افزایش بارش ها در شرق کشور

49

1400/4/22

11:59


افزایش بارش ها در شرق کشور

سلامت نیوز:یک کارشناس هواشناسی آخرین وضعیت جوی کشور طی روز‌های آینده را تشریح کرد.

به گزارش سلامت نیوز بهد نقل از میزان، فریبا گودرزی کارشناس هواشناسی گفت: امروز در مناطق شمالی آذربایجان‌های شرقی وغربی، سواحل خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات استان تهران و سمنان بارش پراکنده را خواهیم داشت و از فردا تا پایان هفته بر میزان این بارش‌ها افزوده می‌شود.


گودرزی گفت:از امروز درجنوب سیستان و بلوچستان و از فردا تا پایان هفته در مناطقی از استان‌های هرمزگان و شرق استان فارس و جنوب کرمان در ساعت‌های بعد از ظهر و اوایل شب به ویژه بارش‌های رگباری با وزش شدید باد موقتی همراه خواهد بود.


وی افزود: برای جنوب سیستان و بلوچستان در روز جمعه هشدار نارنجی صادر شده، از این رو در این منطقه بارش‌ها شدت بیشتری خواهد داشت، رگباری بودن بارش ها، جاری شدن روان رود‌ها، آب گرفتگی معابر، صاعقه در این منطقه پیش بینی می‌شود که نیاز است هموطنان محترم توجه لازم را داشته باشند.


این کارشناس هواشناسی گفت: پدیده غالب در کشور وزش باد شدید است، که طی پنج روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور به ویژه در شمال سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی که همراه با وزش باد شدید، گاهی همراه با گرد وخاک و کاهش کیفیت هوا خواهد بود.


وی افزود:از امروز تا فردا سرعت وزش باد درجنوب استان‌های تهران، سمنان، قم ، مرکزی، ایلام، بوشهر، خوزستان و اصفهان شدت خواهد داشت که در برخی از ساعات احتمال گرد و خاک نیز در این مناطق وجود دارد.


وی در مورد شرایط دمایی در کشور گفت:از نظر شرایط دمایی از روز چهارشنبه تا پایان هفته در سطح کشور دمای هوا کاهش پیدا می‌کند، که در در سواحل دریای خزر این میزان کاهش ۴ تا ۶ درجه خواهد بود.


گودرزی در مورد وضعیت آب‌های سطح کشور گفت: خلیج فارس، شرق دریای عمان و دریای خزر درطی پنج روز آینده مواج و متلاطم خواهد بود.


وی در پایان در مورد وضعیت دمایی تهران گفت: حداکثر دمای هوا در تهران ۳۸ درجه بالای صفر و حداقل دما ۲۵ درجه بالای صفر خواهد بود اگرچه از فردا تا پایان هفته دمای هوا به ۳۶ درجه بالای صفر خواهد رسید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو