آمار جهانی همه گیری کرونا+ جدول

72

1400/4/26

10:41


شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌.

آمار جهانی همه گیری کرونا+ جدول

به گزارش بهداشت نیوز، روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۰ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته است، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

آمریکا با بیش از ۳۴.۹ میلیون مبتلا و بیش از ۶۲۴ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

بنابر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

 
# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان
۱ آمریکا ۳۴,۹۲۹,۸۵۶ ۶۲۴,۶۰۶
۲ هند ۳۱,۰۶۴,۹۰۸ ۴۱۳,۱۲۳
۳ برزیل ۱۹,۳۰۸,۱۰۹ ۵۴۰,۵۰۰
۴ روسیه ۵,۹۰۷,۹۹۹ ۱۴۶,۸۶۸
۵ فرانسه ۵,۸۴۴,۲۴۹ ۱۱۱,۴۵۱
۶ ترکیه ۵,۵۱۴,۳۷۳ ۵۰,۴۵۰
۷ انگلیس ۵,۳۳۲,۳۷۱ ۱۲۸,۶۴۲
۸ آرژانتین ۴,۷۳۷,۲۱۳ ۱۰۱,۱۵۸
۹ کلمبیا ۴,۶۰۱,۳۳۵ ۱۱۵,۳۳۳
۱۰ ایتالیا ۴,۲۸۱,۲۱۴ ۱۲۷,۸۵۱
 

براساس این فهرست، هند نیز با آمار بیش از ۳۱ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۱۹.۳ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است. همچنین پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۵۴۰ هزار و هند با بیش از ۴۱۳ هزار جانباخته بالاترین آمار قربانیان کووید ۱۹ را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.

پس از آن‌ها نیز کشورهای مکزیک و پرو بیشترین تعداد قربانیان این بیماری را در دنیا ثبت کرده‌اند. تعداد جانباختگان کووید-۱۹ در مکزیک تاکنون بیش از ۲۳۶ هزار و در پرو نیز بیش از ۱۹۴ هزار نفر اعلام شده است.

همچنین روسیه با گذشتن از آمار ۱۴۶ هزار قربانی تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است. پس از آن نیز انگلیس با آمار بیش از ۱۲۸ هزار قربانی در جایگاه دوم تلفات کرونا در اروپا قرار گرفت. به علاوه کشورهای ایتالیا بیش از ۱۲۷ هزار، کلمبیا بیش از ۱۱۵ هزار و فرانسه نیز بیش از ۱۱۱ هزار فوتی بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را گزارش داده‌اند.

همچنین آرژانتین با بیش از ۱۰۱ هزار، آلمان با بیش از ۹۱ هزار، ایران با بیش از ۸۶ هزار، اسپانیا با بیش از ۸۱ هزار، لهستان با بیش از ۷۵ هزار، اندونزی با بیش از ۷۱ هزار، آفریقای جنوبی با بیش از ۶۶ هزار، اوکراین با بیش از ۵۲ هزار، ترکیه نیز با بیش از ۵۰ هزار جانباخته دیگر کشورهایی هستند که تاکنون آمار بالای مرگ‌ و میر ناشی از کووید-۱۹ را ثبت کرده‌اند.

 براساس آمار فوق در حال حاضر در ۲۹ کشور، شمار مبتلایان از رقم یک میلیون عبور کرده‌ است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای روسیه، فرانسه، ترکیه، انگلیس، آرژانتین، کلمبیا ،ایتالیا، اسپانیا، آلمان، ایران، لهستان، اندونزی، مکزیک، آفریقای جنوبی، اوکراین، پرو، هلند، جمهوری چک، شیلی، فیلیپین، عراق، کانادا، بلژیک، سوئد، بنگلادش و رومانی نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

منبع: ایسنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو