طرز تهیه حلوا شکری خانگی فوق العاده خوشمزه + نکات کلیدی

طرز تهیه حلوا شکری خانگی فوق العاده خوشمزه + نکات کلیدی


منبع: آرگا

141

1400/4/24

08:23


در این مطلب طرز تهیه حلوا شکری به همراه نکات طلایی برای ایجاد طعم ایده آل را در اختیار شما کدبانوهای عزیز و گرامی قرار می دهیم که امیدواریم از طعم بی نظیر این حلوای خوشمزه نهایت لذت را ببرید.

حلوا شکری و یا حلوا ارده از انواع خوراکی های مقوی و محبوب است که امروزه در انواع طعم های مختلف تهیه می شود. در طرز تهیه حلوا شکری از آرد گندم و ارده و گردو خرد شده و شکر و آب و گلاب و زعفران و پودر پسته و کره استفاده می شود و شما می توانید این نوع حلوا را به راحتی در منزل تهیه کنید.

حلوا ارده یا حلوا شکری و حلوا هل و حلوا با شیره انگور از انواع حلواهای خوشمزه و خوش طعم هستند و اگر شما به پخت انواع حلوا در منزل علاقه مند هستید بهتر است از تهیه این نوع حلواهای بی نظیر غافل نشوید.

روش تهیه حلوا شکری در خانه

مواد لازم

  • ارده ( کنجد آسیاب شده ) : ۱۲۰ گرم
  • آرد گندم : ۲۱۰ گرم
  • گردو خرد شده : ۱۵۰ گرم
  • آب : ۱ پیمانه
  • شیره انگور و یا شکر : نیم کیلوگرم
  • گلاب : سه قاشق سوپخوری
  • پودر پسته : به مقدار لازم
  • محلول زعفران : ۱ قاشق سوپخوری
  • کره : به مقدار لازم ( در صورت نیاز )

طرز تهیه حلوا شکری در منزل

برای تهیه حلوا شکری ابتدا آرد را روی حرارت گاز با شعله ملایم قرار دهید تا تفت بخورد و بوی خامی آرد از بین برود سپس ارده را به آرد بو داده شده بیفزایید و به مدت پنج دقیقه مخلوط آرد و ارده را روی حرارت ملایم شعله گاز هم بزنید.

تفت دادن آرد و ارده


در مرحله بعدی گردو خرد شده را به مخلوط آرد و ارده اضافه کنید و در حد مخلوط شدن مواد را هم بزنید و بلافاصله مخلوط آرد و گردو را به ظرفی مناسب انتقال دهید.
در این مرحله از دستور تهیه حلوا شکری آب و شکر را درون ظرفی مناسب بریزید و ظرف را روی حرارت گاز قرار دهید تا شکر در آب حل شود.

محلول آب و شکر

گلاب و محلول زعفران را به محلول شکر اضافه کنید.

افزودن گلاب به شربت حلوا

شعله گاز را زیاد کنید تا شربت حلوا به دمای جوش برسد.

طرز تهیه شربت حلوا

شربت را به مخلوط آرد اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا دمای مخلوط آرد و شربت یکسان شود.

حلوا شکری خوش طعم


قالب کمربندی را با کمک سلفون به خوبی بپوشانید و حلوا شکری را درون قالب بریزید سپس قاشق مناسبی را با کمک کره ذوب شده به خوبی چرب کنید و روی سطح حلوا شکری را با کمک قاشق صاف کنید و مقداری پودر پسته و یا خلال پسته روی حلوا شکری بریزید و حلوا شکری را به مدت ۱۲ ساعت درون یخچال قرار دهید.

طرز تهیه حلوا شکری

نکات طلایی برای تهیه حلوا شکری

۱.در طرز تهیه حلوا شکری نباید در هنگام تفت خوردن آرد رنگ آن عوض شود.
۲. در ساخت حلوا شکری اگر حلوا سفت شد مقداری کره به آن اضافه کنید تا نرم شود.
۳. اگر حلوا شکری بعد از آماده شدن شل بود می توانید آن را درون یخچال قرار دهید تا سفت تر شود.
۴. حلوا شکری را می توانید با کمک اسکوپ درون کپسول های مخصوص شیرینی بریزید و با کمک بادام پرک شده و پودر پسته آن را تزیین کنید.
۵. در صورت تمایل می توانید برای تهیه حلوا شکری به جای استفاده از شکر از عسل و یا شیره انگور استفاده کنید.

حلوا شکری خوش طعم

دستور تهیه حلوا ارده با شیرخشک

حلوا ارده یکی از دسر های خوشمزه ایرانی است که به عنوان صبحانه مورد استفاده قرار می گیرد، روش تهیه حلوا ارده بسیار آسان است و می توان آن را به سادگی در منزل تهیه کرد و لذت برد، برای یادگیری آموزش تهیه حلوا ارده با شیرخشک می توانید در ادامه همراه ما شوید.

مواد لازم

  • ارده/ نصف لیوان فرانسوی دسته دار (یا یک لیوان کنجد)
  • شیر خشک/ یک لیوان فرانسوی سرپُر
  • پودر قند/یک لیوان فرانسوی سر خالی
  • خلال پسته/ دو قاشق غذا خوری به دلخواه

دستور تهیه حلوا شکری

روش تهیه حلوا ارده با شیر خشک

در ابتدا شیر خشک و پودر قند را داخل کاسه ای بزرگ بریزید و با هم مخلوط کرده و بعد الک کنید.

سپس نوبت افزودن ارده است، می توانید ارده را به صورت آماده تهیه کرده و یا با استفاده از کنجد در منزل ارده درست کنید؛ برای این منظور کنجد را در تابه بریزید و بدون روغن تفت دهید، سپس آن را آسیاب کنید و بعد سه قاشق غذا خوری روغن زیتون یا روغن کنجد و یا روغن مایع به پودر کنجد افزوده و دوباره آن را آسیاب کنید، این کار را تا زمانی که کنجد حالت خمیری پیدا کند و سپس به حال مایع و در نهایت تبدیل به ارده شود، ادامه دهید، تهیه ارده در منزل زمانبر می باشد، بنابراین می توانید هر چند دقیقه یکبار دستگاه را خاموش کنید تا خنک شود و نسوزد.

اکنون ارده را به مخلوط شیر خشک و پودر قند بیفزایید و مخلوط کنید، می توانید برای هم زدن مواد از نوک انگشتان خود کمک بگیرید، سپس با پشت دست روی مواد خمیری را فشار داده و به خوبی بکوبید، این عمل موجب منسجم شدن حلوا ارده خانگی می شود.

در مرحله بعدی طرز تهیه حلوا شکری با شیر خشک، قالب خود را آماده کرده و داخل آن را کمی نم دار کنید و بعد کیسه فریزر بیندازید، در صورت تمایل می توانید مقداری خلال پسته نیز کف قالب بریزید و بعد حلوا ارده را داخل قالب ریخته و با دست فشار دهید تا منسجم شود، اگر حلوا چسبندگی و انسجام لازم را ندارد، می توانید قالب حاوی حلوا ارده را حدود ۲ تا ۳ ساعت در یخچال قرار دهید تا حلوا خودش را بگیرد و بعد آن را بیرون آورده و از قالب خارج کنید.

روش تهیه حلوا شکری

نکته : توجه داشته باشید که کنجد سریعا می سوزد، از این رو به هنگام تفت دادن آن، حرارت ملایم باشد و نیز برای تهیه شیرخشک باید آن را از قنادی ها خریداری کرده و تاکید کنید که برای تهیه حلوا ارده می خواهید.

در این مطلب با طرز تهیه حلوا شکری در منزل آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این حلوای مقوی و بی نظیر در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوبی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید. همچنین برای یادگیری دستور تهیه انواع حلوا می توانید در اینجا کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو