طرز تهیه فیله گوساله کبابی با طعم و عطر دلپذیر

منبع: آرگا

112

1400/4/22

08:08


فیله گوساله یکی از غذاهای مناسب برای پذیرایی از مهمانان در ضیافت های و میهمانی های گوناگون می باشد. در ادامه طرز تهیه فیله گوساله کبابی را آموزش خواهید دید.

فیله کبابی غذایی لذیذ و در عین حال بسیار مقوی می باشد. این غذا بیشتر در مجلس ها سرو می شود و محبوبیت و طرفداران زیادی دارد. اگر شما هم طرفدار گوشت قرمز هستید و در رژیم غذایی خود از آن ها زیاد استفاده می کنید، طرز تهیه فیله گوساله کبابی را یاد بگیرید و از پخت و خوردن آن لذت ببرید.

مواد لازم:

  • فیله گوسفند یا گوساله: ۶۰۰ گرم
  • کره: ۵۰ گرم
  • فلفل کبابی: ۴ عدد
  • گوجه فرنگی: ۴ عدد
  • سس سویا: ۳ قاشق غذا خوری
  • فلفل سیاه: ۱ قاشق غذا خوری
  • روغن زیتون: ۴ قاشق غذا خوری
  • پیاز: ۱ عدد نسبتا بزرگ

طرز تهیه فیله گوساله کبابی

طرز تهیه فیله گوساله کبابی لذیذ

در ابتدای کار باید فیله های گوساله را تمیز بشویید. در جایی قرار دهید تا آب آن گرفته شود. پس آن فیله ها را تکه تکه برش بزنید. آن ها را داخل ظرفی مناسب بریزید و سپس پیاز ها را خرد کرده و به فیله ها اضافه کنید.

در این مرحله برای طعم دار کردن فیله ها روغن زیتون را روی گوشت ها بریزید و سپس فلفل سیاه و سس را به آن اضافه کنید. این مواد را با دست به خوبی باهم ترکیب کنید تا مواد همه ی قسمت های گوشت را در برگیرد و یکدست شود.

در این قسمت برای طعم دار شدن لازم است با سلفون یا پلاستیک فریزر روی مواد را بپوشانید و آن را برای مدت ۶ تا ۱۰ ساعت در یخچال بگذارید.

زمانی که فیله ها را از یخچال خارج کردید، پیاز های روی سطح آن را جدا کنید و گوشت را کاملا تمیز کنید. سیخ های کبابی را آماده کرده و گوشت ها را سیخ بکشید.

کباب ها را روی منقل ذغالی بچینید. دقت کنید که حرارت باید کم باشد. سیخ های کباب اگر با منقل فاصله نداشته باشد کباب شما خشک می شود پس به این نکته هم توجه داشته باشید.

در هنگام کبابی شدن فیله ها را کمی به کره آغشته کنید. هر از گاهی سیخ ها را برگردانید تا طرف دیگر آن هم پخته شود. فلفل و گوجه فرنگی را هم جداگانه سیخ بکشید و آن ها را دودی کنید و سرو نمایید.

دستور پخت فیله گوساله

پس از آموزش پخت فیل گوساله کبابی در این مطلب، در صورت تمایل می توانید جهت تهیه انواع غذای ایرانی نظیر جوجه کباب، کباب چنچه و شیشلیک می توانید از این مطالب آشپزی نیز دیدن فرمایید و پخت این غذاهای دلپذیر را در منزل امتحان کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو