زاهدان خواستار دستگاه اکسیژن ساز است

منبع: برترین ها

79

1400/4/20

23:39


رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از کمبود دستگاه اکسیژن ساز در زاهدان برای بیماران کرونایی خبر داد.

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از کمبود دستگاه اکسیژن ساز در زاهدان برای بیماران کرونایی خبر داد.

سید محمدهاشمی، اظهار کرد: باتوجه به اینکه در گذشته تعداد موارد ابتلا به کرونا پایین بود و ناگهان از اول تیر به شکل انفجاری افزایش پیدا کرد؛ بنابراین تعداد مبتلایان قبل از تیر و خرداد ۴۵ هزار نفر بود، اما هم اکنون این رقم به بیش از ۷۰ هزار نفر رسیده است. در حال حاضر ۱۳۸ تخت در بخش‌های عادی خالی است، اما در بخش‌های ویژه مشکل داریم.

زاهدان خواستار دستگاه اکسیژن ساز است

وی افزود: سطح رعایت دستورالعمل‌ها از ۴۷ درصد به ۵۳ درصد افزایش یافته است و با این حال تعداد مبتلایان کرونایی هم زیاد شده و بیمارستان‌ها با توجه به شرایطی که دارند، همواره آماده باش هستند. تعداد تخت‌های معمولی که برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده بود ۴۴۹ مورد بود که در حال حاضر ۳۱۱ تعداد بستری شده اند، اما تخت‌های ویژه تنها ۶۹ مورد است و به علت افزایش تعداد بیمارانی که به تخت ویژه احتیاج دارند به عدد ۷۴ رسیده است و تخت‌های این استان به صورت کامل تکمیل شده است.

هاشمی بیان کرد: با آمدن سامانه بنیاد احسان تعداد ۹۰ تخت جهت درمان سرپایی داریم در این مدت حدود ۹۰۰ بیمار را به شکل سرپایی درمان کردیم. در حال حاضر ۱۳۸ تخت در بخش‌های عادی خالی است، اما در بخش‌های ویژه مشکل داریم.

وی تصریح کرد: مهمترین مسئله ما اکسیژن است که اکسیژن سازها با توجه به شرایط آب و هوایی و شرایط فعلی بیمار به صورت ناگهان با افت اکسیژن مواجه می شود و باید کپسول اکسیژن را در مدار قرار دهیم تا بتوانیم بیماران کرونایی را درمان کنیم. در این جهت قول‌هایی داده شده است که پنج مخزن ۳۰ تنی و بیست تنی در اختیار ما قرار بگیرد و هر زمان که با افت اکسیژن روبه‌رو شدیم از این مخزن‌ها استفاده کنیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو