در پایان سال ۲۰۱۶ ، این رقم فقط ۲۲۵ میلیون دلار بود.در این بخش از راهنمای ما که در زمینه ارزهای دیجیتال میباشد، در مورد ۱۰ عدد از موفق ترین رمز ارز ها تا به امروز بحث خواهیم کرد. با این حال، از آنجا که این راهنما برای سرمایه گذاران ایجاد می شود، نه مبتدیان، ما روی پروژه هایی با بیشترین بازده سرمایه گذاری (ROI) تمرکز خواهیم کرد.

به عبارت ساده تر، ROI میزان بازده سرمایه گذاری را نسبت به سرمایه گذاری اولیه اندازه گیری می کند. 

در این مقاله سعی بر آن داریم تا ارزهای دیجیتال با بیشترین رشد در طول ظهور این بازار را خدمت شما معرفی کنیم اما همچنان تاریخ در حال تکرار میباشد و ارزهای دیجیتال زیادی هستند که میتوانند پتانسیل بالای رشد مانند نمونه های بیان شده را داشته باشند.با در نظر گرفتن این که سرمایه گذاری در بازارهای مالی بخصوص ارزهای دیجیتال خطرات زیادی از جمله پروژه های کلاهبرداری را دارا میباشد و شما در این مسیر همواره به راهنمایی و مشاوره با کارشناسان با تجربه نیاز خواهید داشت ، میتوانید با مراجعه به سایت ایران بلاکچین (مرجع تحلیلی خبری و آموزشی بلاکچین ایران ) و دریافت اخبار و آموزش های لازمه بصورت کاملا رایگان سرمایه گذاری موفقی داشته باشید.

ایران بلاکچین

شما میتوانید با دنبال کردن پیج اینستاگرام (https://www.instagram.com/irblc/) یا تلگرام ما (https://t.me/irblc) و همچنین وبسایت ما به ادرس  www.irblc.com بصورت کاملا رایگان مشاوره دریافت کنید.حال به بررسی این چند رمزارز میپردازیم. 

1. ارز دیجیتال NXT با سود 1،265،555 ٪ 

NXT یکی از قدیمی ترین پروژه های مربوط به بلاکچین است. اعلامیه رسمی در انجمن BitcoinTalk در تاریخ 28 سپتامبر 2013 توسط یک توسعه دهنده ناشناس انجام شد که ادعا می کرد عضو انجمن با استفاده از یک حساب کاربری جدید برای ناشناس ماندن است. در این اطلاعیه، NXT به عنوان نوادگان بیتکوین توصیف شد که منظور از آن بهبود برخی از ویژگی های بیتکوین، برطرف کردن برخی از مشکلات آن مانند بلاکچین و تبدیل به یک الگوریتم استخراج اثبات سهام است. کمپینی نیز برای جمع آوری جمعیت در این انجمن برگزار شد. توسعه دهنده ناشناس موفق شد حدود 16800 دلار بیتکوین جمع کند و یک توکن میلیاردی توزیع کند. بنابراین، ارزش توکن NXT در ICO خود فقط 0.0000168 دلار بود.

در زمان نوشتن  این مقاله، این توکن به قیمت 0.213 دلار معامله میشود و سودهای نجومی را برای سرمایه گذاران اولیه خود بدست آورده که آن را به سودآورترین ارزدیجیتال در ارزیابی های امروز بازار تبدیل کرده است. امروز ، NXT یک سیستم عامل پیشرفته کاملاً عملی بلاکچین است. این نرم افزار یک ابزار مدولار را در اختیار کاربران خود قرار می دهد که به آنها امکان می دهد برنامه های مربوط به بلاکچین خود را بسازند. این پلتفرم همچنین دارای تبادل دارایی ، سیستم پیام رسانی و بازار مجزا است.

2. ارز دیجیتال Etherum (اتریوم) با سود 779،843٪

رمز پایه

هر شخصی که حتی از راه دور ارزهای رمزپایه یا ارززهای دیجیتال را پیگیری میکند، از اتریوم مطالب زیادی شنیده است. این در اصل یک پلت فرم سربرگ عمومی و منبع باز است که به کاربران خود امکان می دهد برنامه های غیر متمرکز (دپ ها) و همچنین اجرا و استفاده از قراردادهای هوشمند را ایجاد و اجرا کنند. متفکر این پلتفرم ویتالیک بوترین شاید شناخته شده ترین فرد و یک پسربچه نابغه برای کل جامعه ارزهای رمزپایه باشد.

علاوه بر این، از طریق Enterprise Ethereum Alliance، این پلتفرم با همکاری صدها مشتری، از جمله بزرگترین شرکت های جهانی، در جهت اجرای فناوری بلاکچین و قراردادهای هوشمند برای تجارت در سراسر جهان کار می کند. ارز دیجیتال  اتریوم در تابستان سال 2014 اغاز به کار کرد. این یک موفقیت بزرگ بود و تیم موفق به جمع آوری 15.5 میلیون دلار شد و 50 میلیون توکن را با قیمت 0.311 دلار در برای هر رمز ارز یا سکه به فروش می رساند. امروز ، اتریوم به قیمت 2250 دلار معامله میشود.

3. ارز دیجیتال IOTA (آی ا تی ای) با سود 424،084٪ 

نام پروژه های این ارزدیجیتال مبتنی بر اصطلاح IoT یا 'اینترنت اشیاء' است. این اصطلاح برای توصیف آینده ای تصور شده است که در آن بسیاری از چیزهای مختلف مانند لوازم خانگی، اتومبیل، ارائه دهنده خدمات خودکار و غیره با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. به عنوان مثال یخچال هوشمندی که قادر است به طور خودکار محصولات خاصی را دوباره سفارش دهد و به طور خودکار هزینه آن را بپردازد. IOTA قصد دارد توکنی برای انجام این قبیل معاملات فراهم کند. علاوه بر این، IOTA تنها رمز ارز اصلی است که در واقع از یک بلاکچین کامل برای انجام معاملات استفاده نمی کند.

در عوض، روی سیستمی به نام تنگل (The Tangle) اجرا می شود. این سیستم به کاربران خود نیاز دارد تا معامله را دقیقاً  به همان روشی که انجام می شود ، بررسی کنند. این مسئله مقیاس پذیری را حل می کند، که یکی از مهمترین مشکلات برای بسیاری از شبکه های ارزهای دیجیتال مثل بیتکوین است و امکان انجام معاملات بدون هیچ گونه هزینه ای را فراهم می کند. همه این موارد باعث می شود که IOTA یک پروژه نوآورانه و مستقل باشد. علاوه بر این، هدف آن ارائه خدمات به یک بازار کاملاً جدید است که آشکارا به دنبال آینده و برنامه ریزی برای آن است. بنابراین، به راحتی می توان فهمید که چرا ارز دیجیتال یا رمزارز آنها در پایان سال 2015 موفقیت داشته است و بالغ بر 400000 دلار افزایش سرمایه داشته است. 

4. ارز دیجیتال Neo (نئو) که قبلاً Antshares نام داشت با سود453،178 ٪ 

Neo پروژه ای است که اغلب با عنوان 'اتریوم چین' شناخته می شود. همچنین از برنامه های کاربردی قرارداد هوشمند استفاده می کند، اما تجارت غیرمتمرکز، دارایی های دیجیتالی شده و شناسایی را نیز به آن اضافه می کند. توسعه دهندگان چینی در حال ایجاد بلاکچینی هستند که نشان دهنده اثبات مالکیت قانونی باشد و مورد قبول جامعه ی وسیعی باشد، نه فقط جامعه ارزهای رمزپایه. این پروژه با نامهای بزرگی مانند مایکروسافت و علی بابا حمایت شد.

جذب سرمایه اولیه آنها که در اکتبر سال 2015 برگزار شد موفقیت بزرگی بود، آنها 17.5 میلیون توکن به ارزش 556.500 دلار فروختند. یک سال بعد، در سپتامبر 2016، Neo دومین فروش عمومی را تجربه کرد که طی آن  22.5 میلیون توکن فروختند و سرمایه خود را به بیش از 4.5 میلیون دلار افزایش دادند. قیمت این ارزدیجیتال 0.032 دلار بود که در زمان نوشتن این مقاله به قیمت 38 دلار معامله میشود. این توکن در 31 ژانویه 2018 با رسیدن به قیمت 162.11 دلار در بالاترین قیمت تاریخی خود قرار داشت.

5. ارز دیجیتال Spectrecoin (اسپکر کوین) با سود  149،806٪ 

Spectrecoin یکی از چندین شبکه رمزنگاری شده است که حریم خصوصی و ناشناس بودن را بر همه چیز اولویت می دهد. به منظور دستیابی به این هدف، Spectrecoin یک بلاکچین را با یک طرح امضای حلقه توکنی ترکیبی می کند. در رمزنگاری، امضای حلقه نوعی امضای دیجیتالی است که توسط هر عضو گروهی از کاربرانی که هر کدام دارای کلید هستند می تواند انجام شود. ردیابی اینکه کدام عضو خاص گروه برای معامله امضا کند غیرممکن است. بر خلاف اکثر شبکه های ارزهای رمزپایه، Spectrecoin از شبکه Tor به منظور افزایش حریم خصوصی سطح شبکه استفاده می کند.

همه گره ها به طور انحصاری از طریق Tor با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند، بدین معنی که معاملات Spectrecoin قبل از رسیدن به مقصد، از طریق پورت سریال 'واسطه' عبور می کنند، بنابراین غیرقابل ردیابی می شوند. این شبکه حتی راهی برای پنهان کردن واقعیت از Tor از طریق فناوری به نام OBFS4 ارائه می دهد. تیم پشت Spectrecoin (به طور طبیعی کاملاً ناشناس) ICO خود را از 18 نوامبر 2016 تا 6 ژانویه 2017 برگزار کرد. 19 میلیون ارز دیجیتال فروخته شد و تیم موفق شد 15،500 دلار جمع کند. هر توکن فقط به قیمت 0.001 دلار فروخته می شد که این روزها به قیمت 1.22 دلار معامله می شود.