بهترین فیلم های اکشن سال 2021 کدامند؟

بهترین فیلم های اکشن سال 2021 کدامند؟


361

1400/4/21

13:48


بهترین فیلم های اکشن سال 2021 که نباید آنها را از دست داد/ از لیگ عدالت زک اسنایدر تا آخرین حضور اسکارلت جوهانسون در نقش بیوه سیاه

بهترین فیلم های اکشن سال 2021 کدامند؟

۱۱ ساعت پیش
بهترین فیلم های اکشن سال 2021 که نباید آنها را از دست داد/ از لیگ عدالت زک اسنایدر تا آخرین حضور اسکارلت جوهانسون در نقش بیوه سیاه

بهترین فیلم های اکشن سال 2021 کدامند؟

این لیست تا پایان سال 2021 بروزرسانی می‌شود.

اختصاصی سلام سینما- ژانر اکشن از آن دسته ژانرها است که می‌تواند زیرژانرهای فراوانی مثل ژانرهای ماجراجویی، فانتزی و کمدی را در خود جای دهد که همین مسئله باعث می‌شود فیلم‌های اکشن متنوعی را شاهد باشیم. بطور مثال فیلم‌های «ایندیانا جونز» و «بلوند اتمی» هر دو فیلم‌های اکشن هستند اما تفاوت‌های زیادی با هم دارند.

در سال 2021 پس از یک سال کامل تعطیلی سالن‌های سینما به دلیل پاندمی کرونا، حالا عاشقان سینما فرصت بازگشت به سینماها و تماشای فیلم‌های مورد علاقه خود روی پرده‌های بزرگ را پیدا کرده‌اند.

استودیوهای فیلمسازی نیز برای این اتفاق آماده‌ بود‌ه‌اند و آثار اکشن متفاوتی را برای اکران عمومی آماده کرده‌اند که اینجا به معرفی بهترین آنان از نظر کاربران سایت IMDB می‌پردازیم.

فیلم‌های برتر ژانر اکشن 2021:

1- لیگ عدالت زک اسنایدر (Zack Snyder’s Justice League)

امتیاز: 8.1 (310362 رأی)

ژانر: اکشن، ماجراجویی، فانتزی

بهترین فیلم‌های اکشن 2021-زک اسنایدر-1

پس از مدت‌ها بی‌قراری، انتظار و اشک‌های طرفداران «زک اسنایدر» که دائماً از کمپانی برادران وارنر تمنا می‌کردند که «لیگ عدالت زک اسنایدر»(Zack Snyder’s Justice League) را منتشر کند، این اتفاق افتاد.

برای کسانی که طرفدار پر و پا قرص آثار اکشن «اسنایدر» هستند، تماشای صحنه‌ی پیچیده و پر زرق و برق اکشن «لیگ عدالت زک اسنایدر»(Zack Snyder’s Justice League) چندان حیرت بر‌انگیز نیست اما کسانی که با برند اکشن او آشنا نیستند، از تماشای سکانس‌های اکشن این فیلم راضی خواهند بود.

علاقه‌ی فراوان «زک اسنایدر» به صحنه‌ةای اسلو موشون و قصه‌گویی مفصل، در کنار حضور پر شمار ابرقهرمانان و یک ضدقهرمان قدرتمند، باعث شده است تا «لیگ عدالت زک اسنایدر»(Zack Snyder’s Justice League) به یکی از تماشایی‌ترین آثار اکشن امسال تبدیل شود.

بهترین فیلم‌های اکشن 2021-زک اسنایدر-2

 

2- هیچکس (Nobody)

امتیاز: 7.4 (118273 رأی)

ژانر: اکشن، جنایی، درام

بهترین فیلم‌های اکشن 2021-هیچکس-1

برای طرفداران حرفه‌ای ژانر اکشن، در بسیاری از موارد تماشای فیلم‌های اکشن با آن روندهای همیشگی، کاراکترهای ساده و ساز و کار داستانی مشابه، مثل خوردن شام در یک رستوران آشنا است وقتی که منوی رستوران را حفظ هستید و می‌دانید که چه چیزی باید سفارش دهید.

«هیچکس»(Nobody) نیز با شباهت فراوانش به «جان ویک»،‌ یکی از همین اکشن‌های آشنا است. این فیلم به کارگردانی «کولستاد» و تهیه‌کنندگی «دیوید لیچ» که در «جان ویک» نیز با هم همکاری کرده بودند، از یک «باب ادنکیرک» جدید رونمایی کرده است.

«هاچ منسل» با ایفای نقش «باب ادنکیرک» قهرمان اصلی داستان «هیچکس»(Nobody) است. از این مرد 58 ساله در این فیلم مهارتهایی در مبارزه خواهید دید که می‌تواند هر بیننده‌ای را شگفت زده کند.

بهترین فیلم‌های اکشن 2021-هیچکس-2

 

3- خشم انسان (Wrath of Man)

امتیاز: 7.2 (70849 رأی)

ژانر: اکشن، جنایی، هیجان‌انگیز

بهترین فیلم‌های اکشن 2021-خشم انسان-1

«گای ریچی» پس از ساخت آثاری با بودجه‌های بالا مثل «شرلوک هولمز» و «علاءالدین» پس از مدت‌ها با «آقایان» به سراغ سبک همیشگی خود رفت و حالا «خشم انسان‌»(Wrath of Man) نیز در ادامه‌ی همان مسیر است.

یکی از جالب‌ترین نکات «خشم انسان‌»(Wrath of Man) همکاری «ریچی» و «جیسون استاتهام» برای سومین بار پس از «قفل، انبار و دو بشکه باروت» و «کیف قاپی» است.

اغلب منتقدان بر سر نقش‌آفرینی خشک و بی‌روح «استاتهام» هم نظر بودند اما نمی‌توان کتمان کرد که تماشای «استاتهام» در یک فیلم اکشن همیشه می‌تواند برای طرفداران همیشگی این ژانر، جذاب باشد.

بهترین فیلم‌های اکشن 2021-خشم انسان-2

 

4- بیوه سیاه (Black Widow)

امتیاز: 7.2 (26730 رأی)

ژانر: اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی

بهترین فیلم‌های اکشن 2021-بیوه سیاه-1

بالأخره انتظار بی‌پایان طرفداران دنیای مارول، «بیوه سیاه» و «اسکارلت جوهانسون» به پایان رسید و نوبت آن شد که کاراکتر «ناتاشا رومانوف» یا همان «بیوه سیاه» یک فیلم مستقل برای خودش داشته باشد.

داستان «بیوه سیاه»(Black Widow) پس از وقایع فیلم «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» رخ می‌دهد. و «رومانوف» در پی نافرمانی از توافق‌نامه‌ی سوکوویا و کمک به «استیو راجرز»، تنها شده و تحت تعقیب دولت قرار می‌گیرد که در نهایت مجبور به مقابله با توطئه‌ای می‌شود که مربوط به گذشته خودش است.

این نخستین فیلم از فاز چهارم آثار دنیای سینمایی مارول است. «بیوه سیاه»(Black Widow) با نقدهای عموماً مطلوبی از سوی منتقدین روبرو شده است و عملکرد بازیگران آن به ویژه «فلورنس پیو» و سکانس‌های اکشن آن مورد تحسین قرار گرفته‌اند.


همه چیز درباره ناتاشا رومانوف / بیوه سیاه (Black Widow)


بهترین فیلم‌های اکشن 2021-بیوه سیاه-2

 

5- رتبه رئیس (Boss Level)

امتیاز: 6.9 (33828 رأی)

ژانر: اکشن، معمایی، علمی تخیلی

بهترین فیلم‌های اکشن 2021-رتبه رئیس-1

«رتبه رئیس»(Boss Level) فیلمی است که از همان سکانس اول با مخاطب اتمام حجت می‌کند و ثابت می‌کند که یک فیلم اکشن تمام عیار است. مدت این فیلم تنها 100 دقیقه است اما سناریوی پیچیده و فریب مخاطب باعث می‌شود از جلوی تلویزیون‌تان تکان نخورید.

فیلمنامه‌ی «رتبه رئیس»(Boss Level) که توسط «کریس بوری» و «ادی بوری» نوشته شده است، ترکیبی از «روز موش خرما» و «لبه فردا» یا ترکیبی از «بازیکن آماده شماره یک» و «مورتال کامبت» است.

سکانس‌های اکشن و خط داستانی پیچیده و تو در توی «رتبه رئیس»(Boss Level) به شدت مورد توجه منتقدان قرار گرفته است اما اغلب منتقدان به بازیگری فیلم خرده گرفته‌اند.

بهترین فیلم‌های اکشن 2021-رتبه رئیس-2

 

6- جنگ فردا (The Tomorrow War)

امتیاز: 6.7 (71405 رأی)

ژانر: اکشن، ماجراجویی، درام

بهترین فیلم‌های اکشن 2021-جنگ فردا-1

«جنگ فردا»(The Tomorrow War) یک فیلم هیجان‌انگیز و اکشن تمام عیار است که در سکانس اول آن، «کریس پرت» را می‌بینید که در یک آسمان پر از دود در حال سقوط است.

می‌توان گفت «جنگ فردا»(The Tomorrow War) مثل بازی کامپیوتری «فورتنایت» در یک فضای آخرالزمانی است. این فیلم شما را به قلب یک جهنم جنگی می‌برد.

اکثر فیلم‌های اکشن که با بودجه‌ی بالا ساخته می‌شوند، پر سر و صدا و پر برخورد هستند اما «کریس مک کی» کارگردان «جنگ فردا»(The Tomorrow War) تلاش کرده است تا لحن روایت متفاوتی را برای فیلمش به کار بگیرد که می‌تواند تا حدودی «جنگ فردا»(The Tomorrow War) را از سایر آثار اکشن هم‌رده‌ی خود متمایز سازد.

بهترین فیلم‌های اکشن 2021-جنگ فردا-2

 

7- گودزیلا در برابر کونگ (Godzilla vs Kong)

امتیاز: 6.4 (150658 رأی)

ژانر: اکشن، علمی تخیلی، هیجان‌انگیز

بهترین فیلم‌های اکشن 2021-گودزیلا در برابر کونگ-1

عنوان این فیلم می‌تواند خاطرات ده‌ها سال به سینما رفتن و فیلم دیدن را زنده کند زیرا از نام دو کاراکتر تخیلی بسیار محبوب در آن استفاده شده است.

داستان «گودزیلا در برابر کونگ»(Godzilla vs Kong) ساده است. «گودزیلا» بدون هیچ انگیزه‌ی قبلی به انسان‌ها حمله کرده است و حالا انسان برای مقابله با او دست به دامن «کونگ» شده‌اند. در پایان مشخص می‌شود که پادشاه هیولاها کدام یک از آنهاست.

گودزیلا در برابر کونگ (Godzilla vs Kong) نقد‌های ضد و نقیضی را از منتقدان دریافت کرد. بخش عمده‌ای از آنها قائل به این مسئله بودند که نقش انسان در داستان این فیلم بیش از اندازه کمرنگ است و فیلم عملاً انسانی نیست. برخی دیگر از منتقدان نیز از سکانس‌های اکشن فیلم تعریف کرده‌اند.

بهترین فیلم‌های اکشن 2021-گودزیلا در برابر کونگ-2

 

8- بادیگارد همسر مزدور (The Hitman’s Wife’s Bodyguard)

امتیاز: 6.3 (12290 رأی)

ژانر: اکشن، کمدی، جنایی

بهترین فیلم‌های اکشن 2021-بادیگارد همسر مزدور-1

«بادیگارد همسر مزدور»(The Hitman’s Wife’s Bodyguard) قسمت دوم دنباله‌ی سینمایی «محافظ مزدور» است که با لیست جذابی از بازیگران محبوب سینما یعنی «آنتونیو باندراس»، «ساموئل ال جکسون»، «مورگان فریمن»، «سلما هایک» و «رایان رینولدز» به راحتی می‌تواند هر مخاطبی را جذب خود کند.

داستان «بادیگارد همسر مزدور»(The Hitman’s Wife’s Bodyguard) چهار سال بعد از اتفاقات فیلم «محافظ مزدور» رخ می‌دهد. «مایکل برایس» هنوز با «داریوس کینکید» دوست است و حالا همراه با هم برای نجات «سونیا»، همسر «داریوس»، تلاش می‌کنند.

قرار بود «بادیگارد همسر مزدور»(The Hitman’s Wife’s Bodyguard)  در ۲۸ اکتبر ۲۰۲۰ اکران شود اما بخاطر پاندمی کرونا، انتشار آن به ۱۶ ژوئن ۲۰۲۱ موکول شد.

بهترین فیلم‌های اکشن 2021-بادیگارد همسر مزدور-2

 

9- مورتال کامبت (Mortal Kombat)

امتیاز: 6.2 (120277 رأی)

ژانر: اکشن، ماجراجویی، فانتزی

بهترین فیلم‌های اکشن 2021-مورتال کامبت-1

«مورتال کامبت»(Mortal Kombat) که براساس سری بازی‌های کامپیوتری با همین نام ساخته شده است، حریف و حدیث‌های زیادی را درباره‌ی طرح داستانی خود به راه انداخت. اما چیزی که همه‌ی منتقدان بر سر آن توافق داشتند، سکانس‌های اکسن فوق‌العاده‌ی آن بود.

سری بازی‌های کامپویتری «مورتال کامبت» موفق خود را مدیون برداشت‌های کمدی از خشونت افسارگسیخته‌ی بازی و همچنین ارتباطات نژادی و قومی کاراکترهایش داشت که فیلم سینمایی «مورتال کامبت»(Mortal Kombat) در بخش ارتباطات نژادی و قومی موفق نبوده است.

اما در زمینه‌ی سبک مبارزه و صحنه‌ی اکشن به آسانی می‌تواند طرفداران پر و پا قرص بازی کامپیوتری را به راحتی راضی نگه دارد. در یک صحنه، یکی از کاراکترها، دیگری را به وسیله‌ی یک اره برقی از وسط نصف می‌کند و می‌گوید: "پیروزی بی‌نقص". این واقعا شکوهمندانه است.

بهترین فیلم‌های اکشن 2021-مورتال کامبت-2

 

10- کسانی که آرزو دارند من بمیرم (Those Who Wish Me Dead)

امتیاز: 6 (35248 رأی)

ژانر: اکشن، درام، هیجان‌انگیز

بهترین فیلم‌های اکشن 2021-آنهایی که آرزو داشتند من بمیرم-1

«آنجلینا جولی» پس از مدتها با تبر، دستگاه اکسیژن، نارنجک دودزا و به تن داشتن شلوار جین و تی‌شرت این بار در یک فیلم وسترن به سینما بازگشته است. بازی او در نقش یک آتش‌نشان در بیابان‌های ایالت مونتانا و اتفاقات غیرمنتظره‌ی عجیبی برایش رخ می‌دهد، طرفداران ژانر اکشن را مجذوب خود خواهد کرد.

جذابیت ذاتی «جولی» و چشمان گیرای او نیز یکی از دلایلی است که باعث می‌شود هیچ کدام از طرفداران «آنجلینا جولی»، «کسانی که آرزو دارند من بمیرم»(Those Who Wish Me Dead) را از دست ندهند.

در مجموع «کسانی که آرزو دارند من بمیرم» را می‌توان اثری شجاعانه و قدرتمند دانست که به اعتقاد بسیاری از منتقدان، فاصله‌ی زیادی با «جایی برای پیرمردها نیست» اثر «برادران کوئن» ندارد.

بهترین فیلم‌های اکشن 2021-آنهایی که آرزو داشتند من بمیرم-2

 

منابع:

Vulture, Looper, Esquire, Playlist, RogerEbert.com

 

خبرهای مرتبط:


بهترین فیلم های اکشن سال 2020 کدامند؟

ویدیوی بهترین فیلم‌های اکشن سال 2020 در کانال یوتیوب سلام سینما


بهترین فیلم‌های ژانر اکشن 2019


بهترین سریال‌های اکشن که نباید از دست بدهید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو