خواص فلفل سفید که شما را شگفت زده می‌کند

خواص فلفل سفید که شما را شگفت زده می‌کند


منبع: دلگرم

376

1400/4/21

10:07


خواص فلفل سفید که شما را شگفت زده می‌کند

فلفل سفید با دنیایی از خواص

به گزارش دلگرم : بسیاری از مردم برای طعم دار کردن مواد غذایی در روند پخت و پز از انواع مختلف فلفل مانند فلفل قرمز و سیاه استفاده می‌کنند. با این حال، کمتر کسی می‌داند که فلفل سفید نیز وجود دارد و دارای خواص بسیاری است.

فلفل سفید گیاهی خودرو و وحشی است که در هند به وفور رشد می‌کند. میوه‌های این درخت کوچکتر از نخود بوده و به صورت خوشه‌ای از درخت آویزان هستند. پس از رسیدن این دانه ها، آن‌ها را چیده و خشک می‌کنند و پس از آسیاب کردن می‌توانید آن را به عنوان فلفل سفید مورد استفاده قرار می‌دهید.

تحقیقات نشان داده است فلفل سفید دارای خواص بی شماری است و باعث بهبود فرآیند هضم غذا شده و متابولیسم (سوخت و ساز بدن) را ارتقا می‌دهد. همچنین این نوع فلفل دارای خاصیت ادرارآوری است و از همین رو، اگر به دنبال افزایش متابولیسم و کاهش وزن هستید و یا عملکرد بهتر دستگاه گوارش را مد نظر دارید، فلفل سفید گزینه مناسبی برای شماست.

تحقیقات نشان داده است مواد موجود در فلفل سفید با تحت تاثیر قرار دادن دستگاه گوارش، روند جذب مواد مغذی را افزایش می‌دهند. در کنار خاصیت ادرارآوری، این نوع فلفل به دلیل دارا بودن خاصیت تب بری می‌تواند باعث کاهش تب بیماران شود.

طعم فلفل سفید ملایم و شیرین‌تر از فلفل سیاه است و تندی انواع دیگر فلفل‌ها را ندارد. این نوع فلفل را به ویژه آشپز‌ها با غذا‌های دریایی و گوشت سفید بیشتر مورد استفاده قرار می‌دهند. همچنین می‌توانید در درست کردن انواع مختلف سس‌های خانگی نیز از فلفل سفید بهره بگیرید.

به طور معمول به دلیل رنگ سفید این نوع فلفل، از آن در درست کردن سس‌های حاوی مایونز استفاده می‌شود. در غذا‌های فرانسوی نیز از ترکیب فلفل سیاه و سفید برای طعم بهتر مواد غذایی بهره می‌گیرند.

خواص فلفل سفید و فرق آن با فلفل های دیگر

فرق بین فلفل سیاه و فلفل سفید

فلفل سیاه و فلفل سفید چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند

تفاوت در پردازش فلفل سفید و سیاه

فلفل سفید و فلفل سیاه، هر دو میوه Piper Nigrum یا گیاه فلفل می باشند که در جنوب آسیا یافت می شود. اما در نحوه پردازش آنها تفاوت وجود دارد. دانه های فلفل سیاه زمانی که گل می دهند چیده می شوند سپس در آفتاب خشک می شوند. این روند باعث به وجود آمدن لایه بیرونی فلفل سیاه می شود. از آن طرف به فلفل سفید اجازه می دهند تا به صورت کامل برسد سپس چیده می شوند. سپس آنها را برای چند روز در کیسه های حاوی آب می گذارند تا لایه بیرونی آنها نرم شود. پس از آن، آنها در زیر آفتاب مانده اند تا سفید شوند.

تفاوت فلفل سفید در عطر با دیگر فلفل ها

فلفل سیاه و فلفل سفید از نظر عطر بسیار به یکدیگر نزدیک هستند. اما عطر آن ها متناقض است. بسیاری از سر آشپز ها اعتقاد دارند، فلفل سیاه عطر لطیف تری دارد. اما فلفل سفید عطر و بوی شدید تر و تند تری نسبت به فلفل سیاه دارد.

تفاوت در حرارت

فلفل سفید در طعم، حرارت را سریع تر به شما منتقل می کند. فلفل سیاه هم ممکن است به همان اندازه حرارت داشته باشد. اما شما بعد از جویدن می توانید به آرامی حرارت آن را متوجه می شوید.در واقع بستگی به سلیقه شخصب شما دارد.

تفاوت در زیبایی

فلفل سفید باعث ایجاد زیبایی در سس ها، سوپ ها و سیب زمینی های پوره شده می شود. فلفل سفید به دلیل رنگ روشنی که دارد نسبت به فلفل سیاه که رنگ تیره دارد در غذا های رستوران ها بیشتر استفاده می شود.

مقایسه فلفل سیاه و قرمز و سفید

تفاوت فلفل سیاه و سفید چیست ؟

تفاوت در غذاهای مختلف

منشأ آنها ممکن است یکسان باشد اما فلفل های سفید و سیاه در غذاهای مختلف ترجیح داده می شوند. بیشتر غذاهای بین المللی و بین قاره ای از فلفل سیاه استفاده می کنند. اما در غذاهای چینی، تایلندی و فرانسوی بیشتر از فلفل سفید استفاده می شود. طعم معطر و سوزناک آنها طعم این غذاها را تقویت می کند.

حتماً بخوانید:

۳۰ خاصیت باورنکردنی فلفل چیلی برای درمان بیماری ها

۳۰ خاصیت باورنکردنی فلفل چیلی برای درمان بیماری ها

فلفل چیلی (فلفل قرمز و یا فلفل تند) توسط بومیان آمریکا به عنوان مسکن و یک ضد عفونی کننده استفاده میشده است. همچنین برای دندان درد، آرتروز و تقویت…

تفاوت در بو

از آنجا که فلفل سیاه لایه میوه بیرونی آن دست نخورده است، حاوی ترپن های به وجود آمده در آن است. این ترکیبات طعم گل و چوب فلفل سیاه را به آن می بخشند. با این حال در فلفل سفید، این عطرها به دلیل از بین بردن این لایه بیرونی از بین رفته اند. فلفل سفید دارای بوی قارچ است که در طی تخمیر آن ایجاد می شود.

تفاوت در ارزش های دارویی

فلفل سفید در مقایسه با فلفل سیاه دارای ارزش های دارویی بیشتری است. در روشهای درمانی باستانی آیورودیس و چینی، فلفل سفید به طور گسترده ای برای معالجه ورم مفاصل، مالاریا، یبوست، درد مفاصل، احتقان بینی، مسمومیت غذایی، حالت تهوع و وبا مورد استفاده قرار می گرفت.

فرق فلفل سفید و سیاه

میزان آلرژی

در برخی مطالعات مشخص شده است که افرادی که به طور کلی به فلفل حساسیت دارند، نسبت به فلفل سیاه واکنش بدتری نشان می دهند. این مهم است زیرا فلفل سفید فقط بذر گیاه است در حالی که فلفل سیاه کل میوه است. به همین ترتیب، ترکیب فلفل سیاه شدید است و باعث واکنش های آلرژیک می شود.

تفاوت در ماندگاری

فلفل سیاه در مقایسه با فلفل سفید از ماندگاری بیشتری برخوردار است. بدون اینکه عطر و طعم معطر آن خراب شود، می تواند در آشپزخانه شما نگهداری شود. اما در مورد فلفل سفید ، شما نمی توانید آن را برای مدت طولانی ذخیره کنید زیرا این حالت طعم تلخی در آن به دلیل پوسیدگی در آن ایجاد می کند.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو