علم‌الهدی: باید با بی‌حجابی مبارزه شود

منبع: برترین ها

67

1400/4/21

20:05


نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی حجاب را دروازه تمام ارزش‌های دینی دانست و گفت: اگر حجاب از بین برود تمام ارزش‌ها نابود می‌شود، دشمن پی به اهمیت این مسئله برده و از همین رو همواره در صدد ترویج بی حجابی است.

ایرنا: نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی حجاب را دروازه تمام ارزش‌های دینی دانست و گفت: اگر حجاب از بین برود تمام ارزش‌ها نابود می‌شود، دشمن پی به اهمیت این مسئله برده و از همین رو همواره در صدد ترویج بی حجابی است.

به گزارش روز دوشنبه آستان قدس رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی روز دوشنبه در همایش "حماسه حجاب" که به مناسبت هشتاد و ششمین سالروز قیام گوهرشاد و روز حجاب و عفاف با حضور تولیت آستان قدس رضوی و فعالان عرصه حجاب و عفاف در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، افزود: پس از گذشت ۸۶ سال از قیام مسجد گوهرشاد، آثار شهادت، ایثارگری و جانفشانی‌های شهدای این واقعه که در راه حفظ عفت و حجاب و نوامیس مردم جان خود را فدا کردند، مشهود است.

علم‌الهدی: باید با بی‌حجابی مبارزه شود

وی با بیان اینکه جزئیات این واقعه عظیم در تاریخ به درستی ثبت نشده است، ادامه داد: امروز آن خون ها اثر خود را بخشیده است و آثار فداکاریهای شهدای قیام گوهرشاد، در تمام مظاهر ارزشهای نظام مقدس اسلام خودنمایی می‌کند.

امام جمعه مشهد گفت: دشمنان و در راس آن رضاخان به این نتیجه رسیده بودند که حجاب را از اسلام حذف کنند و مردم که پی به اهمیت حجاب برده بودند قهرمانانه خود را آماده گلوله‌های داغ عوامل و دست نشانده‌های رضاخان کرده و جان خود را فدا کردند.

وی افزود: زن از منظر اسلام و فمنیسم دو دیدگاه متضاد دارد، منطق اسلام در شناخت زن و حفظ حقوق زن قابل توجه است و اختلاف بین زن و مرد را اختلاف جنسیتی نمی‌داند بلکه تفاوت زن و مرد در جنس، نوع، استعداد، ساختار و توان جسمانی آنهاست؛ خداوند متعال انسان را خلیفه الله آفریده و برای زن و مرد نیز تکالیف و وظایف خاصی در نظر گرفته است.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه مرد و زن در حقوق با هم برابر هستند و این برابری به معنای یکسان بودن نیست، ادامه داد: هر حقی که مرد دارد برای زن نیز با شکل خاص خودش وجود دارد.

وی گفت: ترویج حجاب نیاز به کار فرهنگی دارد و به اجبار نمی‌شود کسی را به حجاب دعوت کرد؛ حجاب یک جریان فرهنگی، اعتقادی، فکری و باورمندی نسبت به معاد ودستورات الهی است و باید به لحاظ فکری و فرهنگی انتخاب شود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: بی حجابی یک نوع ناهنجاری اجتماعی است که باید با آن مبارزه شود، ما نباید فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه ترک کنیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو