مسافر ۲۸میلیون دلاری فضا منصرف شد

منبع: برترین ها

52

1400/4/27

09:07


موسسه فضایی جف بزوس اعلام کرده است که فردی که بلیت ۲۸ میلیون دلاری سفر با فضاپیمای این شرکت را خریده بود به علت مشغله فراوان قادر به مسافرت نخواهد بود.

ایندیپندنت فارسی: موسسه فضایی جف بزوس اعلام کرده است که فردی که بلیت ۲۸ میلیون دلاری سفر با فضاپیمای این شرکت را خریده بود به علت مشغله فراوان قادر به مسافرت نخواهد بود.

در عوض، نخستین مشتری تجارتی فضاپیمای شرکت بلو اوریجین، جف بزوس الیور دیمِن ۱۸ ساله است که جوان‌ترین مسافر به فضا نیز خواهد بود.

او به والی فانک ۸۲ ساله خواهد پیوست که سالمندترین فردی است که تاکنون به فضا رفته است. شخص آقای بزوس و برادرش دو سرنشین دیگر فضاپیمای «نیو شِپِرد» خواهند بود.

مسافر ۲۸میلیون دلاری سفر به فضا منصرف شد

موسسه بلو اوریجین بیش از یک ماه پیش اعلام کرد که مزایده فروش بلیت سفر به فضا به ۲۸ میلیون دلار رسیده و در آنجا متوقف شده است، اما حتی با نزدیک‌تر شدن زمان پرتاب سفینه به فضا از افشای هویت برنده این بلیت خودداری کرد.

بلو اوریجین در اعلامیه جدیدش گفت که این فرد «در این مرحله ناشناس باقی خواهد ماند».

این موسسه همچنین افزود که این شخص «به علت تداخل کارهایش با تاریخ سفر (اخیر) به فضا تصمیم گرفته در سفر آینده نیو شپرد شرکت کند».

موسسه فضایی بلو اوریجین نگفته چگونه آقای دیمن را برای این سفر انتخاب کرده است و ضمن خودداری از افشای مبلغی که او برای آن پرداخته، گفته است که «این رویای یک عمر الیور را به واقعیت تبدیل می‌کند». او در حال حاضر در یک سال تعطیلی میان دبیرستان و دانشگاه اوترخت است که قرار است از ماه سپتامبر به آن بپیوندد.

بلو اوریجین همچنین اعلام کرده است که هدف اقدامات «باشگاه آینده» - شاخه غیرانتفاعی این موسسه - توزیع عواید مزایده است. این نهاد تاکنون به ۱۹ سازمان مختلف هر یک مبلغ یک میلیون دلار اهدا کرده است. بلو اوریجین می‌گوید این سازمان‌ها روی طرح‌های «حمایت از آینده زندگی و کار در فضا» فعالیت می‌کنند.

باب اسمیت، مدیرعامل بلو اوریجین، گفت: «ما از برنده مزایده برای سخاوت و حمایتش از باشگاه آینده سپاسگزاریم و افتخار آن را داریم که از الیور که در (فضاپیمای) نیوشپرد با ما پرواز می‌کند استقبال کنیم. این نقطه آغاز پروازهای تجارتی برای نیوشپرد است و الیور نماینده نسل جدید کسانی است که در راه ایجاد جاده‌ای به فضا به ما کمک می‌کنند.»

این چهار نفر روز ۲۰ ژوئیه پس از سفری کوتاه به فضا به زمین باز خواهند گشت. بلو اوریجین می‌گوید این نخستین سفر تجارتی از نوع خود به فضاست زیرا در واقع سفر هفته گذشته ریچارد برانسون حساب نمی‌شود. بلو اوریجین همچنین از «پنجره‌های کوچک» ویریجین گالاکتیک انتقاد کرده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو