در پایان 31 روز رقابت‌های فشرده یورو 2020 که با قهرمان تیم ملی ایتالیا همراه شد، کمیته فنی مسابقات فهرست نفرات برتر هر یک از پست‌های زمین فوتبال را برای معرفی تیم منتخب اعلام کرد.

در تیم منتخب یورو 2020، ایتالیا و انگلیس دو فینالیست رقابت‌ها هر یک با 3 بازیکن بیشترین نماینده را دارند و پس از آنها دانمارک یکی از تیم‌های مرحله نیمه نهایی که مغلوب انگلیس شد با 2 بازیکن در جایگاه بعدی است.

طبق اعلام کمیته فنی یوفا، جان‌لوئیجی دوناروما سنگربان تیم ملی ایتالیا که به عنوان بهترین بازیکن تورنمنت هم معرفی شد، دروازه‌بان تیم منتخب لقب گرفت. کاپیتان کهنه‌کار ایتالیایی‌ها، جورجو کیه‌لینی در خط دفاعی و فدریکو کیه‌زا به عنوان هافبک پشت مهاجم دو بازیکن ایتالیایی دیگر تیم منتخب یورو 2020 هستند.

هری مگوایر مدافع میانی تیم ملی انگلیس و هم‌تیمی او لوک شاو به عنوان دفاع چپ به همراه رحیم استرلینگ به عنوان بال راست نیز سه بازیکن انگلیسی تیم منتخب جام شانزدهم هستند.

از تیم ملی دانمارک کاسپر دولبرگ به عنوان بال چپ و مائله به عنوان دفاع راست انتخاب شده است. گرانیت ژاکا کاپیتان تیم ملی سوئیس و پل پوگبا هافبک تیم ملی فرانسه نیز به عنوان زوج خط میانی تیم منتخب یورو انتخاب شده‌اند. ترکیب تیم منتخب یورو در نهایت با حضور برترین گلزن رقابت‌ها یعنی کریستیانو رونالدو در نوک خط حمله کامل می‌شود.

رقابت‌های یورو 2020 شب گذشته (یکشنبه) با پیروزی ایتالیا مقابل انگلیس در ضربات پنالتی مسابقه‌ای که در ورزشگاه ومبلی لندن برگزار شد به پایان رسید و این تیم برای دومین بار فاتح این رقابت‌ها شد.

یورو 2020 , تیم ملی فوتبال ایتالیا , تیم ملی فوتبال انگلیس , کریستیانو رونالدو ,