تزریق واکسن کرونا بر اساس اولویت به افراد تزریق می شود. مدیرکل زندان های استان تهران از تزریق واکسن کرونا به مددجویان برخی زندان های تهران خبر داد. مددجویان و کارکنان زندان های قزلحصار و رجایی شهر واکسن کرونا دریافت کردند. واکسن کرونا هرچند کُند اما مدتی است که در کشورمان به مردم تزریق می شود.

 سیدحشمت اله حیات الغیب ضمن اشاره به ضرورت ارتقای امور بهداشتی و درمانی گفت: با پیگیری اداره بهداشت و درمان اداره کل و مساعدت معاونت بهداشت غرب مرکز استان البرز معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز و مرکز بهداشت غرب کرج تمام مددجویان، سربازان وظیفه و کارکنان ندامتگاه قزلحصار و زندان رجایی شهر بدون محدویت سنی دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی تأکید کرد: مسئولان و کادر درمان زندان ها با تمام توان در مقابل ورود ویروس کرونا به مجموعه ایستادگی می کنند و بیش از پیش در بخش قرنطینه به امر غربالگری اهمیت داده می شود تا هیچ گونه ابتلایی به این بیماری نداشته باشیم.

حیات الغیب همچنین گفت: با این اقدام جهادی، اداره کل زندان های استان با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز و مرکز بهداشت غرب کرج توانست در دو مرکز مهم ندامتگاه قزلحصار و زندان رجایی شهر را طرح بزرگ واکسیناسیون همگانی را اجرا نماید.

وی ادامه داد: نظارت و کنترل مستمر بر عوامل‌ محیطی در ارتقای سلامت‌ افراد نقش‌ اساسی دارد و در سایه محیطی سالم و بهداشتی می توان در تغییر، رشد و باز پروری شخصیت مددجویان اثرگذار بوده، به اهداف متعالی سازمان زندانها در اصلاح و تربیت زندانیان نائل آمد.

وی ادامه داد: حفظ سلامتی مددجویان، سربازان وظیفه و کارکنان اولویت اساسی سازمان زندان هاست، از این رو در اقدامی جهادی طی روزهای پنجشنبه و جمعه تمام این سه گروه علیه ویروس کرونا واکسینه شدند.

حیات الغیب ادامه داد: با توجه به کنترل دقیق روزانه بین کارکنان، مددجویان و سربازان وظیفه، در صورت مشاهده فرد مشکوک، وی از سایر افراد جداسازی شده و به مراکز درمانی خارج از زندان اعزام و پس از انجام آزمایشات و اقدامات پاراکلینیکی، با تشخیص پزشک معالج بستری و در غیر این صورت به زندان بازمی گردد و به دلیل خروج و ورود مجدد به زندان در قرنطینه اقامت خواهد داشت.

مدیر کل زندان های استان تهران در پایان گفت: در فاز اول این طرح تعدادی از مددجویان دارای بیماری های زمینه ای و نیز بالای ۶۰ سال دوز اول واکسن تزریق گردید و امروز بحمدالله تمام مددجویان، سربازان وظیفه و کارکنان بدون استثناء و محدودیت سنی واکسن کرونا را دریافت کردند و تلاش می شود این طرح همگانی و جهادی در مراکز دیگر استان نیز اجرا گردد.

لازم به ذکر است ندامتگاه قزلحصار و زندان رجایی شهر که در شهرستان کرج قرار دارند جزء مراکز تابعه اداره کل زندان های استان تهران هستند.