ماسک موی سیب زمینی با ترکیبات مختلف برای تقویت و شادابی مو

ماسک موی سیب زمینی با ترکیبات مختلف برای تقویت و شادابی مو


منبع: آرگا

129

1400/4/20

23:11


ماسک موی سیب زمینی از خوای بی نظیری بهره می گیرد که با ترکیب هر یک از موادی که در مقاله گفته شد می توانید برای کاربردی استفاده نمایید مثل: رفع ریزش مو، موخوره، شوره سر، خشکی و وزی مو، چربی مو و همینطور داشتن موی سالم با رشد عالی و حس نرم کنندگی از ویژگی های شگفت انگیز این ماسک است.

سیب زمینی از گیاهان مورد علاقه بسیاری از افراد جامعه است که به خاطر داشتن نشاسته بالایی که دارد موجب چاقی شناخته شده است. ولی آب سیب زمینی همانند خودش دارای خواص بی نظیری بوده که سرشار از مواد معدنی و ویتامین هایی مثل: ریبوفلاوین، آهن ، منیزیم، فسفر و منیزیم و ویتامین C و روی بوده که بسیار برای پوست و مو مغذی است. ما در این راستا در مجله آرگا موضوعی تحت عنوان ماسک موی سیب زمینی برای شما آورده ایم باشد که مورد رضایت شما قرار بگیرد.

ماسک موی سیب زمینی به چند روش مختلف

انواع ماسک موی سیب زمینی

مواد مغذی و معدنی بسیاری در سیب زمینی نهفته است که اگر می خواهید موهای سالم و پرپشتی داشته باشید با ما همراه باشید. این گیاه دارای گروه ویتامین ب بودکه که برای از بین بردن سلول های مرده پوست که همراه با چرک و کثیفی است مفید بوده و می تواند پوست سر را پاکسازی کند و از شکستن مو جلوگیری کند. همینطور با داشتن ویتامین ث موجب رشد موهای سالم تری شده و از آسیب رساندن به مو جلوگیری می کند.

منیزیم موجود در سیب زمینی از ریزش و خشکی و پوسته شدن سر و مو جلوگیری می کند. همینطور با دارا بودن آهن از موهای سالم و محکم خود لذت ببرید. روی آن سبب ریزش مو شده و موجب رشد و تقویت خواهد شد. همچنین فسفر موجود در آن سبب تولید پروتئین شده که مایع حیاتی برای رشد موها می باشد. اضافه بر این ها آب سیب زمینی می تواند به عنوان پاک کننده ای پوست سر شما تمیز کند و موجب رفع شوره سر و رشد بهتر موها شود. با توجه به خواصی که در بالا گفته شد ماسک سیب زمینی برای موها را امتحان کنید.

معجزه رشد مو با آب سیب زمینی

  • ترکیب آب سیب زمینی و ماست

اسیدلاکتیک موجود در ماست موجب شده که پوست سر و موها به طور کامل تغذیه کنند. و با از بین بردن سلول های مرده پوست کف سر کثیفی و چربی اضافی و چرک و تمام ناخالصی های آن را برطرف می کند. برای تهیه آن نیاز است ۱ عدد سیب زمینی بزرگ را پوست و خرد کرده و در مخلوط کن بریزید سپس به شکل پوره در بیاورید و بعد درون آبکش بریزید و در داخل ظرفی خالی کنید. حالا یک قاشق غذاخوری ماست را با آب سیب زمینی ترکیب کرده و مخلوط نمایید، ماسک را چند دقیقه بر روی پوست سر ماساژ دهید. سر را با یک کلاه رنگ مو بپوشانید و تا نیم ساعت بگذارید بماند در نهایت با آب ولرم و شامپو شستشو دهید. برای نتیجه گیری بهتر ماسک موی سیب زمینی و ماست هر هفته ۲ بار این ماسک را بر روی سر خود بزنید.

ماسک سیب زمینی برای موها

  • ماسک آب پیاز و سیب زمینی

برای رشد و افزایش مو سالم آب پیاز را به همراه آب سیب زمینی ترکیب نمایید. به خاطر داشتن اسید های طبیعی و آنتی اکسیدان به پاکسازی پوست سر کمک فراوانی می کند و آن را تغذیه کرده و از ریزش مو در امان می مانید. برای تهیه آن ۱ عدد سیب زمینی بزرگ را با ۱ عدد پیاز متوسط پوست و خرد کرده و در مخلوط کن بریزید تا به شکل پوره در بیاید. سپس در آبکش آب آن را خالی کنید و با کمک انگشتان به آرامی به پوست و مو ماساژ دهید. بگذارید تا مدت بیست دقیقه بماند و بعد با آب ولرم و شامپو بشویید. برای نتیجه گیری بهتر هفته ای ۱ مرتبه از این ماسک استفاده کنید.

تاثیرات آب سیب زمینی روی مو ها

  • مخلوط آبلیمو و آب سیب زمینی

یکی از ماسک موی های سیب زمینی و آب لیمو برای از بین بردن شوره سر است. که چون آب لیمو یک گیرنده طبیعی بوده و دارای خاصیت ضد باکتریایی است به رفع شوره سر کمک می کند تا از شر باکتری و مولد های شوره خلاص شوید. این ماده پوست سر را لایه برداری کرده و برای رفع سلول های مرده پوست بسیار موثر است که چربی های اضافه را پاکسازی نماید کرده و PH طبیعی را به سر برگرداند. برای آماده کردن این ماسک به یک عدد سیب زمینی نیاز داریم تا در مخلوط کن به شکل پوره نرم در بیاوریم. سپس آب پوره را گرفته و با یک قاشق غذاخوری آب لیمو تازه ترکیب می کنیم و به پوست و مو سر می زنیم و ماساژ می دهیم. در نهایت تا سی دقیقه می گذاریم بماند و بعد با آب و شامپو به آرامی شستشو دهید.

ساخت انواع ماسک مو

  • ماسک سیب زمینی و آلوئه ورا

یکی دیگر از مزیت این ماسک در رابطه با نرم کنندگی مو است که تاثیر شگفت انگیزی با خاصیت ضدالتهابی و ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی که دارد موجب خنک کنندگی و نرم کنندگی مو سر می شود و پوست را سالم و با طراوت نگه می دارد. برای مهیا کردن آن به یک سیب زمینی نیاز داریم ان را بشویید و خرد کرده سپس در مخلوط کن بریزید و پوره آبکش را در ظرفی تمیز بریزید. بعد ۱ برگ آلوئه ورا را قاچ کنید و ژل آن را با آب سیب زمینی مخلوط نمایید و ماسک را بر روی مو و پوست سر بکشید. تا ۳۰ دقیقه بگذارید بماند سپس موها را شسته و تا هفته ای ۲ بار این عمل را تکرار کنید برای نتیجه گیری مطلوبی بگیرید.

معجزه ماسک مو سیب زمینی

  • ماسک تخم مرغ و عسل و سیب زمینی

ماسک موی آب سیب زمینی عالی برای رفع خشکی و وزی مو است که چون عسل یک ماده رطوبت رسان بوده کمک می کند تا رطوبت ساقه مو حفظ شود. همچنین تخم مرغ هم با تاثیر شگفت انگیزش در رابطه با نرم شدگی مو و رفع زبری بسیار کاربردی می باشد. شما باید سه عدد سیب زمینی را در مخلوط کن بریزید و آب آن را از پوره جدا سازی کنید و در ظرفی بریزید. سپس ۱ عدد زرده تخم مرغ را کامل هم بزنید و با یک ۱ قاشق عسل هر سه مواد را با هم ترکیب کنید.

در نهایت مواد را به شکل خمیر در بیاورید و با نوک انگشتان روی سر ماساژ دهید. از یک کلاه برای نگهداری ماسک روی سر استفاده کنید و پس نیم ساعت مو ها را به آرامی با آب و شامپو بشویید. برای گرفتن نتیجه دلخواه هفته ای ۱ بار از این ماسک استفاده کنید. همچنین شما می توانید برای رفع ریزش مو به این موادی که گفته شد یک قاشق چای خوری زردچوبه اضافه نمایید. که خواص زردچوبه با داشتن اثر ضدباکتریایی و ضدعفونی کنندگی و آنتی اکسیدان نقش مهمی در رفع ریزش مو دارد.

ساخت انواع ماسک سیب زمینی

  • ترکیب آبلیمو، نارگیل، ماست و سیب زمینی

اگر از موخوره رنج می برید پیشنهاد می کنیم که حتما از این ماسک ترکیبی استفاده نمایید. شیره نارگیل لایه های عمیق مو را تغذیه می کند که اگر آسیب دیده هستند ترمیم می کنند. اب لیمو دارای خواص ضد باکتریایی و تمیزکنندگی سر است که از ریزش مو جلوگیری می کن دو ماست هم با داشتن اسید لاکتیک موجود یک تمیز کننده پوست عالی به شمار می رود. برای اماده کردن این ماسک مو به دو عدد سیب زمینی متوسط و دو قاشق شیره نارگیل و ماست و اب لیمو تازه نیاز داریم. سیب زمینی ها را پوست و خرد و پوره کرده و آبش را می گیریم و با مواد دیگر به خوبی مخلوط و ترکیب می نماییم. سپس به سر ماساژ داده و تا سی دقیقه بگذارید بماند و بعد با آب ولرم و شامپو به خوبی بشویید. هر ۳ روز این ماسک را بر مو بگذارید.

استفاده از ماسک موی سیب زمینی

  • ماسک سیب زمینی برای رفع چربی موها

اگر موهایی چرب دارید این ماسک طبیعی و خانگی را می توانید براحتی درست کنید. عسل با دارا بودن رطوبت در ساقه مو و حس هیدراته و مرطوب کنندگی که دارد به لایه برداری که دارد کمک می کند چربی اضافه را از بین ببرد. همچنین سفیده تخم مرغ با لایه برداری عمیق مو و پوست سر را تغذیه کرده و سلول های مرده و کثیف را از ناخالصی ها می رهاند.

شما می توانید با ۲ عدد سیب زمینی خرد و پوره شده آب آن را بگیرید و در ظرفی که یک عدد سفیده تخم مرغ هم زده دارد و یک قاشق غذاخوری عسل دارد مخلوط و ترکیب نمایید. سپس آن را بر روی پوست سر ماساژ دهید و حدود یک ساعت بعد با آب ولرم شستشو دهید. برای عملکرد بهتر آن می توانید در هفته ۲ مرتبه این کار ماسک را بزنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو