طرز تهیه تست مرغ و قارچ

تست مرغ و قارچ , طرز تهیه تست مرغ و قارچ , دستور پخت تست مرغ و قارچ

تست مرغ و قارچ به صورت لایه ای با نان تست آماده تهیه می شود. این غذا را می توان به صورت فینگر فود نیز سرو نمود. در مهمانی ها می توان این غذا را برای پیش غذا یا غذای اصلی در نظر گرفت. آماده کردن آن سریع است و نیاز به زمان زیادی برای پخت ندارد. می توان به جای مرغ از هر ماده گوشتی یا سوسیس استفاده نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تست مرغ و قارچ در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کره۲ قاشق غذا خوری
آرد۳ قاشق غذا خوری
شیردو و نیم لیوان
پیاز بزرگ۱ عدد
سینه مرغنیم کیلو گرم
قارچنیم کیلو گرم
فلفل سیاه و نمکبه مقدار لازم
فلفل دلمه ای رنگینصف یک عدد
نان تستبه مقدار لازم
پنیر پیتزا۲۰۰ گرم

طرز تهیه تست مرغ و قارچ

مرحله اول

برای تهیه تست خوشمزه و رستورانی با قارچ و مرغ در ابتدای کار، سس بشامل را تهیه می کنیم. برای این کار، یک قابلمه کوچک برداشته و کره را درون آن می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا به طور کامل ذوب شود.

مرحله دوم

در این مرحله آرد را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود. سپس شیر را به آن اضافه کرده و روی حرارت هم می زنیم تا غلیظ شود و حالت فرنی پیدا کند. از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم.

مرحله سوم

حالا پیاز را شسته و پوست می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه را با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا به خوبی داغ شود. پیاز را اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود.

مرحله چهارم

سینه مرغ خرد شده را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا مرغ ها سرخ و پخته شود. در این مرحله قارچ های ورقه ای شده را اضافه کرده و تفت می دهیم تا آب آن خشک شود. فلفل دلمه ای هم اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله پنجم

در آخر کمی نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کرده و تفت می دهیم. وقتی مواد کامل تفت خورد، سس بشامل را به آن اضافه کرده و هم می زنیم تا با هم مخلوط و یکدست شود. نان های تست را درون سینی فر می چینیم.

مرحله ششم

سپس به مدت ۱۰ دقیقه در فر قرار می دهیم تا تست شود. می توان نان ها را در تستر هم تست کرد. یک ظرف مناسب فر برداشته و کف آن را یک لایه نان تست می چینیم. سپس از مواد روی نان می ریزیم و پخش می کنیم.

مرحله هفتم

روی همه را پنیر پیتزا رنده شده می ریزیم و می گذاریم داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تا پنیر آب شود و روی آن طلایی شود. سپس از فر خارج کرده و هر نان را در یک ظرف سرو می کنیم. می توان با چند برگ جعفری آن را تزیین نمود.