بهترین روش‌ کاشت مو با جدیدترین و موثرترین متد

بهترین روش‌ کاشت مو با جدیدترین و موثرترین متد


منبع: نی نی بان

100

1400/4/21

12:39


بهترین روش‌ کاشت مو با جدیدترین و موثرترین متد

وقتی صحبت از ریزش مو می‌شود، ممکن است تصویری که در ذهن ایجاد می‌شود بیشتر مربوط به مردان و افراد مسن باشد. اما واقعیت این است ریزش مو در زنان و حتی در افراد جوان و زیر ۲۰ سال هم بسیار دیده می‌شود.
در این شرایط، افراد به دنبال بهترین روش‌ کاشت مو می‌گردند تا موهای از دست رفته خود را بازگردانند اما اغلب با وجود روش‌های مختلف دچار سردرگمی می‌شوند. در این مطلب از نی نی بان همراه ما باشید تا با هم جدیدترین و موثرین متدهای کاشت مو را بررسی کنیم.

در این مطلب می‌خوانیم:

  • علل ریزش مو
  • کاشت مو چیست و چگونه انجام می‌شود؟
  • انواع کاشت مو
  • روش کاشت مو DHI
  • روش کاشت مو FUE
  • مراقبت‌های بعد از کاشت مو

علل ریزش مو

ریزش مو که با نازک شدن مو و عقب رفتن خط موی جلوی سر آغاز می‌شود، ممکن است به دلایل مختلفی از جمله دلایل ژنتیکی، مشکلات هورمونی، استرس و مشکلات روحی، بارداری، مصرف داروهای خاص یا برخی بیماری‌ها رخ دهد.
به همین دلیل اولین کاری که فرد مبتلا به ریزش مو باید انجام دهد، آزمایش غربالگری و تعیین دلیل ریزش مو است.


بیشتر بخوانید: ریزش مو در مردان، درمان با چند راهکار کلیدی !


اگر پس از امتحان کردن روش‌های درمانی همچنان ریزش مو ادامه داشت، می‌توان از روش کاشت مو استفاده کرد. کاشت مو محدودیت سنی خاصی ندارد و تمامی افرادی که روند ریزش مو در آن‌ها شکل گرفته است، می‌توانند از این روش استفاده کنند.


بیشتر بخوانید: ریزش مو در خانم ها، بررسی علل


کاشت مو چیست و چگونه انجام می‌شود؟

کاشت مو در واقع فرآیند پیوند فولیکول‌های مو به قسمت‌هایی از ناحیه سر است که موهای آن نازک یا طاس شده است. در واقع موهای پیوند داده شده از موهای خود فرد و از ناحیه گردن و بین دو گوش برداشته می‌شود. هنگامی که این روش با موهای طبیعی خود فرد انجام بشود، ظاهری کاملا طبیعی و نتیجه‌بخش خواهد داشت.

کاشت مو در واقع فرآیند پیوند فولیکول‌های مو به قسمت‌هایی از ناحیه سر است که موهای آن نازک یا طاس شده است.

به لطف کاشت مو که از دهه ۱۹۳۰ میلادی از ژاپن آغاز شد و در دهه ۱۹۵۰ در غرب و سپس سایر کشورهای دنیا رواج پیدا کرد، افراد بسیار زیادی موهای از دست رفته خود را دوباره پس گرفتند. این روش به سرعت پیشرفت کرد و از جدیدترین متدهای روز بهره گرفت.

بهترین روش‌ کاشت مو با جدیدترین و موثرترین متد

انواع کاشت مو

کاشت مو در سراسر دنیا با روش‌های مختلفی انجام می‌شود. برای انجام این کار لازم است تا پزشک و کلینیک مناسب انتخاب شود زیرا کاشت مو کاری است که نیاز به یک متخصص کاربلد و حرفه‌ای دارد. پیش از انجام این کار لازم است تا عوامل ژنتیکی، بیماری‌های خاص و جزئیات وضعیت سلامت خود را با پزشک مطرح کنید.
با انجام آزمایش‌های اولیه در ابتدا مشخص می‌شود که آیا روش کاشت مو برای شما مناسب خواهد بود یا خیر و در مرحله بعدی نوع روش کاشت مو برای شما تعیین خواهد شد.


بیشتر بخوانید: کاشت مو؛ انواع روش‌ها و هزینه آن


انواع روش‌های کاشت مو به صورت کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند. در واقع این دو دسته جدیدترین و موثرترین متدهای روز محسوب می‌شوند. روش‌های FUE و DHI تکنیک‌های کاشت مو هستند که از جدیدترین فناوری‌ها بهره می‌برند.
اگرچه نتیجه این دو تکنیک کاملا یکسان است اما در کاربرد تفاوت‌هایی دارند. ارجحیت بیشتر افراد دنیا روش FUE است که انواع مختلفی از این روش وجود دارد. در این روش از مدرن‌ترین فناوری‌های پزشکی استفاده می‌شود، سریع‌تر انجام می‌شود و نتایج موفقیت‌آمیزتری را هم درپی دارد.

روش‌های FUE و DHI تکنیک‌های کاشت مو هستند که از جدیدترین فناوری‌ها بهره می‌برند.

در روش DHI پوست سر کمتر تحریک می‌شود و اثربخشی سریع‌تری نسبت به روش FUE دارد. تعیین این‌که کدام روش برای شما مناسب‌تر است، باید توسط پزشک متخصص انجام شود.

روش کاشت مو DHI

در این روش برخلاف روش FUE مجرایی در روی پوست سر به شکل عمیق باز نشده و مو از سر با یک برش سطحی می‌شود. بنابراین پوست سر کمتر تحریک می‌شود. در این روش احساس درد در بیمار به حداقل‌ترین میزان خود می‌رسد و انجام آن بسیار راحت است.

بهترین روش‌ کاشت مو با جدیدترین و موثرترین متد

مزایای روش DHI

  • میزان بقای فولیکول‌های مو در روش DHI بسیار بیشتر است.
  • برداشتن فولیکول‌های مو با روش DHI بسیار کمتر است که این کار کمک می‌کند تا عملیات کاشت به روش سالم‌تری انجام شود.
  • از آن‌جایی که ناحیه برش بسیار کوچک است، خطر خون‌ریزی تا حد ممکن کاهش می‌یابد.
  • بعد از عمل کاشت مو، دوره نقاهت سریع‌تر طی می‌شود. به این ترتیب بیمار می‌تواند در مدت زمان کوتاهی، به راحتی به زندگی روتین خود برگردد.

معایب روش DHI

  • در مقایسه با سایر روش‌های کاشت مو می‌توان گفت که هزینه آن بیشتر است.
  • شخصی که با روش DHI کاشت می‌کند، باید از تخصص بسیار بالاتری برخوردار باشد.

بهترین روش‌ کاشت مو با جدیدترین و موثرترین متد

روش کاشت مو FUE

می‌توان گفت استفاده از روش کاشت مو FUE در دنیای امروزی، متداول‌ترین روش است. به هنگام کاشت برای بیمار از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود که در طول عمل درد کمی را حس کند و پس از عمل هم درد بسیار کمی را حس خواهد کرد.

می‌توان گفت استفاده از روش کاشت مو FUE در دنیای امروزی، متداول‌ترین روش است.

روش کاشت مو FUE از چند مرحله تشکیل شده است. ابتدا موها تا طول ۱ میلی‌متر تراشیده می‌شوند تا امکان برداشت پیاز مو راحت‌تر باشد. ناحیه‌ای که باید تحت درمان قرار بگیرد هم به همین ترتیب تراشیده می‌شود. سپس برای بیمار بی‌حسی موضعی اعمال می‌شود تا در طول عمل دردی را حس نکند.

بهترین روش‌ کاشت مو با جدیدترین و موثرترین متد

وسیله‌ تیز و باریکی به نام میکروموتور در مرکز پوست سر قرار می‌گیرد تا فولیکول مو و بافت اطراف آن را برداشت کند. بسته به عرض ناحیه کاشته‌شده و تراکم ناحیه اهداکننده، بین ۷۵۰۰-۲۵۰۰ پیوند را می توان در یک جلسه کاشت مو FUE انجام داد.
یکی از مهم‌ترین جزئیات در حین پیوند، توجه به جهت رشد مو و ساختار موی بیمار است. به این ترتیب موها بعد از کاشت، ظاهر طبیعی خود را پیدا می‌کنند. پس از اتمام عمل، با گذشت زمان، ظاهر موهای پیوند داده‌‌شده و موهای پیشین کاملا برابر و یکسان خواهند شد.

توجه به جهت رشد مو و ساختار موی بیمار است. به این ترتیب موها بعد از کاشت، ظاهر طبیعی خود را پیدا می‌کنند.

در عملیات کاشت مو که با روش FUE انجام می‌شود، موهای تازه کاشته‌شده، پس از حدود یک ماه در معرض ریزش قرار می‌گیرند و ریزش مو آغاز می‌شود. در ماه‌های دوم و سوم، موهای جدید رشد و شروع به دیده‌شدن می‌کنند. در نهایت در طول ۲-۱ سال موها به طبیعی‌ترین شکل خود می‌رسند.

بهترین روش‌ کاشت مو با جدیدترین و موثرترین متد

مراقبت‌های بعد از کاشت مو

کاشت مو در برخی مواقع در یک جلسه و در مواقع دیگر در بیش از یک جلسه انجام می‌شود. تعداد جلسات و مدت زمان هر جلسه وابسته به میزان موی مورد نیاز جهت پیوند، شرایط فرد بیمار و تشخیص پزشک متخصص برای هر فرد متفاوت است و باید توجه داشته باشید که مدت زمان کوتاه هر روش به معنی موفقیت‌آمیز بودن آن نیست.


بیشتر بخوانید: توصیه های بعد از کاشت مو، می توانید نزدیکی کنید؟


پس از کاشت مو مراقبت‌های لازم به شما گفته خواهد شد اما ممکن است عوارض‌ جانبی‌ نادری نظیر خون‌ریزی، عفونت محدود، تورم خفیف، اختلالات گردش خون و... رخ دهد. در این شرایط حتما با پزشک خود مطرح کنید.
تا حدود یک ماه از انجام فعالیت‌هایی مانند سونا، شنا، فعالیت‌های سنگین ورزشی باید خودداری شود. همچنین تا یک ماه نباید در معرض تابش شدید و مستقیم نور خورشید قرار بگیرید.
ناحیه‌ای که کاشت مو در آن انجام شده است، به هیچ وجه نباید در معرض ضربه و صدمه قرار بگیرد و استفاده از رنگ و مواد شیمیایی تا ۵-۴ ماه پس از کاشت مو ممنوع است.

بهترین روش‌ کاشت مو با جدیدترین و موثرترین متد


کلام آخر
کاشت مو به روش‌های DHI و FUE از جدیدترین و موثرترین مدهای موجود هستند که امروزه در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین اگر به ریزش مو دچار هستید، با استفاده از این روش‌ها قادر به بازگرداندن موهای از دست رفته خود خواهید بود. کافی است با کلینیک نی نی بان تماس بگیرید تا از مشاوره و خدمات متخصصان حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو