دلیل مهاجرت پزشکان از اراک

50

1400/4/22

13:04


رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک انتخابات نظام پزشکی را برای جامعه پزشکی مهم و سرنوشت ساز دانست.

دلیل مهاجرت پزشکان از اراک

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی اراک که در معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه برگزار شد، بیان کرد: انتخابات نظام پزشکی فرصتی مهم برای تعیین سرنوشت صنف جامعه پزشکی می باشد چرا که پیگیری مطالبات به حق، نیازمند افرادی متعهد، هوشیار و مسئولیت پذیر می باشد و امید است که افراد منتخب به صورت جدی مطالبات را پیگیری کنند و به صورت مستقل و در جایگاه نظام مطالبه گری نمایند.

وی رعایت پروتکل های بهداشتی در روند برگزاری انتخابات نظام پزشکی را اصل مهم برگزاری این امر دانست و افزود: از معاونت بهداشت خواستاریم که یک ناظر بهداشتی در مراکز مربوطه تعیین کنند تا با رعایت شیوه نامه های بهداشتی یک انتخابات خوب و مثمر ثمر داشته باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در این جلسه از تفاوت میزان اخذ مالیات از پزشکان در اراک با سایر استان ها سخن گفت و بیان کرد: متاسفانه در شهر اراک شاهد اخذ مالیات از پزشکان هستیم که میزان آن با استان های دیگر از جمله تهران فاصله زیادی دارد و این امر موجب نارضایتی و مهاجرت پزشکان از استان شده است.

وی در ادامه ضمن ابراز امیدواری به جذب سریعتر نیروهای قبول شده آزمون استخدامی، گفت: به منظور رسیدگی به شکایات آزمون استخدامی، اتاقی ‌مشخص شود تا توسط نیروهای صبور و با تجربه به این امر رسیدگی کنند تا در صورت بروز ناحقی، حق این افراد برگردانده شود.

متولی سلامت استان مرکزی، خواستار هماهنگی کل معاونت ها در سطح استان شد و تاکید کرد: در مراکز و بیمارستان ها باید در زمینه تعطیلی های‌ اداری در روز پنج شنبه و ساعت های اداری یک هماهنگی منظم ایجاد شود و خواهشمندیم که ساعت اداری ۷ تا ۱۳ که مصوبه هیئت وزیران است، حتماً رعایت شود.

دکتر جمالیان در پایان به تکمیل ظرفیت بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) اشاره کرد و افزود: در شرایطی که شاهد سیر افزایش بستری بیماران هستیم و با توجه به اینکه بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اعلام بحران کرده و حوادث و تروماها بسیار زیاد است و ۲۴۸ بیمار در این مرکز بستری هستند از این رو نیازمند ارتقا سرعت واکسیناسیون، تقویت و افزایش آگاهی‌ مردم و مراکز در رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم که در راستای رضایتمندی مردم و مسئولین برگزاری واکسیناسیون و رفع کمبودها و چالش های موجود و... نظارت اعضای هیئت رئیسه دانشگاه و بازدید از مراکز واکسیناسیون یک اصل بسیار مهم‌ می باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو