«قهرمان» در رتبه چهارم جدول هیئت منتقدان جشنواره کن

117

1400/4/24

14:16


«قهرمان» اثر «اصغر فرهادی» با امتیاز 2.6 در جایگاه چهارم جدول هیئت منتقدان جشنواره کن قرار گرفت/بهترین امتیاز فرهادی در کن بعد از «گذشته»

«قهرمان» در رتبه چهارم جدول هیئت منتقدان جشنواره کن

یک ساعت پیش
«قهرمان» اثر «اصغر فرهادی» با امتیاز 2.6 در جایگاه چهارم جدول هیئت منتقدان جشنواره کن قرار گرفت/بهترین امتیاز فرهادی در کن بعد از «گذشته»

«قهرمان» در رتبه چهارم جدول هیئت منتقدان جشنواره کن

اختصاصی سلام سینما – هیئت منتقدان جشنواره‌ی کن به سرپرستی نشریه‌ی اسکرین دیلی هر ساله جدول امتیازدهی منتقدان به فیلم‌های اکران شده در جشنواره‌ی کن را منتشر می‌کند. امسال نیز طبق روال همیشه انتشار این جدول از طریق نشریه اسکرین دیلی صورت می‌گیرد.

در آخرین جدول منتشر شده مصادف با آغاز دومین هفته‌ی جشنواره، فیلم «تیتان» اثر «جولیا دوکورنو» چندان مورد توجه منتقدان قرار نگرفت و میانگین امتیاز 1.6 را بدست آورد.

این فیلم از آخر در جایگاه چهارم قرار گرفت و فقط سه فیلم «روز پرچم» از «شان پن»،‌ «جداسازی» اثر «کاترین کورسینی» و «سه طبقه» به کارگردانی «نانی مورتی» پایین‌تر از آن قرار گرفتند.

«تیتان» با نقش‌آفرینی «آگاتی روسل» و «وینسنت لیندن» فیلمی در ادامه‌ی اولین اثر «جولیا دوکورنو» است که در سال 2016 در بخش هفته‌ی منتقدان جشنواره‌ی کن به نمایش درآمد.

منتقدان مجله‌ی لیبریشن فرانسه به «تیتان» نمره‌ی صفر به معنای "بد" دادند. سه منتقد نمره یک یعنی "ضعیف" و دو منتقد دیگر نمره دو معادل درجه‌ی "متوسط" را به این فیلم دادند.

یکی از منتقدان به «تیتان» نمره‌ی سه به معنی "خوب" داد و «جاناتان رامنی» از اسکرین دیلی تنها منتقدی بود که نمره‌ی کامل را برای این فیلم درنظر گرفت. او در نقد خود درباره‌ی «تیتان» می‌گوید: "این فیلم ترکیبی شلخته از خشم، افراط، ترس و حماقت را در خود داشت که لذت‌بخش بود".

«قهرمان» اثر «اصغر فرهادی» نیز بطور مشترک با «کوپه شماره 6» به کارگردانی «جوهو کوزمانن» با میانگین امتیاز 2.6 در رده‌ی چهارم جدول هیئت منتقدان جشنواره کن قرار گرفته است. داستان فیلم «فرهادی» درباره‌ی مردی با نقش‌آفرینی «امیر جدیدی» در ایران معاصر است که بدلیل عدم توانایی در پرداخت بدهی به زندان افتاده است.

«قهرمان» امتیازهای مختلفی را از منتقدان دریافت کرده است. منتقدان اسکرین دیلی و پاستیف نمره‌ی کامل را به فیلم اصغر فرهادی داده‌اند اما از طرفی دیگر دو نشریه فرانسوی لیبریشن و لوموند نمره‌ی یک را برای این فیلم لحاظ کرده‌اند. میانگین امتیاز 2.6 برای فرهادی نسبت به امتیاز 1.8 که برای فیلم «همه‌ می‌دانند» از هیئت منتقدان کن دریافت کرده بود، پیشرفت چشم‌گیری به حساب می‌آید.

منبع: اسکرین دیلی

 

جدول امتیاز منتقدان جشنواره فیلم کن 2021-قهرمان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو