اعطای جایزه نقدی به مگان مارکل و پرنس هری به خاطر داشتن تنها دو فرزند

منبع: روزیاتو

92

1400/4/22

16:11


مؤسسه ی خیریه ای در حوزه ی محیط زیست به پرنس هری و همسرش مگان مارکل به خاطر تصمیم شان برای داشتن حداکثر دو فرزند جایزه اعطا کرده است.

مؤسسه ی خیریه ی انگلیسی Population Matters روز یکشنبه اعلام کرد این زوج به خاطر «تصمیم روشنگرانه» شان برای آنکه بعد از پسر ۲ ساله شان، آرچی و دختر تازه به دنیا آمده شان، لیلبت دایانا، دیگر صاحب فرزند نشوند، یک جایزه ی نقدی ۶۹۵ دلاری (۵۰۰ پوندی) دریافت خواهند کرد.

این نخستین باری است که این مؤسسه ی خیریه جوایزی برای تمجید از «قهرمانان تغییر» به مناسبت «روز جمعیت جهان» سازمان ملل اعطا می کند. به گفته ی این نهاد، برندگان این جوایز کسانی هستند که «به ترویج حقوق باروری می پردازند، از محیط زیست حمایت می کنند و افکار عمومی را درباره چالش های پیش رویمان و راه حل های موجود روشن می سازند.»

این مؤسسه ی خیریه همچنین گفته این جایزه به این دلیل به دوک و دوشس ساسکس تعلق می گیرد که آن ها به عنوان یک زوج بسیار شناخته شده دست به صحبت درباره ی این موضوع زده اند.

این نهاد در وبسایت خود درباره ی تصمیمش برای اعطای جایزه به پرنس هری و مگان مارگل نوشته: «مشهورترین زوج دنیا وقتی می گویند بیشتر از دو فرزند نخواهند داشت، احتمالاً به ترویج و عادی شدن این انتخاب کمک می کنند.»

مؤسسه ی Population Matters همچنین گفته ساسکس ها این جایزه را نه به خاطر داشتن دو فرزند – که موضوع خاصی هم نیست – بلکه به خاطر مفهوم عمل شان دریافت می کنند.

این نهاد در بیانیه ای اظهار کرد خانواده های کم جمعیت تر «اثر کمتری بر کره زمین دارند» و داشتن فرزند کمتر «شانس بیشتری به تمامی فرزندان مان، فرزندان آن ها و نسل های آینده می بخشد تا بر روی سیاره ای سلامت رشد یابند.»

در ادامه ی باین یانیه آمده است: «ما دوک و دوشس را به خاطر این تصمیم روشنگرانه و تأکید بر این موضوع که خانواده های کم جمعیت تر هم شاد هستند، تحسین می کنیم.»

در سال ۲۰۱۹، پرنس هری در مصاحبه ای با ووگ انگلیس، ضمن اشاره به مسائل زیست محیطی اعلام کرد که جمعیت خانواده ی آن ها بیشتر از ۴ نفر نخواهد شد.

او همچنین در این مصاحبه گفت: «همیشه به این فکر کرده ام که این سیاره به ما قرض داده می شود. و قطعاً به عنوان یک موجود باهوش و تکامل یافته باید بتوانیم چیز بهتری برای نسل های بعدی باقی بگذاریم.»

مؤسسه ی Population Matters همچنین اعلام کرده در صورتی که هری و مارکل تصمیم به داشتن یک فرزند سوم بگیرند از آن ها مأیوس خواهند شد اما آرامش خود را حفظ خواهند کرد.

این نهاد دراینباره گفته: «امیدواریم که این کار را نکنند اما نظر آدم ها درباره ی هر موضوعی تغییر می کند. این مسأله حتماً باعث می شود بحث بیشتری درباره ی مقوله ی جمعیت خانواده ها شود که این خود اتفاق بسیار مثبتی خواهد بود.»

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 1 / 5. تعداد رای: 1

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو