طراحی سیستم هایپرلوپ ایتالیا در گروه معماری زاها حدید

92

1400/4/21

11:41


استودیو معماری زاها حدید در لندن توافقنامه‌ای را برای توسعه سیستم حمل و نقل سریع هایپرلوپ در سراسر ایتالیا امضا کرده است.

طراحی سیستم هایپرلوپ ایتالیا در گروه معماری زاها حدید

گروه معماری هنرآنلاین: هایپرلوپ گونه جدیدی از ترابری تندرو است که توسط ایلان ماسک در سال 2013 مطرح شد. به این ترتیب که مسافران در درون کپسول‌های کم فشار قرار می‌گیرند و با سرعت زیاد جابه‌جا می‌شوند. سفر با هایپرلوپ به‌طور چشمگیری زمان را کاهش می‌دهد. 

در حال حاضر شرکت‌های متعددی به دنبال گسترش این تکنولوژی هستند. به‌طور مثال هایپرلوپ ایتالیا در حال انجام یک مطالعه امکان سنجی از مسیر پیشنهادی بین میلان و فرودگاه مالپنسا است که باعث کاهش زمان سفر از 43 دقیقه به 10 دقیقه می شود.

معماران زاها حدید نسبت به کار روی سیستم‌های حمل و نقل بیگانه نیستند و از جمله نمونه فعالیت‌های این گروه می‌توان به طراحی فرودگاه بین ‌المللی داکسینگ پکن، پل شیخ زاهد در ابوظبی و فرودگاه بین‌المللی راه‌آهن کوهستانی در اطریش اشاره کرد.

حدید پاتریک شوماخر معمار ارشد زاها حدید، گفته است: «ما مشتاقانه منتظر همکاری با هایپرلوپ ایتالیا هستیم تا با ادغام معماری، مهندسی و برنامه‌ریزی شهری پایدارترین شبکه حمل و نقل را اجرا کنیم. ما با رویکرد میان‌رشته‌ای هایپرلوپ ایتالیا که ترکیبی از نوآوری در طراحی و فناوری با پیشرفت در مصالح سازگار با محیط زیست و روش‌های ساخت وساز است، مشترک هستیم. این اشتراک ما را قادر می‌سازد پروژه‌های آینده‌نگرانه را که از نظر ساختاری کارآمد و از نظر محیط زیست پایدارهستند را اجرا کنیم.»

این پروژه در ایتالیا از انرژی تجدیدپذیر استفاده می‌کند و حتی قادر به تولید انرژی بیشتر از مصرف آن خواهد بود.

بیبوپ گرستا بنیانگذار و مدیرعامل هایپرلوپ ایتالیا، معتقد است این توافقنامه گام دیگری به جلو برای هایپرلوپ ایتالیا و توسعه چهارمین انقلاب صنعتی است. 

او می‌گوید:«چندین دهه تجربه جهانی گروه معماران زاها حدید در زیرساخت‌های مدنی و حمل و نقل برای ما ارزشمند است. ضروری است تا اطمینان حاصل شود که مراکز حمل و نقل هایپرلوپ ایتالیا برای پیمایش، پایداری و کاملاً با زمینه‌های شهری خود آمادگی دارند. ما تلاش می‌کنیم با استفاده از نسل جدیدی مواد سازگار با محیط زیست با محتوای بالا مواد اولیه بازیافتی بتوانیم مقرون به صرفه و ایمن‌ترین سیستم حمل و نقل  پایداری را ایجاد کنیم».

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو