۱۱۱ هزار دوز تزریق واکسن کرونا در یک روز/۶۰۰ هزار دوز واکسن ایرانی در انتظار تزریق

45

1400/4/20

19:37


آمارهای وزارت بهداشت نشان می دهد که روند واکسیناسیون در کشور قدری سرعت گرفته و نسبت به روزهای قبل، موارد تزریق واکسن افزایش یافته است.

۱۱۱ هزار دوز تزریق واکسن کرونا در یک روز/۶۰۰ هزار دوز واکسن ایرانی در انتظار تزریق

به گزارش بهداشت نیوز، آمارهای روزانه وزارت بهداشت نشان می‌دهد که روند واکسیناسیون در کشور که قرار بود از ابتدای هفته (۱۹ تیر ماه ۱۴۰۰) قدری تسریع شود، افزایش یافته است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تا روز گذشته ۴ میلیون و ۶۹۳ هزار و ۱۷۴ نفر در کشور موفق شده اند دوز اول واکسن کرونا را دریافت کنند.

در همین حال، دو میلیون و ۱۴۴ هزار و ۶۴۸ نفر نیز دوز دوم واکسن کووید ۱۹ را تزریق کرده اند.

با این احتساب، مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۶ میلیون و ۸۳۷ هزار و ۸۲۲ دوز رسید.

در مقایسه‌ای آمار واکسیناسیون در روز گذشته نسبت به روز قبل از آن، شاهد ۱۱۱ هزار و ۲۱ مورد تزریق هستیم که تقریباً دو برابر شده است.

در همین حال، سعید نمکی وزیر بهداشت، روز یکشنبه ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۰، به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اعلام کرد که برای تزریق ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار دوز واکسن در روز آماده شوند.

البته وزیر بهداشت قول داده بود که از روز گذشته برنامه واکسیناسیون عمومی در کشور کلید بخورد و بتوانیم روزانه ۵۰۰ هزار دوز تزریق داشته باشیم.

علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، در واکنش به میزان آمادگی مراکز تجمیعی واکسیناسیون در تهران برای سرعت بخشیدن به تزریق واکسن کووید ۱۹ در استان تهران، گفت: در حال حاضر حدود ۸۹ درصد جمعیت بالای ۷۰ سال استان تهران واکسینه شده‌اند.

وی افزود: ما برای افزایش تزریق واکسن کرونا زیرساخت‌ها را داریم و نیروی انسانی ما آمادگی کامل را برای این کار را دارند. البته شرط اصلی افزایش تزریق واکسن کرونا، تأمین مکفی واکسن است و اگر واکسن به اندازه کافی به ما تحویل شود ما برای واکسیناسیون هیچ مشکلی نداریم.

زالی با اعلام اینکه در حال حاضر ۸۰ مرکز تجمعی واکسیناسیون کرونا در تهران داریم، گفت: این مراکز می‌توانند به صورت ۲ شیفت فعالیت کنند.

در همین حال، وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرده است با رسیدن واکسن‌های تولید داخل به دست وزارت بهداشت، روند واکسیناسیون عمومی سرعت بگیرد.

در حال حاضر واکسن‌های کووایران برکت و واکسن تولید مشترک انستیتوپاستور ایران و کوبا، مجوز مصرف اضطراری را گرفته اند و می‌بایست تولیدات آماده خود را تحویل وزارت بهداشت بدهند.

وضعیت تحویل واکسن‌های تولید داخل

بر اساس آنچه که علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا عنوان داشته است؛ تا کنون حدود ۶۰۰ هزار دوز واکسن داخلی دریافت کرده ایم و تا پایان تیر ماه ۱۴۰۰ حدود یک میلیون دوز دیگر هم دریافت می‌کنیم و در هفته اول مرداد نیز محموله دیگری دریافت خواهیم کرد.

وی افزود: پس از مرداد ماه تولیدات داخلی افزایش می‌یابد و پیش‌بینی می‌کنیم واکسن سازی برکت در مرداد ماه می‌تواند حدود ۳ میلیون دوز واکسن به ما تحویل دهد. از شهریور ماه به بعد میزان واکسن‌ها به بالای ۵ یا ۶ میلیون دوز در ماه خواهد رسید مطمئن هستیم که از شهریور ماه به بعد وضعیت تولید واکسن داخلی بسیار خوب خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو