تذکر درباره عدم مرمت یادبود دکتر مصدق

منبع: برترین ها

45

1400/4/27

12:39


عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درباره عدم مرمت یادبود دکتر مصدق به شهرداری تهران تذکر داد.

ایسنا: عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درباره عدم مرمت یادبود دکتر مصدق به شهرداری تهران تذکر داد.

حجت نظری در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: واقعه ۳۰تیر سال ۱۳۳۱ هجری شمسی یکی از مهم ترین رخدادهای سیاسی قرن اخیر است که امسال در آستانه شصت و نهمین سالگرد این واقعه تاریخی قرارداریم. پس از این رخداد، دکتر محمد مصدق وصیت کرد که پس از فوتش او را در کنار شهدای ۳۰تیر دفن کنند و در همین راستا نیز یادمانی در ۲۹تیر سال ۱۳۵۸ ، در کنار مقبره شهدای ۳۰تیر در ابن بابویه شهرری نصب شد که متاسفانه بعدها برخی افراد ناشناس این یادمان را فرو انداختند و شکستند.

وی افزود: در ابتدای آغاز به کار شورای پنجم، آقای باربد گلشیری در هفتیمن دوسالانه مجسمه سازی تهران از عدم مرمت یادمان دکتر مصدق به اعضا شورای شهر تهران، ری و تجریش گلایه کرد و خواستار مرمت و احیا این یادمان تاریخی شد. حتی اعلام آمادگی کرد که با هزینه خودش یادمان را مرمت خواهد کرد. پیگیر این اتفاق شدم تا شاید بتوان با تلاش و همت دسته‌جمعی، این یادمان با ارزش و تاریخی را دوباره سرپا کرد. پس از مکاتبه با اداره کل میراث فرهنگی استان تهران و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران، میراث فرهنگی از این موضوع استقبال کرد و نماینده‌ای را نیز برای مرمت یادمان معرفی کرد.

وی تاکید کرد: متاسفانه اما با پیگیری‌های مداوم از اداره کل اوقاف و امور خیریه و با وجود قول ضمنی صورت گرفته، پاسخ به مکاتبات اینجانب داده نشد و در همین راستا نیز در تاریخ ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ تذکری را خطاب به اداره اوقاف و امور خیریه در رابطه با تعلل در مرمت یادمان دکتر مصدق در صحن علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش قرائت کردم اما متاسفانه با وجود پیگیری‌های متعدد و نامه‌نگاری‌های چندین باره رییس محترم شورای اسلامی شهر برای پاسخگویی به این تذکر، هیچ پاسخی از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران دریافت نشد.

وی ادامه داد: حال برای بار دوم بنده تذکر می‌دهم تا اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران به ویژه اداره کل اوقاف و امور خیریه شهرستان ری ضمن تعامل با بخش‌های مختلف شهرداری تهران و اداره کل میراث فرهنگی استان تهران به درخواست آقای گلشیری که از هنرمندان خوب کشورمان هستند پاسخ داده و نسبت به ترمیم و احیا این یادمان ارزشمند و تاریخی اقدام کند. در همین راستا شهرداری تهران نیز می‌تواند از محل کد پروژه شماره ۱۰۸۱۹۰۳۷۲ با موضوع مرمت، بازسازی و ساماندهی آرمستان‌های تاریخی ارزشمند ری، تهران و شمیران نسبت به مرمت این یادمان اقدام کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو