واکنش بهروز وثوقی به شایعه بازگشتش به ایران

واکنش بهروز وثوقی به شایعه بازگشتش به ایران


منبع: روزیاتو

130

1400/4/20

19:05


بهروز وثوقی ، بازیگر مشهور سینمای قبل از انقلاب، نسبت به شایعه ی بازگشتش به ایران واکنش نشان داد.

او در پستی اینستاگرامی در اینباره نوشت:

باعرض سلام و درود به هموطنان عزیز و گرانقدرم . دراین زمان که فضاهای مجازی و برخی از رسانه ها پر از شایعه پراکنی در مورد اینجانب “بهروز وثوقی میخواهد به ایران باز گردد”، باطلاع همه مردم شریف بویژه انانکه بمن ارادتی دارند میرسانم همانطوریکه میدانید من با تمام وجودم بقدر استطاعت و ‌قابلیت در دوران جوانیم آنچه در چنته داشتم تقدیم شما هموطنان نمودم زیرا معتقدم که ابراز هنر در کیفیت است نه در کمیت ‌واینک که بیشتر از نیمی از عمر گرانقدرم در غربت غریب گذشته است و اکنون در کلان سنی خود هستم وبا توجه به همه عشقی که بوطن ‌و مردمان زادگاهم دارم این مهم را بدست تقدیر میسپارم تا یار که را خواهد و میل اش بچه باشد‌. باتقدیم ارادت به همه مردمان وطنم ودر آخر فدای شما هموطنان نازنینم.

چندی قبل، به دنبال صحبت های سیدمجید حلاج‌ زاده، رئیس مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور، درباره ی ممنوع نبودن بازگشت بهروز وثوقی به ایران گمانه زنی هایی درخصوص بازگشت این بازیگر مشهور صورت گرفت. حلاج‌ زاده گفته بود با هماهنگی های انجام شده با مسئولان کشور همه ی هنرمندان، خوانندگان و ورزشکاران خارج از کشور از جمله بهروز وثوقی برای آمدن و ماندن در ایران هیچ مانعی ندارند و بستر بازگشت آن ها مهیا شده است.

بهروز وثوقی در سال های اخیر بارها از تمایل خود به بازگشت به وطنش گفته است.

او در مصاحبه های خود با نشریه چلچراغ که یکی نوروز امسال و دیگری سال ۹۸ منتشر شد نیز از آرزوی خود برای بازگشت به ایران گفت.

او گفت عاشق وطن و مردم خود است و تنها آرزویش این است که قبل از مرگ، حتی در آخرین لحظات زندگی اش به کشور خود بازگردد.

پس از در گذشت ناصر ملک مطیعی در سال ۹۷ ، محمد بهشتی از مدیران سینمایی دهه ۶۰ در گفتگویی درباره ی علت عدم حضور و فعالیت برخی از بازیگران قبل از انقلاب گفت: «وقتی می گفتیم سینما مردم یاد چیزهایی می افتادند و ما با تغییراتی می خواستیم مردم یاد آن چیز ها نیفتند. به همین علت برخی از سوپر استارها تا مدتی نباید حضور می داشتند. این به آن معنی نبود که این ها آدم های بدی بودند. چه بسا که انسان های شریفی بودند.»

بهشتی همچنین گفت: «آقای وثوقی از طریق شخصی پیام دادند که به ایران باز گردند و من در جواب به ایشان گفتم که اگر از لحاظ مالی و امنیتی مشکلی ندارند ، دلیلی برای عدم حضورشان در ایران وجود ندارد.»

با این حال وقتی در سال ۹۷ جمعی از چهره‌ های هنری داخل کشور در نامه‌ای به رئیس جمهور حسن روحانی، خواستار بازگشت بهروز وثوقی به کشور شدند، این نامه با واکنش تند محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور همراه شد.

چندی قبل، در فروردین ماه سال جاری هم سید محمود رضوی ، تهیه کننده ی فیلم های مشهوری چون «درباره الی» و «ماجرای نیمروز» ادعا کرد بهروز وثوقی به خاطر داشتن پرونده ی قتل و قاچاق است که به ایران نمی آید.

رضوی ، مشاور هنری رئیس مجلس و تهیه کننده سینما و تلویزیون در شبکه اجتماعی کلاب هاوس مدعی شد: «بهروز وثوقی به خاطر یک پرونده قتل (که بخشی از تقصیر است) و پرونده قاچاق به ایران نمی‌ آید. وثوقی خودش به ایران نمی‌ آید، وگرنه او هم می‌ تواند مثل خیلی از بازیگران و خوانندگان به ایران بیاید.»

بهروز وثوقی متولد ۲۰ اسفند ۱۳۱۶ در خوی از بازیگران سینمای پیش از انقلاب است. او تجربه ی همکاری با کارگردانان مشهوری همچون ناصر تقوایی، مسعود کیمیایی، علی حاتمی، امیر نادری، شیرین نشاط و بهمن قبادی را داشته است. قیصر، گوزن‌ ها، تنگسیر، سوته‌ دلان، داش آکل، طوقی و همسفر از جمله آثار درخشان کارنامه وثوقی هستند.

بهروز وثوقی در سال ۵۷ برای بازی در فیلم گربه در قفس به کارگردانی بهمن زرین دست به آمریکا رفته بود که این سفر با انقلاب اسلامی ایران مصادف شد. پس از این اتفاق او دیگر هرگز به ایران بازنگشت و در کالیفرنیا مقیم شد. بهروز وثوقی از آن زمان دیگر فعالیت چشمگیری در عرصه ی بازیگری نداشته است.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو