اسماعیل کوثری تاکید بر نظارت و مطالبه گری مجلس از دولت آینده دارد و می گوید: مجلس باید بر دولت نظارت کند نه اینکه بخواهد پشت پرده زدوبند انجام دهد.

 

وی می گوید: رئیسی یک شبه نمی تواند همه مشکلات کشور را حل کند. بالاخره در ابتدا، همه باید بیایند و به ترمیم مشکلات کشور بپردازند و بعد از ترمیم، مسیر را ادامه دهند.

بخش هایی از این گفتگو را بخوانید؛

پیشنهاد شما برای نظارت بر دولت چیست؟ مثل تشکیل یک هیئت ناظری از اصولگرایان یا هسته مطالبه گری یا ...؟

هم مطالبه گری است چون بالاخره یکی از وظایف اصلی مجلس این است که حتما آن نظارتش را به طور دقیق و جامع و کامل انجام دهد نه اینکه به عنوان نظارت به آنجا رود اما خدایی نکرده در پشت‌پرده زد و بندی انجام دهد، آن که دیگر نظارت نمی شود.

دولت رئیسی کار بسیار سختی در پیش دارد

حتی خارج از مجلس، فرق نمی کند بالاخره نظارت از مسئول بالاتر بر پایین باید به طوری انجام شود که آن کسی که مسئولیت دارد بداند از بالا کاملا دارد نظارت می شود و دائم نگاه می شود و اینگونه شود که کارش را خوب انجام دهد نه اینکه موقعی که مسئول بالاتر می خواهد بیاید یک ظاهرسازی کند اما زمانی که مسئول بالاتر حضور ندارد به شکلی دیگر کوتاهی کند.

به اینها باید توجه داشته باشند و من امیدوار هستم که انشاالله و به امید خدا به گونه‌ای عمل می شود که دولت جدید با اینکه کارش بسیار بسیار سخت است؛ یعنی با این وضعیتی که دولت آقای روحانی به وجود آورده وضعیت بسیار سخت است، مثلا دلار با این قیمت، بدهی های بسیار زیادی که دولت دارد، همه اینها باعث می شود که حرکت به سرعت صورت نگیرد بلکه با کُندی جلو می‌رود اما با این حال مردم تشخیص می دهند که اگر کارها خوب جلو رود، هر چند اگر در ابتدا تا حدودی کُند باشیم اما امیدوار می شوند و حتی خودشان هم کمک می کنند. انشاالله این راه هایی که الان مسدود شده است باز شود و به امیدواری تبدیل شود.

رئیسی نمی تواند یک شبه همه مشکلات کشور را حل کند

*بسیاری قبل از انتخابات می گفتند که اگر آقای رئیسی بیایند همه مشکلات کشور حل می شود  منظور شما این است که به یکباره نمی‌توان کشور را به کشور گُل و بُلبُل تبدیل کرد؟

خیر. رئیسی یک شبه نمی تواند همه مشکلات کشور را حل کند. بالاخره در ابتدا، همه باید بیایند و به ترمیم مشکلات کشور بپردازند و بعد از ترمیم، مسیر را ادامه دهند و در این صورت کارها جلو می رود. دولت جدید مثلا الان هیچ مسئولیتی ندارد و بعد می بینید که رسانه های بیگانه و بعضی ها متاسفانه نا آگاه در داخل می گویند که دولت چه کار کرد که رای گرفت؟

هنوز تا جا به جایی دولت ها  بیش از بیست روز باقی مانده است، پس ببینید در این مسائل باید خیلی دقت کنیم. اینکه یکباره بخواهیم بگوییم که همه چیز در عرض چند روز درست می شود، این نادرست است اما اینکه از همان روز اول به گونه ای تدبیر و برنامه ریزی شود که مردم متوجه شوند که دارد روی ریل دقیق خودش حرکت می کند قطعا و یقینا برای مردم این مسئله قابل قبول می شود و قبول می کنند که کمک کنند که انشاالله حرکت خیلی سرعت پیدا کند.