باز شدن عروق مسدود و رفع گرفتگی ها با راهکارهای خانگی موثر

باز شدن عروق مسدود و رفع گرفتگی ها با راهکارهای خانگی موثر


منبع: آرگا

89

1400/4/22

20:12


در این مطلب تمامی روش هایی که می تواند به باز شدن عروق مسدود شما کمک کند اشاره می کنیم و در انتها روش های پزشکی را برای شما عنوان خواهیم کرد که می توانید از هر روشی که دوست دارید استفاده کنید.

بسته شدن عروق باعث سکته قلبی و مغزی می شود. اگر عروق بسته ای دارید می توانید با روش های ساده آن ها را باز کرده و سالم زندگی کنید. در ادامه روش های باز شدن عروق را برایتان بیان می کنیم.

روش های موثر برای باز شدن عروق

ترکیبات و روش های بسیار زیادی وجود دارد که به رفع گرفتگی رگ ها و عروق شما کمک می کند. شما می توانید به راحتی از آن ها استفاده کنید بدون این که عروق آسیبی ببینید.

باز شدن عروق

ترکیب سنتی لیمو و سیر

در طب سنتی از ترکیب لیمو و سیر برای باز شدن عروق استفاده می کنند. البته این ترکیب را به عنوان داروی طبیعی و سنتی می دانند و بسیاری از افراد که از داروهای شیمیایی استفاده نمی کنند با این روش می توانند خود را درمان کنند. این ترکیب همچنین به کاهش سکته های قلبی و مغزی و کاهش کلسترول خون و قند خون نیز کمک می کند. همانطور که می دانید طبع سیر گرم و خشک می باشد و باعث رقیق شدن خون شده و همچنین چربی خون و کلسترول بد خون را نیز کنترل می کند و نمی گذارد از حد طبیعی فراتر برود.

روش تهیه

  • ابتدا ۵ عدد لیمو ترش را پوست کنید و ۳۰ حبه سیر پوست کنده اضافه کنید.
  • این مواد را درون مخلوط کن بریزید و آن ها را خوب میکس کنید.
  • بعد از مخلوط شدن یک لیتر آب به ترکیب اضافه کنید و اجازه بدهید بجوشد.
  • زمانی که اولین قل را زد می توانید آن را از روی شعله گاز بردارید و از صافی عبور دهید تا آب زلال آن را از پوره ها جدا کنید.
  • می توانید این آب را درون بطری بریزید و در یخچال نگهداری کنید و روزانه از آن استفاده کنید.
  • استفاده از این ترکیب باید روزانه کم تر از نصف استکان باشد و بعد از ۴۰ روز استفاده می توانید تاثیر آن را مشاهده کنید.

ترکیب مهم برای باز شدن رگ ها

کنترل وزن

بسیاری از افرادی که دچار گرفتگی عروق می شوند دچار اضافه وزن می باشند بنابراین برای دور ماندن از بیماری ها باید بتوانید غذایی که می خوردید و همچنین وزن خود را کنترل کنید تا بتوانید با کاهش کلسترول بد خون از مسدود شدن رگ ها پیشگیری کنید.

فعالیت بدنی

داشتن فعالیت بدنی مانند پیاده روی روزانه به شما کمک می کند تا از بیماری های بسیار زیادی بر حذر باشید. اگر روزانه ۳۰ دقیقه پیاده روی کنید می توانید تمامی بیماری ها را از خود دور کنید.

رژیم غذایی مناسب

داشتن رژیم غذایی مناسب به شما کمک می کند تا بتوانید با استفاده از آن وزن خود را کنترل کنید و از بالا رفتن چربی خون و کلسترول بد در خون پیشگیری کنید. بهتر است در رژیم غذایی خود فیبر بیش تری را بگنجانید.

رژیم غذایی مناسب برای باز شدن رگ ها

کاهش مصرف برخی مواد

گاهی برای بهتر شدن اوضاع عروق بدن خود باید از برخی مواد دوری کنید. موادی مانند الکل، مواد غذایی سدیم دار و چربی های اشباع می تواند باعث بدتر شدن اوضاع عروق قلبی شده و آن ها را سریع تر مسدود کند بنابراین بهتر است از این موارد اصلا استفاده نکنید و یا مصرف آن ها را به حداقل برسانید.

استفاده از دارو

دارو هایی که پزشک معمولا برای این مشکل تجویز می کند از دسته دارو های ضد انعقاد خون م باشد و باید آن ها را به طور منظم و زیر نظر پزشک مصرف کنید. یادتان نرود که استفاده از دارو بسیار حساس می باشد و اگر ساعتی از خوردن دارو هایتان به تاخیر بیفتد عوارض جبران ناپذیری پیش روی شما خواهد بود.

درمان های پزشکی برای باز شدن رگ ها

درمان های دیگر

درمان های دیگر شامل درمان های پزشکی می باشد که در صورت حاد بودن اوضاع عروقی پزشک توصیه می کند تا از این روش ها استفاده کنید. روش های پزشکی شامل جراحی، آنژیو و بالن و همچنین عمل استنت گذاری و عمل قلب باز نیز می تواند باعث رفع گرفتگی عروق شده و دیگر نیازی به استفاده از روش های سنتی نمی باشد هر چند که مراقبت های بعد از عمل قلب باز کمی سخت می باشد ولی ارزش دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو