گفتگو با خلبان زن ایرانی هواپیمای مسافربری ماهان

منبع: پرشین وی

71

1400/4/27

12:46


در این ویدئو اولین گفتگو با خلبان زن ایرانی را مشاهده می کنید

خلبانی یک شغل خاص و دست نیافتنی برای بسیاری از افراد است. این شغل بیشتر مردانه تلقی می شود اما در سراسر جهان زنان زیادی در این حرفه مشغول فعالیت هستند. در ایران نیز تعداد محدودی وجود دارد. امروز در پرشین وی می خواهیم ویدئویی از گفتگو با خلبان زن ایرانی در پرواز ماهان را برای شما قرار دهیم

گفتگو با خلبان زن ایرانی

هواپیمایی ماهان در پرواز تهران – شهر کرد که همه کادر آن خانم هستند، یک اتقاق نادر و جالب را رقم زده است. در این پرواز از مهماندار تا خلبان همه کادر پرواز ،خانم های توانمند ایرانی کشورمان هستند.

خلبان زن ایرانی ، شنیدن این واژه گان شاید با تعجب همراه باشد. در ایران خلبان زن ایرانی شدن کمی شرایط سختی‌ دارد و در مواقع بسیار خاص اتفاق می‌افتد. اما این امر سبب نشده تا بخشی از زنان علاقه‌ مند به این حرفه از آن دوری کنند. “بهاره بزرگ زادگان” یکی از پنج خلبان زن ایرانی است که توانسته است به این موقعیت برسد. این که یک خلبان زن ایرانی بتواند آسمان را بپیماید، بسیار شگفت انگیز است. خلبانی از کودکی از جمله شغل‌ های مورد علاقه بسیاری از افراد بوده است. اما این که یک خلبان زن ایرانی بتواند به واقعیت مبدل شود، بسیار ارزشمند است.

خلبان زن ایرانی

خلبان زن ایرانی در پرواز ماهان

خلبانی و هدایت هواپیما یکی از مشاغل سخت و در عین حال هیجان انگیز است که از حساسیت بالایی برخوردار است. همواره این نگاه وجود داشته است که زن ها نمی توانند در مشاغل سخت فعالیت کنند و این موقعیت ها خاص مردان است. اما این درحالی است که در حال حاضر تعدادی از خلبانان زن ایرانی در خطوط هوایی مختلف کشور مشغول به فعالیت هستند.

هواپیمایی ماهان در پروازی که همه کادر آن خانم هستند، یک اتفاق جالب و نادر را رقم زده است. این که بانوان کشورمان توانسته اند به این مرحله برسند و با تلاش ثابت کرده اند که زنان هم می توانند هم پای مردان در تمامی مشاغل حضور داشته باشند، جای بسی خوشحالی است و برای همه ایرانیان افتخار آمیز است.

گفتگو با کادر بانوان پرواز ماهان

در این خصوص گفتگوهای کادر بانوان پرواز ماهان به مقصد تهران – شهرکرد را بخوانید و ببینید:

مریم امجدی یکی از مهمانداران این پرواز درخصوص هوانوردی زنان گفت: ۱۳ سال است که مهماندار هستم. سال ۹۸ این افتخار را داشتم که در پرواز تهران – بیرجند و بیرجند – تهران هواپیمایی ماهان که همه کادر کابین خانم بودند، حضور داشته باشم. این پرواز هم دومین پروازی است که همه کادر کابین خانم هستند.

خلبان زن ایرانی

کاپیتان بزرگ زادگان خلبان زن ایرانی

وقتی من می توانم ، بقیه خانم ها بهتر از من می توانند

کاپیتان بزرگ زادگان، خلبان زن ایرانی نیز درباره حضور زنان در عرصه هوانوردی گفت: هواپیمایی ماهان پرواز تهران – شهرکرد همه گروه خانم هستیم. سال ۹۸ هم نمونه این پرواز را داشتیم. وقتی من می توانم پس بقیه خانم ها بهتر از من می توانند. در حال حاضر هواپیمایی ماهان ۵ خانم خلبان دارد. فقط تفاوت من در این بود که زودتر این فعالیت را آغاز کردم و به این موقعیت رسیدم. امیدوارم بقیه خانم های خلبان هم به زودی جذب شده و به حرفه خود ادامه دهند.

ویدئویی از حضور زنان در کادر پرواز ماهان

همسرم دوست دارد که من پرواز کنم

این خلبان زن ایرانی کشورمان درباره نظر همسرش درخصوص شغل
خلبانی گفت: همسر من موافق است. حتی دوست دارد که من پرواز کنم.

در ادامه آرزو پارسیان خلبان دوم پرواز تهران – شهرکرد ماهان
تاکید کرد: من متولد ۱۳۶۵ هستم. واقعا حس خوبی داشتم
که در کنار استادم خانم بزرگ زادگان بودم. از چند روز قبل بسیار
هیجان زده بودم. به نظر من یک حرکت بسیار غرورآمیز برای همه
خانم ها بود. افتخار می کنم خانم های سرزمین ایران قدرتمند
هستند و می توانند به این جایگاه برسند.

همچنین در آخر سپیده زرین قلم، سرمهماندار این پرواز افزود:
حدود ۱۵ سال سابقه فعالیت دارم. به نظر من هر کسی توانایی
این را دارد که به هر هدفی که در زندگی می خواهد برسد و
این موضوع خانم و آقا نمی شناسد. من فکر می کنم که زنان
می توانند در صنعت هوانوردی بسیار فعال و مثمر ثمر باشند.

رکنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو