علت کاهش وزن شدید حسین رضازاده از زبان خودش + ویدئو

منبع: روزیاتو

65

1400/4/26

13:07


حسین رضازاده ، وزنه بردار سابق از علت کاهش وزن شدید خود گفت.

رضازاده قهرمان سال های نه چندان دور وزنه برداری کشورمان مدت ها است عزم خود را برای کاهش وزنش جزم کرده است.

او که در دوران قهرمانی اش ۱۵۲ کیلوگرم وزن داشت، گفته می شد روزی ۲۵ عدد تخم مرغ می خورد، گرچه در همان زمان شایعه ی پرخوری اش را رد کرده بود.

رضازاده در دوران اوج درخشش چندین مدال طلای جهان و عنوان قهرمانی در دسته ی فوق سنگین در دوره المپیک سیدنی و آتن کسب کرد. اما در آستانه ی المپیک پکن یکباره از ورزش وزنه برداری خداحافظی کرد.

علت این کناره گیری ابتلای رضازاده به دیابت عنوان شد، بیماری ای که حالا به گفته ی خودش هنوز هم اذیتش می کند و او را مجبور کرده بیشتر از قبل ورزش کند و رژیم بگیرد.

رضازاده در ۱۳ سالی که از خداحافظی اش از دنیای وزنه برداری می گذرد ۳۵ کیلوگرم وزن کم کرده است.

حسین رضازاده درباره ی کاهش وزن شدید خود می گوید: «من سال ها است که ورزش می کنم و سعی در کاهش وزن دارم. هم ورزش های هوازی و هم قدرتی را مرتب انجام می دهم. من دیابت دارم و باید وزنم را پایین می آوردم. در طول این ۱۲، ۱۳ سالی که از دوران قهرمانی ام می گذرد، ۳۵ کیلو وزن کم کردم.»

حسین رضازاده متولد سال ۱۳۵۷ در اردبیل است. او دو بار مدال طلای مسابقات المپیک را برای ایران به ارمغان آورده است. با تغییر اوزان در سال ۲۰۱۸ رکورد دو ضرب دستهٔ ۱۰۵+ کیلوگرم برای همیشه به اسم رضا زاده ثبت شد و پیش از مسابقات جهانی وزنه‌برداری در فرانسه صاحب رکورد یک‌ضرب دستهٔ ۱۰۵+ کیلوگرم این رشته ورزشی نیز بود.

گفته می شد رضازاده پیشنهاد یونان برای کسب شهروندی یونان در ازای دریافت ماهانه ۲۰ هزار دلار و همچنین تقاضای مشابه ترکیه مبنی بر تغییر تابعیت خود به ترکیه و دریافت ۱۰ میلیون دلار پاداش در صورت قهرمانی در المپیک آتن و دریافت ماهانه ۲۰ هزار دلار را رد کرده بود. با این حال، علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ایران در مهر ۱۳۹۵ این خبر را تکذیب کرد و پیشنهاد پناهندگی از سوی کشور را ترکیه را شایعه دانست.

۲ مرداد ۱۳۸۷ رضازاده از مسابقات رسمی خداحافظی کرد و به این ترتیب، شرکت او در المپیک پکن منتفی شد. علت انصراف وی از شرکت در المپیک، فشارهای سنگین تمرین در طول دهه اخیر اعلام شد. گفته شد که وی به دستور پزشکان از حضور در بازی‌های المپیک امتناع کرده‌است.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو