‌شود. مثلا اگر بدهی فرد به واحدهای بیت کوین باشد، بدهکار و طلبکار ریسک زیادی را متحمل می‌شوند. این مسئله مختص بیت کوین نیست و همه بدهی‌هایی که به فرم دارایی‌های پرنوسان هستند برای طلبکار و بدهکار پر ریسک هستند. طلا و دلار از این جهت نسبت به بیت کوین برتری دارند، زیرا به حالت پایدار رسیدند، اما بیت کوین هنوز به حالت پایدار نرسیده است. تحلیل‌گران معتقدند بیت کوین هنوز در حال تکامل یافتن است و زمانی که این فرایند تکمیل و قیمت آن مانند دلار و طلا پایدار شود می‌تواند به عنوان یک واحد پول جهانی مورد استفاده قرار گیرد. در نتیجه تنها افزایش قیمت بیت کوین ملاک موفقیت این ارز دیجیتال نیست و کاهش دامنه نوسان و پایداری قیمت این ارز دیجیتال نیز مهم است.