ادعای هلال احمر در مورد واردات ۳۰ میلیونی واکسن کرونا

42

1400/4/27

12:34


ادعای هلال احمر در مورد واردات ۳۰ میلیونی واکسن کرونا

سلامت نیوز: سخنگوی جمعیت هلال احمر در مورد امکان واردات ۳۰ میلیون دز واکسن کرونا،گفت: واردات این میزان واکسن در یک بازه زمانی مشخص امکان پذیر است و هلال احمر می‌تواند با رایزنی‌ این میزان واکسن را وارد کشور کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر روز گذشته در دیدار با رئیس جمهور منتخب، «برای واردات ۳۰ میلیون دز واکسن اعلام آمادگی کرد.» این اعلام آمادگی درحالی انجام می شود که مسئولین وزارت بهداشت تاکید کردند که امکان واردات واکسن در حجم گسترده غیرممکن است؛ اما دبیرکل جمعیت هلال احمر، نظر دیگری دارد.

محمد حسن قوسیان سخنگوی جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با میزان در مورد امکان واردات ۳۰ میلیون دز واکسن کرونا،گفت: واردات این میزان واکسن در یک بازه زمانی مشخص امکان پذیر است و هلال احمر می‌تواند با رایزنی‌ این میزان واکسن را وارد کشور کند.

وی با بیان اینکه هلال احمر از سه ماه گذشته توانسته بیش از ۸ میلیون دز واکسن وارد کند، افزود: براساس مجوزی که سازمان غذا و دارو برای هلال احمر صادر کرده، این جمعیت اجازه واردات ۱۰ میلیون دز واکسن را داشت که تا این رقم تنها ۲ میلیون دز باقی مانده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به واردات سه میلیون دز واکسن طی کمتر از دو هفته گذشته توسط این جمعیت، واردات ۳۰ میلیون دز واکسن را خارج از تصور نمی‌داند.

قوسیان در خاتمه با اشاره به نشست رئیس جمهور منتخب با مسئولان و کارشناسان حوزه واکسن کرونا، افزود: اگر همین روند را ادامه دهیم می‌توانیم به هدف گذاری‌های بالاتری در حوزه واردات نیز برسیم، اما نیاز به تامین اعتبار و ارز داریم که کمک دولت را می‌طلبد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو