صاعقه ظرف یک شبانه روز جان ۴۰ هندی را گرفت

منبع: برترین ها

94

1400/4/22

22:00


در ۲۴ ساعت منتهی به نیمروز دوشنبه ۱۲ ژوئیه (۲۱ تیر) دست کم ۴۰ نفر در هند بر اثر برخورد صاعقه جان خود را از دست دادند.

یورو نیوز: در ۲۴ ساعت منتهی به نیمروز دوشنبه ۱۲ ژوئیه (۲۱ تیر) دست کم ۴۰ نفر در هند بر اثر برخورد صاعقه جان خود را از دست دادند.

از این تعداد، ۱۱ نفر در روز یکشنبه بر اثر برخورد صاعقه به دژ باستانی و توریستی «امیر قلعه» در نزدیکی جیپور، مرکز راجستان کشته شدند.

سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی هند با اعلام این خبر گفت که این موارد منفرد و استثنایی نیستند، زیرا رعد و برق همراه با صاعقه، مرگبارترین فاجعه طبیعی در این کشور است.

خبرگزاری رویترز با استناد به آخرین اخبار رسیده از مقامات محلی اسالت راجستان تا بعد از ظهر دوشنبه، مجموع شمار کشته‌شدگان بر اثر صاعقه در این ایالت را دست کم ۱۸ نفر از جمله ۷ کودک اعلام کرده است. مقامات محلی همچنین گفته‌اند که ۱۶ نفر نیز بر اثر صاعقه در این نقطه از شمال غربی هند زخمی شده‌اند.

یک افسر پلیس محلی با نام کوچک جیرام به رویترز گفت: «وقتی بارندگی شروع شد بازدیدکنندگان زیادی در برج مراقبت نزدیک قلعه حضور داشتند و برخورد صاعقه به کشته شدن ۱۱ تن از آنان انجامید.»

وی گفت که بیشتر کشته‌شدگان، گردشگران محلی بودند.

آشوک گیلوت، سروزیر ایالت راجستان در توئیتر اعلام کرد که یکشنبه شب، هفت کودک در اثر صاعقه در یک حادثه دیگر در این ایالت کشته شدند.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند در توییتی، درگذشت قربانیان را به خانواده‌های آنان تسلیت گفت و اعلام کرد که به آنها پول داده می‌شود.

همزمان با آغاز فصل باران‌های موسمی در هند که معمولا از اوایل ماه ژوئن آغاز شده و تا سپتامبر ادامه می‌یابد، موارد چشمگیری از صاعقه‌زدگی به ویژه در مناطق دارای پوشش گیاهی کمتر گزارش می‌شود.

اداره هواشناسی هند ماه گذشته اعلام کرد در سال‌های اخیر به طور میانگین صاعقه هر ساله منجر به کشته شدن حدود دو هزار نفر در هند می‌شود که تقریبا دو برابر تعداد مرگ‌های ثبت شده از اواخر دهه ۱۹۶۰ است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو