تحویل هفته‌ای یک میلیون و۲۰۰هزار دوزواکسن برکت به وزارت بهداشت ازمرداد

70

1400/4/23

10:29


تحویل هفته‌ای یک میلیون و۲۰۰هزار دوزواکسن برکت به وزارت بهداشت ازمرداد

سلامت نیوز: رییس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: از هفته اول مرداد ماه هر هفته یک میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن کرونا تحویل وزارت بهداشت می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محمد مخبر روز سه شنبه در آیین امضای تفاهم نامه تأمین و توزیع ۲۷ هزار ویلچر بین معلولان مناطق محروم،‌ افزود: با راه‌اندازی خط دوم تولید واکسن از اوایل مرداد، این تعداد به حداقل ۲ میلیون دوز در هفته خواهد رسید و همان طور که وعده دادیم تا پایان شهریور حداقل ۵۰ میلیون دوز واکسن کوو ایران برکت تولید خواهیم کرد.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام در خصوص نخستین واکسن ایرانی کرونا و روند تولید و تحویل آن گفت: از ۲۵ خرداد و پس از اعطای مجوز تزریق اضطراری واکسن توسط وزارت بهداشت، سرعت تولید واکسن کوو ایران برکت در کارخانه شفا فارمد افزایش یافت و تا امروز که ۲۲ تیرماه است نزدیک به سه میلیون دوز از این واکسن تولید شده که در حال طی فرایند تست استریل هستند. از این تعداد ۷۰۰ هزار دوز تحویل وزارت بهداشت شده و ۲۰۰ هزار دوز دیگر نیز درحال آماده‌سازی است.

مخبر گفت: ستاد اجرایی فرمان امام در سال‌های اخیر ورود ویژه‌ای به بحث تأمین نیازهای معلولان و خانواده‌های دارای معلول و به طور کلی مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد در مناطق کم برخوردار کشور داشته است.

وی ادامه داد: ایجاد ۹ هزار شغل در دو سال برای مددجویان بهزیستی توسط بنیاد برکت، اهدای هزاران بسته معیشتی و پروتئینی و بهداشتی توسط بنیاد احسان، کمک به تأمین مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول به بالا و اهدای ۲۷ هزار ویلچر برای افراد ناتوان حرکتی که امروز انجام شد، بخشی از خدمات ستاد اجرایی فرمان امام است.

مخبر خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در این زمینه باعث کشف و رشد استعدادهایی می شود که کشور به شدت به آنها نیازمند است. هم اکنون در بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان همین افراد معلول جسمی دست به ابتکارات و خلاقیت‌ هایی می زنند که افراد سالم از عهده آن برنمی‌آیند.

اهدای ۲۷ هزار ویلچر بین معلولان مناطق محروم با هزنیه ۵۰ میلیارد تومان

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خردادِ ستاد اجرایی فرمان امام هم در این مراسم با تشریح تفاهم نامه بین این بنیاد و سازمان بهزیستی کشور گفت: به منظور ارائه خدمات اجتماعی به نیازمندان کشور به ویژه افراد دارای معلولیت و همکاری مشترک در راستای کمک به ارائه خدمات مطلوب حمایت و تخصص و رفع مشکلات معلولینِ محروم، در سه زمینه رویکرد سلامت، جمعیت و تقویت بنیان خانواده این طرح به اجرا درمی‌آید.

سیدعبدالله ارجائی شیرازی افزود: در گام نخست اجرای این تفاهم نامه ۲۷ هزار ویلچر با هزینه ۵۰ میلیارد تومان از شنبه آینده بین معلولان مناطق محروم کشور توزیع و اهدا می شود.

وی تصریح کرد: با آغاز روند جدید خدمت‌رسانی در بنیاد ۱۵ خرداد و با دستور رییس ستاد اجرایی فرمان امام، مأموریت‌های جدیدی در حوزه سلامت و جمعیت برای بنیاد تعریف شده که شناسایی و درمان ۱۰ هزار زوج نابارور، درمان کودکان دارای بیماری بینایی و شنوایی، اجرای طرح مثبت ۳ و تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری، تأمین اقلام موردنیاز معلولان و خانواده‌های آنان از جمله آنها است.

ایجاد ۶ هزار شغل با اجرای ۲ هزار طرح اشتغالزایی تا پایان سال

به گزارش ستاد اجرایی فرمان امام، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور با تقدیر از حمایت‌های ستاد اجرایی فرمان امام گفت: مدیریت جهادی دکتر مخبر و همکاران‌ شان در زیرمجموعه‌های ستاد باعث شد، گره‌های بزرگی از زندگی مددجویان بهزیستی در این سال ها باز شود که باید از این بابت صمیمانه از ایشان قدردانی کنم.

وحید قبادی دانا افزود: در زمانی که برای ساخت و تأمین مسکن معلولان و افراد ناتوان دچار مشکل شده بودیم و کار به نوعی متوقف شده بود، ستاد اجرایی فرمان امام ۵۰ میلیارد تومان برای ساخت خانه خانواده های دارای دو معلول به بالا کمک کرد و کار با موفقیت انجام شد.

رییس سازمان بهزیستی افزود: در بحث اشتغال با همکاری بنیاد برکت سال گذشته ۳۳۰۰ شغل برای مددجویان این سازمان ایجاد شد. و امسال هم با آغاز اجرای ۲ هزار طرح اشتغالزایی توسط این زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان امام، ۶۰۰۰ شغل تا پایان سال ایجاد خواهد شد.

قبادی دانا خاطرنشان کرد: امروز با ورود قابل تحسین بنیاد ۱۵ خرداد، ۲۷ هزار ویلچر را به دست معلولان نیازمند خواهیم رساند که قطعا کمک بزرگ و مؤثری برای خانواده مددجویان خواهد بود.

رییس سازمان بهزیستی عنوان کرد: تولید واکسن کوو ایران برکت و آزمایش موفقیت‌آمیز آن یک افتخار جهانی برای مردم ایران در عرصه علمی شد. امید است با تولید و توزیع این واکسن هرچه سریع‌تر این ویروس هم از کشور ریشه‌کن شود.

آیین امضای تفاهم نامه برای تأمین و توزیع ۲۷ هزار ویلچر بین معلولان مناطق محروم کشور امروز با حضور رییس ستاد اجرایی فرمان امام، مدیران عامل بنیاد ۱۵ خرداد، بنیاد برکت، گروه اقتصادی تدبیر و مدیرعامل سازمان بهزیستی، برگزار شد. در پایان این مراسم تفاهم نامه همکاری توسط مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد و رییس بهزیستی به امضا رسید.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو