به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس جمهور اوکراین اظهار کرد، هنوز به طور دقیق مقاله نوشته شده از سوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره کشورش را نخوانده است اما این امکان که برخی نکات آن را در یک نشست رو در رو مورد بحث قرار دهد نکرد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در گفتگو با خبرنگاران در محل کنفرانس موسوم به " Ukraine ۳۰. Humanitarian Policy" اظهار کرد: این خوب است که او زبان اوکراینی می‌داند. اگر رئیس جمهور روسیه تاکنون نوشتن به زبان اوکراینی را شروع کرده است، پس ما همه چیز را درست انجام می‌دهیم و من از این تصمیم حمایت می‌کنم. من وقت خواندن کل مقاله را نداشتم اما در آن بخش‌هایی که خواندم، متوجه کاری جامع شدم. در حقیقت رئیس جمهور روسیه وقت زیادی صرف کرده چون کار آرشیوی فراوانی وجود دارد. من تنها می‌توانم رشک ببرم که رئیس جمهور یک کشور بزرگ زمان برای صرف کردن روی یک چنین کار دقیقی دارد.

او همچنین گفت آماده است تا درباره برخی جوانب این مقاله شخصا با پوتین بحث کند.

زلنسکی بیان کرد: ما به طور مداوم درباره نشستمان حرف می زنیم اما رئیس جمهور روسیه زمان کافی برای نشست روسای جمهور روسیه و اوکراین ندارد. من نمی‌دانم او وقتش را دارد صرف چه چیزی می کند اما حالا نتیجه آن را می‌بینم. به نظر من این مهم است که ما حتی درباره برخی چیزهایی که درباره آنها نوشته بحث کنیم.من می‌توانم محتوای زیادی که او بتواند از آن در یک مقاله دیگر استفاده کند ارائه کنم.

همزمان رئیس جمهور اوکراین این بیانیه پوتین که اوکراینی‌ها و روس‌ها مردمی "برادر" هستند را رد کرده و وعده پاسخ به این مقاله را داد.