طرز تهیه موکا سرد یک نوشیدنی دلپذیر ایتالیایی

منبع: آرگا

121

1400/4/25

18:08


اگر برای روز های گرم تابستان به دنبال یک نوشیدنی عالی و انرژی زا می باشید پیشنهاد می کنیم با طرز تهیه موکا سرد در این مطلب آشپزی آرگا همراه شوید و مراحل تهیه این نوشیدنی خنک را آموزش ببینید.

یکی از انواع نوشیدنی های ایتالیایی موکا می باشد. موکا معمولا ترکیبی از شیر و اسپرسو است. این نوشیدنی امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است و در اغلب کافه ها سرو می شود. مواد تشکیل دهنده ی موکا و لاته تقریبا شبیه به هم هستند. سس شکلاتی که در موکا استفاده می شود تنها فرق آن با لاته است. برای روز های گرم طرز تهیه موکا سرد را یاد بگیرید و با درست کردن آن و طعم دلپذیرش لذت ببرید.

شیر، قهوه و … از مواد مورد نیاز برای تهیه این نوشیدنی خنک می باشد. در مطالب پیشین آرگا با دیگر نوشیدنی های همچون قهوه اسپرسو و کارامل ماکیاتو، آیس کافی و … آشنا شدید. در ادامه با روش تهیه موکا سرد ایتالیایی آشنا می شوید.

طرز تهیه موکا سرد فوق العاده

مواد لازم

  • سس شکلات: ۳ قاشق غذا خوری
  • یخ: ۵ عدد
  • قهوه: ۱ فنجان
  • شیر: ۳/۴ فنجان
  • وانیل: ۱ قاشق چایی خوری

طرز تهیه موکا سرد فوق العاده خوشمزه

در مرحله ی اول برای تهیه این نوشیدنی یک ظرف مناسبی را انتخاب کنید و شیر را داخل آن بریزید و سپس یخ های کوچک مربعی شکل را داخل آن بیندازید. قهوه و وانیل را به آن ها اضافه کنید و همه مواد را داخل مخلوط کن بریزد و تا یکدست شدن، آن ها را مخلوط کنید.

توجه داشته باشید، موادی که داخل مخلوط کن ریخته اید باید کاملا به صورت مایع دربیاید. اگر به خوبی هم زده نشود و حالت مایع نگیرد، نتیجه کار شما خوب نمی شود و موکا شما خوشمزه نخواهد شد.

مواد لازم برای تهیه موکا

دستور تهیه سس شکلات:

در ابتدا یک پیمانه شکر، نصف پیمانه کاکائو و مقدار خیلی کم اندازه ۱/۸ قاشق چایی خوری نمک به را باهم مخلوط کنید. نصف پیمانه آب روی مواد بریزید و کمی هم بزنید. مواد روی شعله ای متوسط رو به زیاد قرار بدهید. به هم زدن آن تا هنگامی که سس بجوشد ادامه دهید.

پس از جوشیدن شعله را کم کرده و تا سی ثانیه سس را روی حرارت کم قرار بدهید. سپس گاز را خاموش کنید و یک ونیم قاشق چایی خوری وانیل به آن اضافه کنید و بگذارید سس سرد شود. حالا برای تهیه موکای سرد سه قاشق غذا خوری از این سس را بردارید.

لیوان مورد دلخواه خود را انتخاب کنید و مایه آماده شده موکا سرد را داخل آن برزید. سپس سس آمده شده را روی موکا ریخته و با هر جیزی که دوست دارید تزئین کنید.

طرز تهیه موکا سرد فوق العاده

این نوشیدنی در کنار یک کیک ترکیب بسیار دلچسبی می شود که طعم آن به یاد ماندنی خواهد شد. در صورتی که این نوشیدنی چندان برای شما رضایت بخش نیست و یا تمایل به درست کردن نوشیدنی های بیشتری دارید، بر روی لینک نوشیدنی سرد می توانید کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو