«برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق در کاخ السلام بغداد با «محمود علوی»، وزیر اطلاعات ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

علوی در این دیدار در پی فاجعه آتش‌سوزی بیمارستان امام حسین (ع) ذی قار، پیام تسلیت رهبری ایران را به برهم صالح و ملت عراق انتقال داد.

دو طرف در ادامه درخصوص مناسبات دوجانبه عراق و ایران و اهمیت آن برای دو ملت برادر و توسعه این روابط در زمینه‌های مختلف در راستای منافع مشترک دو کشور و همه منطقه رایزنی کردند.

برهم صالح با تاکید بر عمق مناسبات تاریخی عراق و ایران و لزوم گسترش چشم‌اندازهای همکاری دوجانبه میان دو کشور در همه زمینه‌ها، اظهار داشت: عراق مقتدر، امن، باثبات و دارای حاکمیت و مناسبات متوازن با کشورهای عربی و اسلامی، عامل ثبات و کانون تلاقی منافع مشترک کشورهای منطقه به شمار می‌رود و این امر می‌تواند به تقویت صلح و امنیت در منطقه بیانجامد.

رئیس جمهوری عراق در ادامه از مواضع جمهوری اسلامی ایران و حمایت از عراق به ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم و مقابله با گروه تروریستی داعش قدردانی کرد.

از سوی دیگر، وزیر اطلاعات ایران با اشاره به اهمیت مناسبات تنگاتنگ میان دو کشور و ملت، بر حمایت رهبری ایران از امنیت و ثبات عراق و تقویت همکاری و هماهنگی دوجانبه در مقابله با تروریسم، افراط‌گرایی و برقراری صلح و امنیت در منطقه تاکید کرد.