لعیا جنیدی درباره دیدارش با سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب که این روزها از سوی اعضای دولت انجام می‌شود، گفت: من در دیداری که داشتیم به ایشان توضیح دادم که در این دولت درچارچوب اجرای قانون اساسی چه اتفاقاتی افتاده است و چه هشدارها و گزارش‌هایی نوشته شده و چه لوایحی برای قانون به ویژه فصل سوم قانون تنظیم، طراحی، ارائه شده است که باید پیگیری شود.

 

معاون حقوقی رئیس‌جمهور ادامه داد: به ایشان توضیح دادم در دعاوی مهم حفاظت از انفال اموال‌عمومی، جنگل‌ها، دریاها، دریاچه‌ها و تالاب‌ها چه خدماتی انجام شده و چه کارهایی صورت گرفته است و از ایشان خواستم حتماً به این مطالب توجه کنند تا پیگیری شود؛ به ویژه به منابع طبیعی‌ ما و دعاویی که ترک کردیم و مشکلاتی که با وقف منابع طبیعی ایجاد شده بود، اشاره کردم.

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با تنقیح قوانین و مقررات به ویژه کسب و کار که هیچ وقت در نظام حقوقی ما به انجام نشده است، ما قوانین و مقررات و مصوباتی در هیئت وزیران به جز آن تفاهم نامه‌ای که با مجلس نوشتیم، پیش می‌بریم.

جنیدی تاکید کرد: در تنقیح مقررات به طور مثال آمدیم حوزه کسب و کار را مقدم کردیم.

وی افزود: تنقیح مقررات راه آهن، حوزه سرمایه‌گذاری خارجی، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، بنگاه‌های کوچک و متوسط، بیمه و مالیات که ۱۱۵ الی ۱۲۰ سال یعنی از ابتدای مشروطه که شکل کابینه و تصویب مقررات را داشتیم که انجام نشده بود و این کار را صورت دادیم و برای خود ایشان هم بسیار جالب بود که چنین کار بزرگی اتفاق افتاده است و من تأکید کردم این کارها ادامه پیدا کند.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور بیان کرد: در خصوص دعاوی بین‌المللی، پرونده‌هایی در این محافل داریم؛ مانند همین پرونده‌ای که در دادگاه دادگستری بین‌المللی علیه آمریکا داریم، برای‌شان توضیح دادم که از چارچوب حقوقی رفتیم و در معاهدات درآوردیم مطالبات ایران به صورت قضایی پیگیری شده است. همچنین در رابطه با سلاح‌های شیمیایی و استفاده از آن‌ها و مسائل مربوط به جنگ گفته شد که ما چارچوب‌هایی درآوردیم که آن‌ها را هم باید مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: همین‌طور درباره بسیاری دعاوی تجاری بین‌المللی با شرکت‌های بزرگ خارجی مطالبی گفته شد و به ایشان توجه دادم که شورای نظارت بر دعاوی بین‌المللی را بر خلاف گذشته مجدداً در معاونت حقوقی به راه انداختیم و به طور منظم جلسات شورا را تشکیل می‌دهیم و باید گفت مطالب روزآمد شده است و تمام این‌ها به آقای رئیسی توضیح داده شد.

جنیدی در پاسخ به این سوال که آیا از سوی رئیس‌جمهور منتخب به شما برای حضور در کابینه پیشنهادی شده است، گفت: اجازه دهید در رابطه با این مسائل صحبت نکنیم.