چگونه در منزل آبرنگ طبیعی درست کنیم ؟

منبع: دلگرم

116

1400/4/25

09:08


چگونه در منزل آبرنگ طبیعی درست کنیم ؟

چطور آبرنگ درست کنیم ؟ 3 روش ساخت آبرنگ خانگی سالم

به گزارش دلگرم : ساخت آبرنگ در خانه بدون مواد شیمیایی برای علاقه مندان به رنگ امیزی بسیار مفید است.اگر بچه های شما عاشق رنگ آمیزی هستند اما از طرفی ممکن است که همان رنگ را داخل دهان خود نیز بکنند ، باید به دنبال راه چاره ای باشید .

بهترین راه این است که یک رنگ غیر سمی برای آن ها انتخاب کنید . حال در این قسمت از دلگرم راه حلی را به شما معرفی می کنیم که از طریق آن بتوانید یک رنگ خانگی درست کنید که غیر سمی باشد.

روش اول ساخت آبرنگ:

ساخت رنگ های ترکیبی

جوش شیرین را با سرکه سفید ترکیب کنید .4 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک فنجان اندازه بگیرید و2 قاشق غذاخوری سرکه سفید را با آن ترکیب کنیدو ترکیب را به خوبی هم بزنید و هرگز به جای جوش شیرین از بکینگ پودر استفاده نکنید . نصف قاشق غذاخوری آرد جو را با دو قاشق غذاخوری شهد ذرت مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید تا در یکدیگر حل شوند . این ترکیب در این مرحله کمی غلیظ می شوند که کاملا طبیعی است . اگر شهد ذرت روشن پیدا نکردید، از همان شهد طلایی استفاده کنید .

ترکیب را درون قالب های یخ بریزید . می توانید از قاشق های قالبی یا همان اسکوپ ها نیز استفاده کنید و زمانی که ترکیب را درون قالب یخ ریختید، دوباره در همان حالت نیز هم بزنید .کمی رنگ غذا را به قالب های یخ اضافه کنید . 6 قطره رنگ ژل غذا را به هر قالب یخ اضافه کنید و ترکیب را تا جایی هم بزنید که کاملا یکدست شوند و اگر دیدید که قالب ها به خوبی رنگ نگرفته اند ، تعداد قطرات رنگ غذا را به 20 قطره برسانید. بهتر است که برای هر قالب یک رنگ غذا انتخاب کنید .

قالب های یخ را به مدت چند روز در مکانی قرار دهید تا رنگ بگیرند . 2 روز تا یک هفته می تواند باعث شود که رنگ ها به خوبی در بیایند که بعضی از رنگ ها هرگز خشک نمی شوند و بعضی دیگر هنوز حالتی چسبناک و ژله ای دارند . اگر عجله دارید ، می توانید این قالب ها را به مدت 24 ساعت در یک محیط گرم و خشک قرار دهید .

حال یک فنجان آب را در کنار دست خود بگذارید و قلم را درون آن زده و از رنگ هایی مثل آبرنگ های معمولی استفاده کنید . رنگ را بعد از استفاده در یک محیط خنک قرار دهید تا بوی عجیب غریبی به خود نگیرند.

حتماً بخوانید:

نقاشی های بسیار زیبا با آبرنگ مهر 1395

نقاشی های بسیار زیبا با آبرنگ مهر 1395

تصاویر زیبا با آبرنگ با دلگرم همراه باشید... تابلو های زیبا ی آبرنگ تابلو های زیبا ی آبرنگ جدیدترین طرح ها با آبرنگ جدیدترین طرح ها با آبرنگ جدیدترین…

روش دوم ساخت آبرنگ :

ساخت رنگ مایع

پودر های شربت غیر شیرین را در یک فنجان با یکدیگر ترکیب کنید . حال رنگ نهایی بستگی به طعمی دارد که انتخاب می کنید . می توانید رنگ نهایی را از روی بسته پودر متوجه شوید .

از پودرهای شکر دار استفاده نکنید زیرا قند آن باعث چسبندگی رنگ می شود و مراقب باشید که بعضی از رنگ ها شبیه به خود میوه نمی شوند ، مثلا رنگ انگور چیزی متمایل به طوسی یا خاکستری خواهد شد و از طرفی مزیت این روش این است که استفاده از پودرهای بدون قند باعث می شود که کودکان از طعم آن لذت زیادی نبرند و علاقه ای به خوردن نداشته باشند .

رنگ ها را با 1 قاشق غذاخوری آب به ترکیب اضافه کنید . اگر می خواهید که رنگ تیره تر باشد ، از آب کمتری استفاده کنید و برای رنگ روشن نیز آب بیشتری بریزید . این پروسه را برای رنگ بیشتر تکرار کنید . دوباره برای هم زدن مجدد ترکیب یک قاشق غذاخوری رنگ را اضافه کنید و آن را در قالب یخ یا شیشه های مربا بریزید .

بهتر است که از شیشه های در دار استفاده کنید تا بعدا دوباره از رنگ ها استفاده کنید . اکنون رنگ شما آماده استفاده است ، بهتر است که کمی آب را به آن اضافه کنید تا رنگ آن کمی نرم تر شود و می توانید برای گرفتن رنگ اضافه، از یک تیشرت کهنه استفاده کنید .

ساخت آبرنگ

روش سوم ساخت آبرنگ:

انواع دیگر رنگ های آبی را استفاده کنید. یک چهارم فنجان آب را با 1 یا 2 قطره رنگ غذا ترکیب کنید و آن را به خوبی هم بزنید . رنگ را روی یک کاغذ امتحان کنید ، اگر به اندازه کافی تیره نبود، کمی رنگ غذا را افزایش دهید و همچنین می توانید از رنگ های ژلی غذا استفاده کنید و میزان آب نیز بستگی به مقدار رنگی دارد که لازم دارید .

حال به اندازه ی یک شیشه مربا از این ترکیب را با نصف فنجان آب گرم مخلوط کرده و مواد ترکیب شده را در قالب یخ بریزید و بعد از چند دقیقه آن ها را به خوبی هم بزنید تا رنگی تیره به خود بگیرند . رنگ در وهله اول کمی تیره و کدر به نظر می رسد که کم کم طبیعی می شود .

از رنگ های موقتی غیر سمی استفاده کنید و چند قطره از آن را در نصف فنجان آب بریزید و سپس آن را به خوبی هم بزنید تا در یکدیگر حل شوند و برای روشن تر شدن رنگ ، کمی آب را به آن اضافه کنید .حال تعدادی ماژیک های خشک شده که از قبل نگه داشته بودید را جمع اوری کنید و انواع غیر سمی آن ها را جدا کنید .

تمام آن ها را به صورت برعکس داخل یک شیشه مربا قرار دهید و یک دوم آن را با آب پر کنید و آن را به مدت یک هفته کنار بگذارید و بعد از یک هفته ماژیک ها را بردارید . هرچقدر که آب زودتر تبخیر شود ، رنگ ها پر رنگ تر می شوند و پس می توانید برای رنگ بیشتر آن ها را در یک محیط گرم قرار دهید.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو