کتابی افشاگرانه به نگارش دو خبرنگار واشنگتن پست از نگرانی فرماندهان ارتش آمریکا برای کودتای «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین این کشور، به دلیل نتایج انتخابات و طرح آن‌ها برای مقابله با این اقدام احتمالی خبر داد.

این کتاب که با محوریت آخرین سال ریاست جمهوری ترامپ نگارش شده است، به دست سی‌ان‌ان رسیده است و اکنون این خبرگزاری در خصوص سال آخر دوره ریاست جمهوری ترامپ اعلام کرد: «فرماندهان ارتش آمریکا خود را برای مقابله با فرمان‌های احتمالی ترامپ پس از شکست در انتخابات (در آن دوران) آماده کردند.»

«کارُل لیونینگ» و «فیلیپ راکر» این دو روزنامه‌نگاری هستند که این کتاب را با عنوان «خودم به تنهایی از پسش برمیام: سال آخر فاجعه ترامپ» نوشتند و قرار است هفته آینده در آمریکا منتشر شود.

این دو روزنامه‌نگار در بخشی از این کتاب نوشتند: «فرماندهان ارشد نیروهای مسلح آمریکا از کودتای ترامپ یا انجام اقدامات غیرقانونی دیگر از سوی او پس از شکست در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا نگران بودند. آن‌ها به قدری از این موضوع نگران بودند که در جلسات غیررسمی نیز درباره مقابله با کودتای احتمالی بحث می‌کردند.»

در بخش دیگری از این کتاب آمده است: «بالاترین مقام نظامی آمریکا یعنی مارک میلی، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا، و دیگر فرماندهان ارشد از تلاش احتمالی ترامپ و متحدانش برای اقدامی غیرقانونی نگران بودند. آن‌ها در جلسات خصوص میانشان تصمیم گرفتند تا چنانچه کودتایی اتفاق بیفتد، یک به یک از مقامشان استعفا دهند.»

همچنین گفته می‌شود مارک میلی از این کودتای احتمالی بسیار نگران بود و بارها با همکاران خود به شکل خصوصی در این باره حرف زده بود. این کتاب بخشی از مذاکرات او با دستیارانش را نوشته و آورده است: «آن‌ها احتمال دارد برای کودتایی به نفع ترامپ تلاش کنند، اما موفق نمی‌شوند؛ زیرا این اقدام بدون ارتش غیرممکن است. کودتا بدون سیا و اف‌بی‌آی غیرممکن است. ما افرادی هستیم که سلاح آمریکا در دستانمان است.»

پیشتر این کتاب افشا کرده بود «رودی جولیانی» وکیل شخصی ترامپ، از این مقام سابق آمریکایی خواسته است تا در هر حالتی خود را پیروز انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا معرفی کند.

این دو روزنامه‌نگار همچنین می‌گویند ترامپ هرگز تصور پیروزی بایدن را نداشته و به دستیاران خود گفته است: «نمی‌توانم تصور کنم به چنین آدمی ببازم.»

براساس متن این کتاب، پیش از اعلام نتایج انتخابات جولیانی با «بیل استپین» مسئول ستاد انتخاباتی ترامپ، و «مارک میدوز» رئیس دفتر کارکنان او، و همچنین «استفان میلر» مشاور کاخ سفید، دیدار داشته و درباره روند شمارش آرا رایزنی کرده بود. جولیانی به ترامپ گفته بود: «فقط بگو ما بردیم.»

نگرانی فرماندهان ارتش آمریکا از کودتای ترامپ