آبدوغ خیار هم لاکچری شد!

منبع: ایران آرت

85

1400/4/26

14:54


ایران آرت: آبدوغ‌خیار، غذایی که در گذشته کم‌هزینه تلقی می‌شد، حالا این روزها به یکی از غذاهای لاکچری با قیمت کاسه‌ای حدود ۴۳۰ هزار تومان تبدیل شده است. فروش آبدوغ‌خیار در اپلیکشین‌ها و کسب و کارهای اینترنتی باعث شده که فروشگاه‌های آنلاین سود خوبی را از فروش آن به دست آورند.

 «تجارت‌نیوز» نوشته است: بعضی از این فروشنده‌ها غذا را در رستوران خود تهیه می‌کنند و با پیک‌های آنلاین به نقاط مختلف انتقال می‌دهند اما بعضی دیگر این غذا را در خانه تهیه می‌کنند و به صورت آنلاین به فروش می‌رسانند.

قیمت لبنیات که در هفته‌های اخیر حدود ۷۰ درصد افزایش داشته، یکی از اصلی‌تری مواد تشکیل‌دهنده این غذاست.

غذایی که طرز تهیه آن بسیار راحت و کم‌هزینه است، حالا به یکی از گران‌ترین غذاهای رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها تبدیل شده است.

با یک حساب سرانگشتی هزینه درست‌کردن ۱۲ کاسه آبدوغ‌خیار ۳۸۰ هزار تومان است اما در فروشگاه‌های اینترنتی یک کاسه آن را ۵۰ هزار تومان می‌فروشند.

- یک کیلو خیار به قیمت ۱۰ هزار تومان

- کشمش کیلویی ۶۴ هزار تومان

- ماست چکیده پرچرب کیلویی ۲۱ هزار تومان و  ماست شرکتی کیلویی ۲۵ هزار تومان

- دوغ پرچرب کیلویی ۱۰ هزار تومان

- مغز گردوی درجه یک کیلویی ۲۵۰ هزار تومان

این میزان از مواد برای تهیه ۱۲ کاسه آبدوغ‌خیار در سایز متوسط مناسب است. هر کاسه از این غذا در سایز کوچک، با قیمت ۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد؛ قیمتی که با آن می‌توان دو سیخ چلوکباب کوبیده زعفرانی با قیمت گوشت کیلویی ۱۴۰ هزار تومان تهیه کرد.

با داغ‌شدن بازار سفارش و تهیه این غذا، امکان سفارش آنلاین آن هم فراهم شده است. هزینه پیک برای جابه‌جایی این غذا در برخی از فروشگاه‌های آنلاین ۱۵ هزار تومان است.

آبدوغ‌خیار چندصدهزارتومانی

چند فروشگاه آنلاین، آبدوغ‌خیار را در سایز بسیار کوچک (فینگر فود) تهیه می‌کنند. به طور مثال یک سایت فروش غذا یک سینی آبدوغ‌خیار حاوی ۱۰ عدد ظرف کوچک (معادل یک کاسه) را به قیمت ۴۲۹ هزار تومان می‌فروشد.

فروشگاه‌های اینترنتی باید «نماد اعتماد الکترونیکی» داشته باشند اما برخی از این فروشگاه‌ها این نماد را در صفحه خود درج نکرده‌اند که احتمالا نشان‌دهنده این است که این نماد را ندارند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو