بنابر گزارش، شبکه خبری «سی‌بی‌سی» کانادا اجساد این کودکان در  یک منطقه جزیره کوپر پیدا شده که از سال ۱۸۹۰ تا ۱۹۷۰ مدرسه بود.

قبیله بومی «پنلاکوت» در جزیره کوپر کشف این گور جدید را تایید کرده است.

این برای چندمین بار در طول دو ماه گذشته است که گورهای دسته جمعی کودکان بومی در کانادا کشف می‌شود. هشتم خرداد ماه اجساد دست‌کم 215 کودک بومی که برخی از آن‌ها حدود سه سال سن داشتند، در محوطه یک مدرسه شبانه‌ روزی کاتولیک در استان «بریتیش کلمبیا» کانادا پیدا شد.

این کودکان دانش آموزان مدرسه سرخپوستان کملوپس در بریتیش کلمبیا بودند که سال 1978 تعطیل شد. نظام مدارس شبانه روزی کانادا با اجبار کودکان بومی را از خانواده آنها جدا می کرد. پس از پایان یک تحقیق شش ساله در سال 2015 درباره آن نظام آموزشی منسوخ، از آن به عنوان «نسل کشی فرهنگی» یاد شد.

در آن تحقیق آزارهای جسمی، تجاوز، سوءتغذیه، و دیگر آزارهایی که حدود 150 هزار کودک در آن مدارس متحمل شدند، توصیف شده است. آن گزارش همچنین گفته بود که هزاران کودک در زمان حضور در مدارس شبانه روزی جان باختند.

اوایل تیر ماه نیز مقام های رسمی استان "ساسکاچوان" کانادا از کشف صدها جسد ثبت نشده خبر داده‌اند که به احتمال زیاد شامل اجساد کودکان و خردسالان است.