کاشت موی طبیعی چگونه انجام می‌شود؟

کاشت موی طبیعی چگونه انجام می‌شود؟


منبع: برترین ها

706

1400/4/22

18:38


کاشت مو به صورت طبیعی می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر بهبود ظاهر داشته باشد. بهترین روش کاشت موی طبیعی کدام است؟ در این مطلب راهنمای شما خواهیم بود.

برترین‌ها: قصد دارید کاشت موی طبیعی انجام دهید؟ شاید تردید دارید کدامیک از بسیار گزینه‌هایی که پیش رو دارید، بهترین نتیجه را به شما می‌دهند. در این مطلب به شما می‌گوییم کاشت موی طبیعی چگونه انجام می‌شود تا بتوانید تصمیم بگیرید بهترین راهکار برای شما چیست.

کاشت موی طبیعی چگونه انجام می‌شود؟

برای مشاوره رایگان و تعیین وقت با کلینیک آوینا کلیک کنید.

کاشت موی طبیعی چیست؟

کاشت یا پیوند موی طبیعی در حال حاضر تنها راه درمان و ترمیم مو‌های از دست رفته است. این پیوند در نواحی مختلف ازجمله سر، ابرو، ریش، سبیل، مژه و نواحی اسکار (نواحی دچار زخم و یا ضایعات پوستی) انجام می‌شود. کاشت موی طبیعی امروزه تبدیل به یکی از اعمال جراحی سرپایی و بسیار سبک شده که برپایه برداشت سالم ریشه‌های موی شخص و کاشت آن‌ها در نقاط مورد نظر استوار می‌باشد.

مزایای کاشت موی طبیعی

  • بی‌خطر است: برای رویش مجدد مو‌ها نیاز به هیچ داروی مضری وجود ندارد.
  • دائمی است: نیازی به استفاده از کلاه گیس‌های موقتی نخواهید داشت.
  • اسکار‌های بزرگ به جا نمی‌ماند: عدم وجود برش یا منگنه در این کاشت موی طبیعی به انی معنی است که شما هیچگونه جای زخم چشمگیری نخواهید داشت.
  • موثر است: پیشرفت‌های جدید تکنولوژی اجازه می‌دهد هزاران فولیکول در هر جلسه کاشت مو پیوند زده شوند.
  • دقت بالایی دارد: پیوند و کاشت مو اکنون نسبت به گذشته دقت بسیار بالاتری دارد.
  • ظاهری طبیعی دارد: در کاشت موی طبیعی از مو‌های خودتان برای کسب نتیجه‌ای طبیعی‌تر استفاده می‌شود.
  • رشد سریع مو: ۶۰ درصد از افراد متوجه می‌شوند در عرض شش تا نه ماه، رویش جدید مو دارند.

کاشت موی طبیعی چگونه انجام می‌شود؟

کاشت موی طبیعی چگونه انجام می‌شود؟

نمونه‌های کاشت مو کلینیک آوینا را در صفحه اینستاگرام دنبال کنید.

@clinicavina

ترمیم مو و پیوند مو چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟

ترمیم مو

ترمیم مو شامل مجموعه‌ای از موی انسانی یا مصنوعی است که به پوست سرتان چسبانده می‌شود. تکه‌ی مو می‌تواند به موی فعلی فرد و یا مستیما به پوست سر او چسبانده شود. ترمیم مو می‌تواند انتخابی مناسب برای افرادی باشد که به دنبال راه حلی کمتر موقتی برای مو‌های از دست رفته خود هستند که شامل هیچ عمل جراحی نشود.

کاشت موی طبیعی

در روش FUE، مو‌های طبیعی از قسمت‌هایی از سر که مو دارد برداشته شده و به نواحی بی‌مو پیوند زده می‌شود. روش FUE از کاشت موی طبیعی که رویکردی جدید است هم به مردان و هم به زنان کمک می‌کند تا مو‌های سالم هود را بازیابی نمایند. این شیوه برای مردان و زنانی ایده آل است که به دنبال راه حلی دائمی جهت بی‌مویی سر خود هستند.

نتایج کاشت موی طبیعی تا حدود زیادی به جراحی بستگی دارد که انتخاب می‌کنید

هر چند پیشرفت‌های تکنولوژی در شیوه‌های کاشت مو به افراد کمک می‌کند نتایجی طبیعی‌تر کسب کنند، اما نتیجه‌ای که می‌گیرید همچنان و تا حدودی زیادی به جراحی بستگی دارد که انتخاب می‌کنید. متخصص پوست و مویی که در شناخت عوارضی که پوست و مو و ناخن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهند تخصص دارد، در مورد ریزش مو اطلاعات و دانش زیادی دارد. خیلی از پزشکانی که کاشت موی طبیعی انجام می‌دهند می‌توانند به شما بگویند آیا شما کاندید مناسبی برای کاشت موی طبیعی هستید یا خیر.

کاشت موی طبیعی چگونه انجام می‌شود؟

کاشت موی طبیعی چگونه انجام می‌شود؟

نمونه‌های کاشت مو کلینیک آوینا را در صفحه اینستاگرام دنبال کنید.

@clinicavina

چه افرادی کاندید مناسبی برای کاشت موی طبیعی هستند؟

مردان و زنان از هر نژادی می‌توانند کاندید مناسبی برای کاشت موی طبیعی باشند. شما جهت اینکه کاندید خوبی برای کاشت موی طبیعی باشید به دو چیز نیاز دارید:

  • مو‌های سالم به اندازه کافی روی پوست سرتان داشته باشید تا بتوان آن‌ها را به نواحی مورد نیاز پیوند زد
  • پوست سرتان در قسمت‌های کم مو یا بی مو، توانایی رویش مجدد مو را داشته باشد.

پیش از کاشت موی طبیعی، برای اینکه علت ریزش موهای‌تان مشخص شود، باید یک آزمایش خون بدهید تا معلوم شود چه اتفاقی در بدن‌تان در حال روی دادن است که می‌تواند منجر به ریزش موهای‌تان شده باشد. برخی از بیماران نیاز به عملی به نام بیوپسی پوست سر دارند. پزشک متخصص پوست و مو می‌تواند طی جلسه‌ی مشاوره برای کاشت موی طبیعی، فورا و به راحتی نمونه‌ای را که برای بیوپسی پوست سر نیاز دارد بردارد.

اگر آزمایشات نشان بدهند که شما کاندید مناسبی برای کاشت موی طبیعی هستید، پزشک می‌تواند به شما بگوید انتظار چه نتیجه‌ای را باید از کاشت موی طبیعی داشته باشید. داشتن یک سر پُر از مو ممکن است واقع بینانه نباشد، اما داشتن سری که مو‌های بیشتر و پُرپشت‌تری دارد می‌تواند هدفی معقولانه‌تر باشد.

طی عمل کاشت موی طبیعی چه اتفاقی می‌افتد؟

شما می‌توانید انتظار داشته باشید کاشت موی طبیعی شما چیزی بین چهار تا هشت ساعت زمان ببرد. اگر در عمل کاشت موی طبیعی، حجم بسیار زیادی از مو پیوند زده شود، شاید لازم باشد روز بعد هم به یک جلسه‌ی چند ساعته نیاز داشته باشید.

بیشتر افراد، طی تمام مدت عمل کاشت موی طبیعی، هوشیار می‌مانند و فقط به بی‌حسی موضعی در ناحیه‌ی پوست سر نیاز دارند. برخی از افراد طی عمل کاشت موی طبیعی، مقداری داروی آرامبخش نیز مصرف می‌کنند تا ریلکس و آرام بمانند.

عمل کاشت موی طبیعی با برداشتن مو‌های سالم توسط جراح شروع می‌شود. برای اینکه نتیجه‌ی کاشت موی طبیعی، تا جایی که ممکن است طبیعی‌تر باشد، پزشک ممکن است مقدار کمی از پوست سر را با مو‌های سالمی که دارد بردارد یا اینکه مو‌ها را تک تک بردارد.

کاشت موی طبیعی چگونه انجام می‌شود؟

راه دیگر عمل کاشت موی طبیعی به زمان بیشتری نیاز دارد، اما جای زخمی باریک و بلندتر به جا می‌گذارد. این شیوه کاشت موی طبیعی، در صورتی که مدل موی تقریبا تراشیده را دوست دارید، می‌تواند برای‌تان مفید باشد.

در عمل کاشت موی طبیعی، پیش از اینکه جراح مو را پیوند بزند، تکنیسین‌ها مو‌های برداشته شده را آماده کرده و جراح باید پوست سرتان را برای پیوند و کاشت آماده کند.

بسته به تعداد مو‌های پیوند زده شده یا کاشته شده، دو یا سه نفر از اعضای تیم پیوند مو، کمک می‌کنند تا مو‌های سالم در قسمت مورد نظر جاگذاری شوند. وقتی همه‌ی مو‌ها کاشته شدند، پوست سر پانسمان شده و دستورالعمل‌هایی برای مراقبت در خانه ارائه می‌شود.

نتیجه‌ی کاشت موی طبیعی چه زمانی مشاهده خواهد شد؟

بیشتر افراد، نتیجه‌ی کاشت موی طبیعی را در عرض شش تا نه ماه بعد از عمل مشاهده می‌کنند. در برخی از افراد ممکن است یک سال طول بکشد تا نتیجه‌ی کاشت موی طبیعی دیده شود. باید بدانید که بین دو تا هشت هفته بعد از عمل کاشت موی طبیعی، موی کاشته شده خواهد ریخت و این نرمال است. در ماه سوم، مو‌ها ممکن است نازک‌تر از پیش از کاشت مو به نظر برسند و این هم طبیعی است.

دارو می‌تواند کمک‌تان کند نتیجه‌ی کاشت موی طبیعی را حفظ کنید

برای اینکه از کاشت موی طبیعی بهترین نتیجه را بگیرید، پزشک متخصص دارو‌هایی به شما توصیه می‌کند که ریزش موهای‌تان درمان شود. دارو‌ها مفید هستند، زیرا ریزش مو و کم حجم شدن آن‌ها می‌تواند ادامه داشته باشد، حتی بعد از عمل کاشت موی طبیعی.

دارو می‌تواند جلوی ریزش مو‌های جدید و کم حجم شدن آن‌ها را بگیرد یا اینکه این روند را کُند کند. با مصرف دارو شما می‌توانید نتیجه‌ی به دست آمده از کاشت موی طبیعی را طی سال‌های آینده بهتر حفظ کنید.

چه تفاوتی بین روش‌های کاشت موی طبیعی FUT و FUE است؟

تنها تفاوت بین این دو روش درمانی کاشت موی طبیعی، تکنیک برداشت مو از ناحیه پس سر است. پروسه کاشت در هر دو روش یکسان است. درروش FUT یک نوار باریک از پوست موی سر در ناحیه اهدا کننده برداشته می‌شود. این نوار تنها یک میلیمتر قطر داشته و با استفاده از تیغ‌های ریز جراحی برداشت می‌شود. سپس این نوار زیر میکروسکوپ قرار گرفته و به گرافت‌هایی تقسیم می‌شود که هر کدام یک یا دو تار مو دارند. در روش FUE از یک ابزار کوچک به اسم پانچ جراحی استفاده می‌شود تا فولیکول‌های مو از ناحیه اهدا کننده برداشت شود. این ابزار گرافت‌های حاوی یک یا دو تار مو را برداشت می‌کند. در روش FUE ناحیه اهدا کننده به مراتب وسیع‌تر از روش FUT است.

امروزه با توجه به عیب‌های متعددی که کاشت مو با تکنیک FUT مانند جراحی، درد، خونریزی، بیهوشی، عوارض جانبی و ... داشت در سطح دنیا منسوخ شده و روش‌های جدیدی جایگزین روش فوق شده است.

کاشت موی طبیعی چگونه انجام می‌شود؟

همین حالا برای مشاوره رایگان و اطلاع از هزینه کاشت مو در کلینیک آوینا تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۲۰۱۵۰۵

۰۹۱۲۰۴۳۴۳۹۷

آیا پس از جراحی کاشت مو به مراقبت‌های ویژه‌ای نیاز است؟

پیروی از توصیه‌های مراقبتی جراحی کاشت موی طبیعی بسیار مهم است. در اولین شب پس از جراحی، گرافت‌ها همچنان حساس هستند و ممکن است در صورت دستکاری یا لمسِ جای جراحی بریزند. در هنگام پوشیدن تیشرت از کشیدن آن روی سر خود خودداری کنید. مو‌های کاشته شده را تا حداقل ۲۴ ساعت بعد از جراحی شانه نکنید، برس نزنید، نمالید و حتی لمس نکنید. تا سه شب بعد از جراحی کاشت موی طبیعی شما باید بصورت نشسته بخوابید. این کار برای جلوگیری از کشیده شدن گرافت‌ها روی بالشت است. تیم پزشکی کاشت موی طبیعی یک بطری لوسیون به شما می‌دهد که در شب اول باید هر سی دقیقه این لوسیون را روی مو‌های کاشته شده اسپری کنید. شما باید حداقل یک هفته صبر کنید تا بتوانید دوش بگیرید، چون فشار آب می‌تواند باعث ریزش گرافت‌های مو شود.

پس از عمل کاشت موی طبیعی چه زمانی می‌توان مو‌ها را شست؟

شما باید حداقل ۴۸ ساعت بعد از عمل کاشت موی طبیعی صبر کنید تا به مو‌های خود شامپو بزنید. ترکیبی از آب و شامپو‌های ضد ریزش را می‌توان به آرامی روی سر مالید. آب باید بصورت بسیار ملایم روی سر شما ریخته شود، به هیچ وجه از دوش برای حمام کردن استفاده نکنید. اگر بخشی از پوست کف سر برای کاشت مو برداشته شده، باید هر روز محل عمل کاشت موی طبیعی را تمیز کنید. برای تمیز کردن این ناحیه می‌توانید با دست آن ناحیه را بمالید یا از یک شانه کوچک استفاده کنید. شستن محل جراحی به جلوگیری از پوسته پوسته دادن کمک می‌کند که در نتیجه زمان ریکاوری طولانی‌تر شده و احتمال به جا ماندن اسکار روی کف سر بیشتر می‌شود. بعلاوه توصیه می‌شود در هفته اول بعد از جراحی، دو بار در روز از کرم آنتی بیوتیک روی سر استفاده شود. این کرم به جلوگیری از عفونت و به جا ماندن جای اسکار کمک خواهد کرد.

کاشت موی طبیعی چگونه انجام می‌شود؟

آیا استفاده از موی سر شخص دیگری برای کاشت موی طبیعی امکان پذیر است؟

خیر، امکان پذیر نمی‌باشد.

قبل از جراحی کاشت موی طبیعی باید چه اقداماتی انجام داد؟

باید مو‌های پشت سر به اندازه کافی بلند شده باشد و حداقل طول آن‌ها یک اینچ باشد. بیمار نمی‌تواند پس از جراحی از کلاه استفاده کند. گرافت‌های دهنده از قسمت پشت سر برداشته می‌شوند و پس از عمل روی بخیه‌ها باند قرار داده می‌شود. بیمار تا دو هفته بعد از عمل:

  • نباید از محلول ماینوکسیدل استفاده کند
  • نباید قرص آسپرین بخورد
  • نباید قرص ویتامین‌ای مصرف کند

روش SUT در کاشت موی طبیعی چیست؟

تنها روش کاشت موی طبیعی که بدون جراحی است، کاشت مو به روش SUT می‌باشد. کاشت مو به روش SUT با دستگاه اتوماتیک انجام می‌شود؛ یعنی برداشت گرَفت‌ها از پشت سر توسط دستگاه اتومایک انجام می‌شود. دلیل این موضوع این است که در برداشت توسط تکنسین ممکن است خطای انسانی رخ دهد که نتیجه این موضوع پرت شدن و از بین رفتن بانک موی فرد می‌باشد. در این متد از کاشت موی طبیعی، تا ۱۴۰۰۰ تار موی واقعی را در یک جلسه می‌توان برداشت کرد و کاشت. برداشت در این روش با دستگاه انجام می‌شود که بدون جراحی، بدون درد، بدون بیهوشی بوده و همچنین دوران نقاهت و عوارض ندارد. به ادعای متخصصین کاشت موی طبیعی، در روش SUT کمتر از یک درصد ریشه مو‌ها در جریان عمل کاشت و برداشت از بین می‌روند و خشک و کم‌آب می‌شوند.

خط رویش طبیعی، عدم درد و خونریزی، نداشتن دوره‌ی نقاهت و رعایت بهداشت به‌خاطر عدم دخالت دست از جمله مزایای کاشت مو به روش SUT محسوب می‌شوند.

روش PRP کاشت مو است یا ترمیم مو؟

روش PRP در بعضی منابع با نام کاشت مو متداول شده، ولی در این تکنیک کاشت مو انجام نمی‌شود بلکه جهت درمان ریزش مو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در تکنیک‌های اصلی کاشت مو مثل FUT مو را از خود بیمار گرفته و در ناحیه دیگری کاشته می‌شود؛ یعنی در حقیقت مویی اضافه نمی‌شود. در روش PRP با تزریق پلاسمای غنی از پلاکت، رویش مو را تحریک می‌کنند. PRP باعث می‌شود پیاز مو از فاز تلوژن یا خواب مو خارج شده و رشد کند.

در این روش پلاسمای غنی از پلاکت با یک سرنگ به نواحی مورد نیاز در پوست سر تزریق می‌شود. طبق پژوهش‌های اخیر اگرچه روش PRP دارای پایه علمی کافی برای حمایت از استفاده آن در ترمیم مو می‌باشد، ولی هنوز ترمیم مو با استفاده از این روش در ابتدای راه است.

منابع: personique ، aad

کلینیک پوست و مو آوینا

کلینیک آوینا یکی از بهترین کلینیک‌های تخصصی پوست و مو در ایران است که مجوز رسمی از وزارت بهداشت و درمان دارد، این کلینیک از ابتدا، تلاشش در جهت ارائه خدمات تخصصی و موثر در زمینه پوست، مو، لیزر و زیبایی، کاشت مو، کاشت ابرو، کاشت ریش و سبیل با بهره گیری از جدیدترین دستگاه‌های روز دنیا بوده است.

کلینیک زیبایی آوینا افتخار دارد با در دست داشتن پزشکان متخصص و فوق تخصص در زمینه‌های پوست و جراحی خدماتی را عرضه کند که هماهنگ با آخرین یافته‌های علمی باشد.

کلینیک پوست و مو آوینا با بهره‌گیری از پزشکان و کادر متخصص سعی بر ارائه؛ بالاترین کیفیت خدمات با استفاده از بهترین تجهیزات و مواد مصرفی مورد تایید FDA و سازمان غذا و داروی ایران در محیطی فعال زیبا و بهداشتی را دارا می‌باشد.

خدمات 

  • کاشت مو، ابرو و ریش
  • تزریق ژل، بوتاکس و چربی
  • لیزر موهای زائد
  • لیفت با نخ
  • جوانسازی پوست (RF فرکشنال، کربوکسی تراپی و ...)

برای مشاوره رایگان کلیک کنید.

کاشت موی طبیعی چگونه انجام می‌شود؟

ساعت کاری کلینیک

شنبه تا پنجشنبه - ۸:۰۰ - ۲۰:۰۰

همین حالا برای مشاوره رایگان و اطلاع از هزینه کاشت مو در کلینیک آوینا تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۲۰۱۵۰۵

۰۹۱۲۰۴۳۴۳۹۷

کاشت موی طبیعی چگونه انجام می‌شود؟

نمونه‌های کاشت مو کلینیک آوینا را در صفحه اینستاگرام دنبال کنید.

@clinicavina

کاشت موی طبیعی چگونه انجام می‌شود؟

clinicavina.com

کاشت موی طبیعی چگونه انجام می‌شود؟

 تهران، ونک، گاندی جنوبی، خیابان ۲۱، پلاک ۲۳

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو