«زخم کاری» این هفته پخش نمی‌شود | مهدویان: چرا مخاطبان به راحتی از حق‌شان محروم می‌شوند؟

78

1400/4/25

15:34


قسمت هفتم سریال «زخم کاری» به دلیل آنچه به تفاهم نرسیدن عوامل تولید و گروه نظارت ساترا عنوان شده است، این هفته پخش نمی‌شود.

«زخم کاری» این هفته پخش نمی‌شود | مهدویان: چرا مخاطبان به راحتی از حق‌شان محروم می‌شوند؟

گروه سینمایی هنرآنلاین: ممیزی سکانس پایانی قسمت ششم مجموعه «زخم کاری» حواشی بسیاری ایجاد کرد و افراد مختلفی را به واکنش واداشت. محمدحسین مهدویان، کارگردان مجموعه «زخم کاری» پس از پخش قسمت ششم با انتشار پستی در صفحه شخصی خود از رویه سازمان زیرمجموعه صدا و سیما (ساترا) در ممیزی‌های سریال انتقاد و اعلام کرد در صورت ادامه این روند، اجازه انتشار قسمت تازه‌ «زخم کاری» را نمی‌دهد. در واکنش به اظهارات مهدویان، ساترا اعلام کرد برای جلوگیری از توقیف سریال تلاش بسیار کرده و ممیزی‌ها در راستای ادامه پخش این مجموعه است.

با گذشت یک هفته از این ماجراها، شامگاه روز گذشته مهدویان با اعلام خبری در پیج شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد قسمت هفتم سریال «زخم کاری» به دلیل نپذیرفتن برخی از ممیزی‌های ساترا مجوز پخش پیدا نکرده است. متن پیام او به شرح زیر است:

«از دوازده مورد سانسور قسمت هفتم سریال «زخم کاری» که قسمت مهم و جذابی هم هست، ده موردش را انجام دادیم و در دو مورد دیگر به خاطر جلوگیری از آسیب جدی به داستان، تصمیم به تعدیل صحنه‌ها گرفتیم. با این حال ساز و کار سانسور ساترا دو موردی را که تعدیل شد نپذیرفت و بدون دلیل قانع‌کننده اصرار به حذف کامل‌شان دارد. به این ترتیب مجوز نمایش قسمت هفتم سریال را صادر نکردند و این قسمت به خاطر نداشتن پروانه‌ نمایش فردا پخش نخواهد شد. هر چند حالا بیش از هر زمان دیگری خستگی روزهای دشوار این پروژه را بر تن‌مان حس می‌کنیم اما در این میان من فقط به تماشاگرانی فکر می‌کنم که یک هفته است منتظر تماشای قسمت جدید هستند و به همین سادگی از حق‌شان محروم می‌شوند.»

ساعتی بعد روابط عمومی فیلیمو نیز در خبری اعلام کرد: «بنا به روال گذشته مقرر بود فردا جمعه و از ساعت هشت صبح قسمت هفتم سریال «زخم کاری» روی فیلیمو پخش شود اما به دلیل به تفاهم و توافق نرسیدن تیم تولید با تیم نظارت ساترا و نقطه‌نظرهای متفاوت دو طرف در برخی موارد اصلاحی، به دلیل احترام به مخاطبان، متاسفانه قسمت هفتم پخش نمی‌شود.»

فیلیمو به عنوان پلتفرم پخش ابراز امیدواری کرده است «با همراهی بیشتر طرفین و باز بودن درهای گفتگو، تعامل و تفاهم هر چه زودتر امکان پخش این قسمت سریال فراهم و حقوق کاربران محترم و عوامل تولید حفظ شود.»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو