بنابر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای پایتخت، میانگین شاخص غلظت آلاینده‌های هوای پایتخت هم اکنون بر رویع دد ۱۰۹ قرار دارد و گیفیت هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است. این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته نیز بر روی عدد۱۱۳ قرار داشت و کیفیت هوا ناسالم بود. 

گفتنی است تهران وارد هشتمین روز متوالی آلودگی هوا شده و از ابتدای سال جاری تنها دو روز هوای پاک، ۹۵ روز هوای قابل قبول، ۱۸ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز هوای ناسالم برای همه گروه‌های جامعه داشته است. 

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه روز پنجشنبه (۲۴ تیر ۱۴۰۰) همزمان با آغاز تردد خودروها کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد در محدوده‌ی ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است. افزایش نسبی تندی باد در طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، هرچند با توجه به روند افزایشی دما و حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن، در برخی مناطق افزایش غلظت این آلاینده سبب کاهش کیفیت هوا در ساعات بعدازظهر خواهد شد. وزش باد مؤثر تا اواخر وقت پنجشنبه ادامه خواهد یافت و باوجود افزایش ترافیک شامگاهی، برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود. 

با تداوم شرایط مساعد جوی تا صبح روز جمعه (۲۵ تیر ۱۴۰۰) برقراری وضعیت قابل‌قبول دور از انتظار نخواهد بود. در طی روز به‌تدریج بر تندی باد افزوده خواهد شد که شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد، هرچند در ساعات بعدازظهر احتمال تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن می‌تواند در برخی مناطق سبب کاهش کیفیت هوا گردد. با وزش باد نسبتاً شدید تا اواخر وقت جمعه پراکندگی آلاینده‌ها و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.